Bolidul american care vrea inapoi recordul de viteza de la Veyron

V-ati intrebat vreodata de ce producatorii consacrati de modele supersport, constructori legendari, cu imagine si resurse, nu se bat niciodata pentru recordurile de viteza maxima? Ferrari, Lamborghini au modele care nu trec de 350 km/h (orientativ). Nu-i intereseaza recordurile de viteza. Nu pentru ca n-ar avea bani sa le faca, sau know-how. Imi inchipui ca Ferrari ar putea construi orice ar vrea, inclusiv cea mai rapida masina din lume, dar asta nu face parte din planurile lor.

Este de inteles. O masina extrema, una care sa treaca de 400 km/h, costa enorm de mult. Si pentru dezvoltare/productie si mai apoi pentru client. Sa zicem ca n-ar fi o problema, Ferrari poate vinde la orice pret si tot nu ar reusi sa acopere cererea. Problema este insa ca o masina de viteza, de fapt, de record de viteza, este facuta pentru linii drepte. Nu face fata virajelor ca o masina de 2 ori mai putin puternica, dar si de aproape 2 ori mai usoara care este mult mai agila.

De ce credeti ca Bugatti Veyron, capabil de peste 407 km/h, nu apare pe circuite, cu un pilot profesionist la volan, impotriva unor alte masini a caror viteza maxima nu trece de 330 km/h? Pentru ca ar pierde. Nu este pentru circuit, nu “stie” ce inseamna viraje rapide, agilitate in sicane stranse. Stie doar sa explodeze pe liniile drepte.

Bugatti Veyron SS Bolidul american care vrea inapoi recordul de viteza de la Veyron

Asadar, masinile de record sunt facute de constructori mici, care, desi nu au resurse imense, se concentreaza doar pe ele, pe viteza maxima. Sigur, nu-i cazul celor de la Bugatti, ei sunt exceptia, dar acolo e alta treaba. Veyron e un moft, unul suprem, dar care se vinde in pierdere, dupa o investitie enorma.

In ultimii ani, de la aparitia lui Veyron, in 2005, batalia pentru cea mai rapida masina din lume s-a dat intre Bugatti Veyron si SSC Ultimate Aero, model produs de constructorul american Shelby Supercars.

Primii au fost cei de la Bugatti, care au batut multi ani de record ai superbului McLaren F1. Veyron (motor W16, 8 litri, 4 turbocompresoare, 1.001 CP) a atins la scurt timp dupa debutul pe piata o viteza maxima de 408,47 km/h. Americanii au anuntat ca vor sa bata recordul si au facut-o, in toamna anului 2007, cu modelul Ultimate Aero, al carui V8 de 6,2 litri, biturbo, dezvolta aproximativ 1.200 CP. Bolidul american a ajuns la 412,28 km/h. Apropo, aceasta viteza a fost atinsa de un om de 71 de ani.

SSC Ultimate Aero Bolidul american care vrea inapoi recordul de viteza de la Veyron

Fara sa para ca vrea neaparat sa-si recistige suprematia, Bugatti a tacut timp de 3 ani. Apoi, in aceasta vara, au venit, brusc, cu editia Super Sport a lui Veyron. Modificari? Da, de aerodinamica, plus de motor, astfel incat au ajuns la 1.200 CP si 1.500 Nm. Si au distrus recordul americanilor, obtinand o viteza maxima (omologata de Guinness World Records) de 431,072 km/h.

Va imaginati ca nu se opreste aici, nu? Va mai dura putin recordul lui Veyron, dar americanii pregatesc un nou supercar, unul care va fi gata cam peste un an. Acesta va avea un V8 de 6,8 litri, biturbo, capabil sa produca 1.350 CP. Americanii vizeaza o viteza maxima de 440 km/h, care le-ar asigura din nou recordul.

Shelby Supercars Ultimate Aero art Bolidul american care vrea inapoi recordul de viteza de la Veyron

Si priviti cum arata, este mult mai frumoasa decat primul Ultimate Aero. Sper sa ramana asa, sa nu cumva sa se ajunga la concluzia ca trebuie modificata din ratiuni de aerodinamica. Oricum, este foarte-foarte misto. S-o asteptam, sa vedem ce poate si daca va place, nu ramane decat sa faceti rost de vreun milion de dolari.

Sursa/Foto: TopGear

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.