Noul Peugeot 508 – Poze noi si detalii despre motoare

O treaba buna facuta de francezi cu designul modelului care inlocuieste 407. Peugeot 508 este, zic eu, o masina chiar foarte frumoasa si evident germanizata. Este clar ca francezii vor sa atinga putin si clientii modelelor germane si cred ca o vor si face. Pe de alta parte, daca acest model va tine loc si de model de clasa medie si de clasa mare (adica nu va mai fi un inlocuitor pentru 607), atunci francezii si-au propus un obiectiv indraznet. Nu cred ca vor atrage si clienti de 607, pentru ca – sincer – 607 n-a avut cine stie ce succes.

Peugeot 508 Noul Peugeot 508   Poze noi si detalii despre motoare

Dar pentru clasa medie, acolo unde se bate cu Mondeo, Insignia, Mazda6, noul 508 este un concurent serios. Acum intelegeti de ce VW ma scoate din sarite cu Passat-ul? Puneti oricare dintre masinile de mai sus langa Passat si o sa fie ca si cum v-ati uita la 4 pliante cu poze din Caraibe, iar langa ele ar fi unul cu poze din Romania.

Interiorul lui Peugeot 508 este si mai nemtesc, consola centrala nu pare “productie proprie”. Nu e un lucru rau, mai ales daca au si studiat putin amplasarea comenzilor, in asa fel incat sa fie ergonomice. Da senzatia de scump, stilat si superior. Si cui nu-i place asta?

Peugeot 508 a Noul Peugeot 508   Poze noi si detalii despre motoare

Motoarele nu sunt de clasa mare, ci comparabile cu ale jucatorilor din clasa medie. Astfel, exista un motor pe benzina, oferit in versiuni aspirata (120 CP) si turbo (155 CP) care poate fi cuplat la cutii cu 6 trepte (manuala sau automata). Dieselurile sunt doua si se incepe cu un 1,6 de 112 CP. Urmeaza apoi motorul de 2 litri HDi care poate fi comandat cu 140 CP sau 163 CP, iar apoi se ofera cel mai puternic motor 2, 2 litri HDi cu 204 CP. La fel, cutii manuale cu 6 trepte sau automata cu 6 trepte.

Bineinteles ca se ofera si sistemul Stop/Start care este deja moda printre masinile noi, iar nu peste mult timp va debuta si sistemul Hybrid4, adica propulsie hibrida, cu motor electric pe puntea spate, care va face din 508 un model cu tractiune integrala.

Cam atat, va las sa vedeti pozele icon razz Noul Peugeot 508   Poze noi si detalii despre motoare

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.