BMW X5 M cu 725 CP

Tunerii rareori au limite in ceaa ce priveste nivelul de putere al motoarelor pe care le modifica. Mereu m-am intrebat cat rezista motoarele astea duse la extrem. 100.000 km si gata? Cu modelul stock mergi 3 – 400.000, iar cu cele dopate pana nu mai pot, de 4 ori mai putin? Trebuie sa fie un cost pe undeva, la fiabilitate.

Altfel, n-am intelege de ce BMW nu a dus motorul lui X5 M la peste 700 CP. A facut-o G-Power, deci e clar ca motorul V8 de 4,4 litri, biturbo, suporta mult mai mult decat cei 555 CP oficiali.

G Power Typhoon X5 M BMW X5 M cu 725 CP

Tunerul german a scos 725 CP din motorul BMW, iar cuplul a fost limitat electronic la 890 Nm. Se poate si mai mult, 1.000 Nm, dar doar daca este modificata si cutia de viteze, care n-ar rezista altfel.

Typhoon, asa se numeste modelul G-Power, atinge 100 km/h in 4,2 secunde, mai bine decat M3, iar viteza maxima nu e stabilita chiar clar. Este peste 300 km/h.

Bineinteles ca suspensia este una sport, garda la sol mult mai mica, iar pneurile incalta jante de 23 de inch. O masina pentru arabii doritori de masini rare, pentru care oricum 30.000 euro, cat costa modificarile, nu inseamna nimic.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.