Gata! Incepem sa vedem premierele de la Salonul Auto de la Paris, iar acum priviti noul VW Passat. A saptea generatie, dupa cum spune Volkswagen, dar – in spiritul reducerii costurilor, promovat agresiv si clar cu ultima generatie Golf – este o mare sansa ca sub caroseria noua sa fie acelasi Passat pe care il stiati deja. Adica nemtii au pastrat platforma si au venit cu un nou design. Stim cu totii ca foarte multi romani sunt mari fani Passat, in ideea in care VW a marit constant dimensiunile masinii si a ajuns la un nivel bun si oarecum pretentios al materialelor de interior si finisarilor. Bineinteles ca si pretul a crescut. Constant.
Sa revenim insa la noua generatie, a saptea. Designul este unul semnat de Klaus Bischoff (seful de design VW) si Walter de Silva (de care sigur ati auzit) si – cu toata sinceritatea – va spun ca nu-mi place. E clar, arata mai bine decat modelul pe care il inlocuieste, dar nu este ceea ce trebuie. Inteleg faptul ca marea majoritate a clientilor de VW nu vor ceva exotic si pasional, dar deja VW este mult prea rigid. Asa vad si noul Passat, extrem de rigid si nu era cazul. Nu trebuie neaparat sa faca ceva in genul Seat (pentru ca detin marca Seat), dar nici chiar asa.
Dincolo de cromul grilei, linia de LED-uri din faruri si structura high-tech a farurilor, nu este nimic deosebit. O silueta masiva, fara acel ceva care sa te atraga. Si nici spatele nu arata neaparat mai bine. Imi plac noile stopuri, doar ca par prea mici pentru dimensiunile masinii.
Si va spuneam ca s-ar putea sa incerce sa nu schimbe chiar tot! Si nici n-au schimbat tot, desi in comunicatul de presa spun ca doar plafonul (!) este neschimbat. Ei bine, portierele spate arata la fel si cele din fata sunt foarte asemanatoare cu ceea ce are generatia care isi incheie ciclul de productie.
Nici interiorul nu este o noutate. In mare parte este cel de pe actualul Passat CC, cu mici modificari. Cum ar fi adoptarea uni ceas analogic pe consola centrala. De ce? Nu stiu si nici nu are sens. Un ceas analogic, cromat, se potriveste modelelor de lux. Eventual britanice. VW Passat e departe de asa ceva. Nu avea nevoie de asa ceva. In afara de chestia asta, o sa aveti probleme in a deosebi interiorul noul VW Passat de cel al actualului Passat CC.
Gama de motorizari este – ca de obicei – completa. 4 motoare pe benzina acopera cam orice fel de pretentii. Se pleaca de la motorul de 1,4 litri TSI cu 122 CP, se continua cu unul de 1,8 litri TSI si 160 CP si se ajunge la penultimul motor pe benzina, cel de 2 litri TSI cu 210 CP. Cel ami puternic motor pe benzina este cel V6 de 3,6 litri si 300 CP.
Gama motorizarilor diesel debuteaza cu noul motor de 1,6 litri si 105 CP. Acesta, daca este comandat impreuna cu tehnologia BlueMotion, ofera un consum mediu de doar 4,1 litri/100 km. Daca 105 CP nu sunt suficienti, se poate comanda motorul TDI de 2 litri, care vine – ca si pana acum – in doua versiuni de putere, 140 CP si 170 CP.
La nivelul transmisiilor nu va asteptati la suprize. Cutii manuale sau DSG, dar, pentru prima data pe un Passat, va fi oferit diferentialul XDS, cel care este prezent in serie la hothatch-urile din grupul Volkswagen.
Daca e un capitol unde admir noul Passat este acela al echipamentelor de siguranta si confort. Echipamente pe care multi concurenti nu le ofera. Evident, se vor plati multi bani pentru ele, dar sunt acolo, pe lista de optionale.
Intre acestea, trebuie amintit sistemul “City Emergency” care franeaza automat cand este detectata o coliziune iminenta cu masina din fata (la viteze sub 30 km/h). Da, mai exista consttructori care ofera acest gen de sistem, dar cel de la VW mai are o functie – accelereaza daca “simte” o coliziune cu masina din spate si daca in fata este liber (ca sa nu provoace un alt impact).
Am criticat masina asta, pentru ca nu e ceea ce as vrea eu sa fie. Mult prea rigida, din punct de vedere estetic!! Asta nu inseamna ca voi nu va puteti spune parerea, sincera, in comentarii. Si as aprecia daca ati face-o!
E un Polo Sedan mai mare. Lipsa de imaginatie…
ceasul analogic din consola centrala e “imprumutat” de la fratele mai mare Phaeton si e o chestie buna. Am Passat B6 si pasagerul din dreapta nu vede ceasul din bord pentru ca e foarte bine ascuns intr-un colt in stanga plansei de bord.
OOff e fff rigida.Dar si eleganta.Dar are niste trasaturi…agresive!!!
o noua skoda,poate mai generoasa in dimensiuni,asteptam mai mult de la ei
@clau
Nu e vorba de asta, nu neg aspectul practic. Dar Passat nu e Bentley, Rolls sau mai stiu eu ce!
E ca si cand eu, care conduc o masina de 11.000 euro, as cobori din ea cu un ceas de 3 mii de euro! Nu merge… puteau sa-i puna un ceas vizibil, digital, normal. Ei insa vor sa dea impresia de rafinament, stil etc. la cel mai inalt nivel. Si nu e cazul la Passat.
Dan, ai dreptate cu ceasul. E prea “scump” pentru un Passat. Eu (in calitate de sofer de passat b6) ma bucur ca le-a atras cineva atentia ca ceasul ala era pus aiurea in bord. Puteau intr-adevar sa adapteze un ceas digital.
De cand au scos noul Golf, Jetta si apoi am vazut pozele cu Passat, m-am gandit ca VW chiar are lipsa de imaginatie…Numai linii drepte la toata gama
! Bara, farul, stopul. Acum apare asta, cu spatele de Phaeton si spatele la versiunea estate de pe Opel Insignias Estate (sau ma rog, cel putin cu Opel Vectra Estate e aproape identic) Apoi e interioarul, e mai frumos ca cel vechi dar e bazat tot pe cel vechi asa ca iarasi nu au imaginatie…
PS ceasul de pe bord mi se pare o porcarie
Arata bine pe un Rolls Royce Phantom nu pe un Passat
Dupa parerea mea,se vrea a fi un frate mai mic al lui phaeton (mai ales partea posterioara care seamana izbitor de mult in special la stopuri);in ceea ce priveste aspectul si design-ul in general….pfff….este incomparabil cu CC-ul care in opinia mea e o frumusete de masina(ATENTIE,nu sunt deloc fan vw!!!). Cred ca CC-ul este singura masina de la vw care imi place f mult!
O zi buna la toata lumea!
Corect, CC arata foarte bine, nici eu nu sunt fan VW…dar partea proasta la CC este faptul ca nu ii pun alt bord decat cel de pe Passat, oricum sunt plin de bani cei de la VW, puteau sa investeasca in asa cv…Sa speram ca viitorul CC va arata mai bine
Dar asta mi se pare totusi un esec total de imaginatie…Fuziune intre Passat, Phaeton si noul Golf…
Mai hai ca asta ii una grea, nu ma arunc in “declaratii”
ca sa zic asa, dar stiti cum este cu designul.. ori iti iese asa cum le-a iesit celor de la OPEL cu ISGNIA, ASTRA si de ce nu CORSA ! ori nu iti iese asa cum o fost cu BMW dupe Chris Bangel cand fanii BMW au fost extrem de furiosi (cu toate astea modelul de BMW s-a vandut si s-a vandut chiar bine.. )
Stim bine ca cei de la Volkswagen sunt extrem de conservatori.. eh asta este !
Mie asa cat de cat imi plac unele tuse.. ideea este ca nu aduce ceva nou in design nu este schimbat mare lucru fata de seria precedenta.. iar daca s-ar mai fabrica seria precedenta.. asa cum continua sa se faca la SKODA si OPEL.. atunci pentru un consumator din Romania, ar fi mult mai profitabil sa isi achizitioneze modelul mai vechi la un pret mult mult mai MIC.
Cu toate astea tot PASATUL o sa fie considerata masina PREMIUM pentru Buisnessmanul din Romania… aidca stii o masina care iti ridica statulul social si implicit imaginea.. chestia asta greu greu o sa fie combatuta aici pe plaiurile noastre mioritice. Si cred ca multi or sa o cumpere ! Chiar in detrimentul unui OPEL INSIGNIA care este concurentul sau direct sau de ce nu OPEL ASTRA
Catalin a punctat foarte bine Pasatul CC arata mult mult mai bine decat Pasatul acesta din imagini.. ! *sunt in asentiment cu tine*
Respectele mele !
Doamne ajuta ca mai citesc si opinii de oameni cu bun simt care au curajul sa spuna, impotriva curentului tampit general, ca VW e “mama si tata lor”. TOATE modelele lor sunt penibile ca si design interior/exterior, zica oricine orice despre calitate si rezistenta: PENIBILE. Inertia cu care isi vand aceste cutii infecte a dus la adopatarea acestei strategii cretine de design batranicios si neinspirat. Vorba aia, de ce sa schimbi ceva ce s-a dovedit castigator? Noul face-lift, pt ca sa fim seiosi, nu poate fi considerat altfel, care urmeaza reteta ultimului Golf (cica noua generatie si ala, o alta infectie), scuze pt limbajul transant, dar nu mai pot cu astia… este la fel de fad, insipid si tern ca o bucata de lemn slefuit. Este incredibil cum ditamai compania cu aspiratii la nr. 1 mondial se poate gandi la o asemenea strategie. Sincer cred ca pe termen lung este una de looser, chiar daca acum multi ma vor contrazice. Nu zic ca e rau sa fi in contra curentului ca sa atragi atentia “eu sunt altfel”, dar macar poti s-o faci elegant, atractiv, frumos, sau macar lipsit de banalitatea asta stupida. Mai are ceva de demonstrat VW, altceva inafara liniei??? Le e asa de frica sa munceasca putin la imaginea aia “la sigur” de caramida de calitate?? Din pacate ei se bazeaza prea mult pe ceea ce face publicul, iar clientii de VW par a fi unii dintre cei mai conservatori din lume, nu ca n-ar avea unele motive foarte serioase, dar hai ma… chiar asa? Toti ziceti ca CC-ul e frumos. Da, este, cel mai frumos model VW actual, chiar in ciuda numelui cretin si mincinos (CC inseamna “traditional” coupe-cabrio), dar este o copie a trendului si liniei vechiului CLS…, iar Scirroco, care avea sansa sa fie un model cool, a acapatat fata insipida de golf si gata filmu’. STRANIU, URAT, BANAL, PLICTISITOR… masina poporului cu pretentii cretine de Rolls.
MCV,un com de nota 10+!!!!!!! RESPECTELE MELE!!!
Ma gandesc ca poate au luat strategia de la Dacia Logan, mai schimba un pic farurile, stopurile, mai coloreaza bordul si gata, acelasi interior rece, nimic nou, nu mai atrage cu nimic, s-au culcat pe o ureche ca se cumpara si asa si gata.
Putine mai sunt marcile care chiar incearca sa iasa in evidenta, masinile frantuzesti in mod special, Mercedes, Opel, Audi arata cam toate la fel, BMW pe acelasi trend cu cateva exceptii.
Cam greu sa vii cu ceva nou cand detii atatea marci care isi imprumuta componentele intre ele.
Problema nu ar fi ca-si imprumuta unii de la altii, uneori de-a valma, ce e pe dedesupt. Ma doare undeva daca ansamblul e de calitate, e bun, ma tine si mai ale, e frumos si-mi satisface orgoliile estetice. Sa-si imprumute, dupa mine, tot. Sa aiba toate aceleasi motoare, transmisii, suspensii si gadgeturi ca oricum toate fac acelasi lucru, te plimba de la A la B. Dar s-o faca cu stil… Ce mai ramane dupa ce ascumdem un VW sub caroseria de Bentley? CAROSERIA, exact ea ramane si, daca ea, manca-o-ar tata e de BENTLEY veritabil, o vreau si o doresc pt ca-mi hraneste privirea, orgoliul, statutul. Iar daca se intampla ca designerul sa fi fost inspirat si nu dobitoc si sa se gandeasca in ce secol traim si cam cum e povestea aia cu designul care educa gustul… atunci sigur ar iesi ceva frumos, cu tot cu aura si noblete. STILUL conteaza! Ma auzi bre DaSilva?
@Mihai, Dacia face un mic facelift si foloseste piesele la toate modele din cauza ca ei sunt Low-Cost si astfel pastreaza Dacia (spun eu) incredibil de ieftina ptr ce ofera.
Un sfat ptr VW, Skoda si Seat din partea mea: Lichidare! Nu mai produceti masini si apucativa de facut chiloti, poate acolo va pricepeti.
Motto: Masinile VW, Skoda, Seat sunt scumpe, proaste, naspa si din nou proaste pana la moarte!!!
cica alex 80 proaste,naspa,scumpe…. vadca esti fan dacia dupa cele scrise…. nu te pripi…….. dute cu un logan 15dci 600000 de km. si dupa aceea spune care masina este proasta naspa,scumpa…. calculeaza la atitia km, cit ai investit in dacie ..scuze nu vreau sa supar pe nimeni …….drum bun la toata lumea indiferent de ce masina conduce..
Nu stiu daca scopul cuiva care isi permite sa investeasca 30.000 eur intr-o masina este sa mearga cu ea 600.000km si s-o tina 20-30 ani…!? Ma gandesc ca orice persoana cat de cat rationala, daca vede utilitatea achizitiei unei masini noi, gandeste suficient incat sa isi da seama ca peste un anumit numar de ani in care se amortizeaza investitia (3,5,7…) e mai rentabil sa o schimbe cu alta noua.Cel putin eu asa gandesc…Diferenta dintre un VW si o Dacia nu o vad in numarul de ani de folosinta, ci in puterea de cumparare (si impliciti statutul social al cumparatorului). Cine isi cumpara un VW/BMW la mana a doua de 7-10 mii de euro, nu va avea un statut social de posesor de VW/BMW (asa cum ii place probabil sa creada…), ci va avea un statut social de posesor de Logan, dar poleit cu o mare doza de ipocrizie…
Doamne ce mama naiba face VAG fratilor ca astia de ceva vreme nu au mai evoluat ca si design, din contra regreseaza. Octavia e identica cu Superb din lateral, Fabia e Octavia, nu sti care mai e Polo si care Golf, Audi e identic de la A1 la A8. Lamborghini e hidos. Revenind la Passat pot spune cu mandrie in suflet ca Dacia Logan e mult mai frumoasa decat cubul de mai sus! Acum posesori de vw vor sari ca si arsi dar crudul adevar e ca VAG e terminat pe partea de estetica. Nu o sa poata face nimeni o comparatie intre Insignia, 508, Mondeo,etc si oribilitatea asta de mijloc de locomotie ca nu o poti numi masina.
Marius stai tu linistit tata ca sunt Logsnuri care apropie km astia de care zici tu. Cauta in Bucuresti pe la taximetristi si intreabai de cati km au. mai ales la solenza care cred ca au depasit acei km. Deci nu numai Vw poate ….
Stima Costi …
seamana cu un fiat mai mare