Aston Martin Cygnet. Sau cum sa patezi imaginea unor masini nobile

Aston Martin a anuntat debutul productiei de serie pentru modelul mini Cygnet. Adica un microcar total atipic pentru Aston Martin, pe care – sincer – nu mi-l pot explica.

Daca la inceput am crezut ca este o gluma, un concept prin care Aston incearca sa ne obisnuiasca treptat cu un model mai mic, acum e oficial – britanicii vor produce masina, iar vanzarile vor debuta in Europa anul viitor.

Cygnet este un model de clasa mini, dar nu unul dezvoltat de Aston Martin. Este de fapt o Toyota iQ restilizata intensiv de Aston. Cu grila Aston, cu imaginea lor, mult mai bine si pretentios restilizat, dar la baza este o Toyota iQ. Cu platforma tehnica a niponilor. Oricat de urat suna, Cygnet este cel mai lent Aston Martin produs vreodata, pentru ca sub capota se afla un motor de 1,3 litri, care produce 98 CP. Dar este si cel mai economic Aston, cu un consum de 4,8 litri/100 km, emisiile de CO2 fiind de doar 113 grame/km.

Aston Martin Cygnet art1 Aston Martin Cygnet. Sau cum sa patezi imaginea unor masini nobile

De altfel, aici e cheia. Emisiile. Aston Martin produce motoare mari, V8 si V12, ale caror emisii sunt uriase. Iar oficialii Aston recunosc faptul ca Cygnet ii ajuta sa scada vizibil media de emisii de CO2 la nivel de gama.

Bineinteles ca vorbim si de cel mai ieftin Aston. Ma rog, ieftin nu e chiar cuvantul potrivit, pentru ca pretul de baza va fi de pe la 45.000 euro. Cine plateste suma asta pentru un Aston Martin care atinge 100 km/h in 12 secunde?? Se spunea la inceput ca Cygnet va fi destinat doar clientilor de Aston care vor o masina de oras, cand DBS-ul sta in garaj, dar nu mai este asa. Cygnet va putea fi cumparat de oricine, ca orice alta masina.

Aston Martin Cygnet art2 Aston Martin Cygnet. Sau cum sa patezi imaginea unor masini nobile

Pe mine ma intristeaza decizia asta stupida, oricat ar incerca ei s-o justifice prin slogane de genul “It’s time to think differently“. Aston Martin inseamna prestanta, in seamna putere, inseamna rafinamentul ala pe care nici Ferrari nu-l are. Nu-mi vine sa cred ca cei care au produs bijuteria numita One-77, cu cel mai puternic motor aspirat din lume (730 CP), vin acum si ne prezinta trotineta asta. Nici macar nu e un model propriu (nu ca ar fi fost alta situatie daca era), ci o banala Toyota iQ!

Parca ar fi Daciile alea vechi, cu grila de BMW bagata cu ciocanul in masca!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.