Masina – kart cu doar 300 CP

Nu stiu cati dintre voi cunoasteti modelul X-Bow de la KTM. Si n-ar fi nici o problema daca n-ati auzit de el pentru ca nu este chiar cel mai popular model de pe piata.

KTM, producatorul austriac de motociclete si alte chestii off si onroad a decis acum mai multi ani ca vrea sa faca o masina. Una care sa atraga atentia de la inceput si sa socheze pasionatii de masini. Ideea lor s-a concretizat foarte bine, intr-un model ce nu poate fi confundat. Ne putem referi la el ca fiind o masina.

KTM X Bow 1 Masina   kart cu doar 300 CP

Dar mai bine ii spunem kart supradimensionat si supramotorizat. Se numeste X-Bow (pronuntat Cross Bow) si a debutat in 2008. Se pare ca nu a fost chiar ce si-au dorit austriecii, la nivelul vanzarilor, dar productia continua si X-Bow ramane una dintre cele mai extreme masini din lume. II putem spune si masina pentru ca este omologat pentru circulatia pe drumuri publice. Doar ca trebuie neaparat o casca.

KTM X Bow 2 Masina   kart cu doar 300 CP

KTM X-Bow este echipat cu un motor de 2 litri, turbo, furnizat de Audi. Acesta este cuplat la o cutie manuala cu 6 trepte  si dezvolta o putere maxima de 240 CP si 310 Nm. Nu par impresionat, nu? Dar este, pentru ca X-Bow are o greutate cu putin sub 700 kg, iar centrul de greutate pozitionat foarte jos si suspensiile tari (si vizibile!) fac din acest kart un adevarat devorator de circuite. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 3,9 secunde, si asta conteaza, chiar daca si viteza maxima de 220 km/h nu este deloc mica pentru o masina de asemenea dimensiuni si descoperita (ba chiar si fara usi!).

KTM X Bow 3 Masina   kart cu doar 300 CP

Care este noutatea? KTM tocmai a anuntat ca va produce X-Bow intr-o versiune si mai performanta, X-Bow R. Principalul aspect al acestei noi versiuni consta in faptul ca, desi greutatea nu creste foarte mult, puterea ajunge la 300 CP. Din acelasi motor de 2 litri, cu cateva upgrade-uri la electronica si periferice. KTM nu mentioneaza care sunt noile cifre ale lui X-Bow R, dar nu este greu de anticipat ca acceleratia 0 – 100 km/h se va face in foarte putin peste 3 secunde. Austriecii spun ca vor oferi si un kit de performanta (suspensii imbunatatite si aerodinamica) pentru versiunea de strada si unul mai extrem pentru modelul de circuit.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.