Lotus revine – dupa multi ani – in liga mare. Cu noul Elite

Ce stiati pana acum de Lotus? Ca fac unele dintre cele mai tari masini sport din lume, nu? Nu ca ar fi cele mai puternice, nici cele mai performante. Dar cu siguranta unele dintre cele mai manevrabile. In ultimii multi ani Lotus a mizat pe Elise si, recent, pe Evora. Masini sport (foarte mici) dotate cu motoare Toyota nu mari si nici extraodinar de puternice. In schimb, masinile fiind foarte usoare, cu sasiu foarte bine conceput, tractiune spate, accelereaza aproape ca un supercar pana la 100 km/h. Plus ca adevaratul deliciu consta in manevrabilitate. Reactii mecanice, pure si control instinctiv.

2014 Lotus Elite Lotus revine   dupa multi ani   in liga mare. Cu noul Elite

Dar Lotus vrea si altceva. Si nu arata deloc rau ce vor ei.

In poze vedeti noul model Elite, un supercar care ar putea sta fara probleme langa Ferrari si Lamborghini din punct de vedere al performantelor dinamice. Desi nu este chiar mare, noul coupe supersport intra in liga “greilor”, cu un motor cum Lotus n-a mai cunoscut demult. Un V8 de 5 litri, care ar urma sa produca 620 CP. Nu este al lor si – cu toate ca n-o spun explicit – provine de la Lexus IS-F.

2014 Lotus Elite 2 Lotus revine   dupa multi ani   in liga mare. Cu noul Elite

Inca nu s-au stabilit toate detaliile si ar putea aparea modificari de design si la nivelul performantelor, dar britanicii estimeaza acceleratia 0 – 100 km/h in intervalul 3,5 – 3,7 secunde si viteza maxima la 315 km/h. Vorbim de teritoriul lui Ferrari 458 Italia.

2014 Lotus Elite 3 Lotus revine   dupa multi ani   in liga mare. Cu noul Elite

Vestea proasta este ca ceea ce ne rata Lotus acum, va fi pe sosele incepand cu 2014. Atunci, la inceputul acelui an vor debuta vanzarile. Sunt 3 ani in care masina va fi uitata de marea majoritate a publicului care o va adimira curand la Paris. Sa speram ca Lotus va sti sa ne tina cat de cat in priza cu noutati, desi au publicat deja cam toate detaliile esentiale.

2014 Lotus Elite 4 Lotus revine   dupa multi ani   in liga mare. Cu noul Elite

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.