Gata cu teaserele! Lamborghini Sesto Elemento Concept!

In sfarsit! Lamborghini pune capat pozelor teaser din care n-am inteles mai nimic si vine cu produsul final. Ma rog, nu e chiar final, pentru ca avem de-a face cu un concept. Se numeste Sesto Elemento si este facut aproape in totalitate din fibra de carbon.

De fapt, asta e si ideea italienilor. Ne arata directia pe care o vor urma cu viitoarele modele de serie. Nu motoare mici si turbo, nici modele electrice, ci bolizi care vor avea performante mai bune, dar vor consuma si mai putin, datorita faptului ca greutatea totala va fi mult redusa, prin utilizarea fibrei de carbon si a plasticului.

Lamborghini Sesto Elemento Concept art1 Gata cu teaserele! Lamborghini Sesto Elemento Concept!

Sesto Elemento are designul spectaculos al unui Lamborghini (parca seamana putin cu Gallardo) si aduce, la nivelul stilului taios, cu modelul Reventon. Va intrebati de unde vine numele? Pai, carbonul este al saselea element din tabloul periodic al lui Mendeleev, iar masina asta este facuta, cum am spus, aproape in totalitate din carbon.

Lamborghini Sesto Elemento Concept art2 Gata cu teaserele! Lamborghini Sesto Elemento Concept!

Din aceasta cauza are doar 999 kg, iar italienii nu au fost ipocriti cu cine stie ce motor electric pe care oricum nu l-am fi vazut pe masinile de serie. Au anuntat clar ca Sesto Elemento este echipat cu V10-ele de 5,2 litri al lui Gallardo, propulsor care livreaza 570 CP. Aici e si cheia unor performante incredibile. Conceptul Sesto Elemento reuseste un raport greutate/putere de doar 1,75 kg/CP. Excelent, tocmai de aceea italienii spun ca masina poate ajunge de la 0 la 100 km/h in 2,5 secunde (acelasi timp ca si Bugatti Veyron!!) si trece bine de 300 km/h.

Lamborghini Sesto Elemento Concept art3 Gata cu teaserele! Lamborghini Sesto Elemento Concept!

Ati vazut deja ca interiorul nu este sub nici o forma unul de serie. Este unul minimalist, care sa atraga atentia si sa socheze. Dealtfel, nici exteriorul nu-l vad in aceasta forma pe un model de serie. Avem de-a face cu un concept, unul spectaculos, care arata insa ceea ce cred eu ca este calea corecta pentru producatorii de masini supersport. Greutate redusa si ca urmare performante mai bune, fara puteri ametitoarea ale motoarelor. La asta se adauga si faptul ca emisiile si consumul scad, datorita greutatii mici, fara sa fie sacrificate performantele dinamice (ba chiar din contra!).

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.