Cat de sigure sunt masinile chinezesti? Pai, sa vedem…

EuroNCAP, organizatia europeana care testeaza nivelul de siguranta al automobilelor noi a venit cu un nou proiect. Dezvoltat impreuna cu parteneri importanti, acesta reprezinta de fapt o noua filiala a EuroNCAP. Se numeste Latin NCAP si se ocupa de testarea nivelului de siguranta al masinilor comercializate pe pietele din America Latina.

Stiti ca eu ii iubesc pe chinezi pentru faptul ca nu stiu decat sa copieze modele consacrate si sa le lucreze absolut oribil. Mai mult decat atat, efectiv nu le pasa de siguranta. Prioritatea lor e volumul. Atat.

In prima serie de teste ale Latin NCAP a fost testat un model Geely CK. Fara airbag-uri, acesta n-a obtinut nici o stea. Iar daca va uitati la clipul video cu testul facut dupa aceleasi norme ca la EuroNCAP s-ar putea sa va treaca curiozitatea vis-a-vis de aceste masini.

Nu este posibil ca in anul 2010 sa produci masini care te omoare sigur la un impact survenit la doar 64 km/h. Uitati-va cu atentie la capul manechinului. Se striveste de volan, iar pieptul este de asemenea lovit puternic. Este putin probabil ca un om sa traiasca dupa un asemenea soc.

Dar asta nu e tot. Sa comparam cu un Peugeot 207 (de fapt, un 206 pentru piata europeana). Un model de 4 stele EuroNCAP, care n-a primit decat o singura stea la LatinNCAP, cand a fost testat fara airbag-uri (acolo se vinde si fara airbag-uri). Teoretic, este un model destul de sigur, dar uitati-va ce inseamna lipsa unui airbag. A fost testat apoi si cu airbag pentru sofer si a obtinut 2 stele.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.