Abarth Punto EVO esseesse – Hothatch la extrem

Va spun sincer ca sunt deja fan Abarth. Asta de cand am condus micul Abarth 500, o masina pe care pur si simplu o iubesc. Nu e neaparat rationala, dar nu va imaginati cat este de distractiva. E genul de masina cu care nu te plictisesti niciodata si – credeti-ma – nu sunt chiar multe masini de genul asta.

Inca de cand am luat contact cu Abarth 500, mi-a atras atentia modelul Abarth Punto EVO. O masina mai mare, dar de clasa mica, pe care nu am condus-o, dar sunt aproape sigur ca nu are cum sa ma dezamageasca. Ei bine, la Paris, Abarth vine cu kitul esseesse pentru Abarth Punto EVO. Ce inseamna asta? Pai sa ne gandim asa. Un Abarth Punto EVO “normal” produce 165 CP dintr-un motor de 1,4 litri turbo. Este un exemplu de eficienta? Clar este!

AbarthPuntoEvoesseesse art1 Abarth Punto EVO esseesse   Hothatch la extrem

Dar se poate mai mult. Kitul esseesse presupune initial… o cutie. Una clasica, din lemn, in care sunt asezate noi componente (etriere, arcuri, amortizoare etc.) ce pot fi montate pe Abarth-ul Punto EVO. Plus o resoftare a controlului electronic al motorului.

Ce rezulta?
O putere maxima de 180 CP/5.750 rpm si un nivel al cuplului de 270 Nm/3.000 rpm. Adica 128 CP/litru. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 7,5 secunde, iar viteza maxima este de 216 km/h, consumul mediu fiind de doar 6 litri/100 km, conform celor de la Abarth (masina are si sistem stop/start). O fi sau nu distractiv?? Eu cred ca este!

5 Abarth Punto EVO esseesse   Hothatch la extremAbarth propune un kit esseesse si pentru Abarth 500C, decapotabila italiana avand la dispozitie, din acelasi motor, o putere maxima de 160 CP si 230 Nm (7,6 secunde pana la 100 km/h si 206 km/h viteza maxima). Consumul mediu al acestei versiuni este de 6,5 l/100 km.

Nu stiu preturile, dar probabil de banii pe care trebuie sa-i dai pe aceste versiuni Abarth, iti iei lejer o masina de clasa compacta, bine echipata. Dar nu va fi atat de fun, asta-i sigur!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.