Jandarmeria franceza ruleaza la volanul lui Renault Megane RS250

Renault mai prinde un contract bun, care le va aduce un important plus de imagine in Franta. Jandarmeria din aceasta tara a comandat 70 de exemplare Renault Megane RS250, pentru fortele de interventie rapida. Acestea sunt distribuite in toata tara si vor participa la urmariri in viteza, spargeri si tot felul de aspecte care tin de activitatea jandarmilor francezi.

Iar acestia nu s-au incurcat. Au comandat versiunea cea mai sportiva – sasiul Cup -, iar Renault spune ca in special motorul a fost adaptat pentru a raspunde nevoilor de performanta dinamica pe care conducerea jandarmeriei le-a cerut. Nu explica insa ce inseamna acest lucru.

Renault Megane RS250 art Jandarmeria franceza ruleaza la volanul lui Renault Megane RS250Eu am folosit stirea asta pentru a va mai putea povesti inca o data despre hothatch-ul meu preferat (hmm, s-ar putea sa fie preferat doar pana apare versiunea OPC a Astrei GTC). Mi-a placut de la inceput Megane Coupe (spre deosebire de generatia anterioara), iar RS-ul arata si mai bine. De fapt, arata cel mai bine, as zice, dintre hothatch-urile actuale. Evident, sunt subiectiv, dar trebuie sa recunoasteti ca RS-ul arata excelent.

Renault Megane RS250 art1 Jandarmeria franceza ruleaza la volanul lui Renault Megane RS250Pe langa faptul ca mi-a placut instant, de cum l-am vazut, m-au convins si caracteristicile tehnice. Un motor la limita taxelor mari, de 2 litri, cu turbo si 250 CP, cuplat la o cutie manuala cu 6 trepte, singura disponibila, de altfel. N-am condus masina, dar am un prieten care a mers cu ea, pe circuit. Si mi-a confirmat ca se misca bine si, mai important de atat, este previzibila si usor controlabila.

Eu zic ca, la nivelul asta, e greu sa ceri mai mult de la un hothatch. 0 – 100 km/h in 6,1 secunde si 250 km/h, cu o valoare a consumului mediu de 8,4 litri/100 km. Masina este deja in parcul de presa al Renault Romania, asa ca sper sa fac rost de ea pentru un drive test :).

La noi, Megane RS costa incepand cu 23.600 euro, dar e bine sa mai pui niste optionale pe el, cum ar fi diferential mecanic (313 euro) sau, si mai bine, sasiul CUP care include si diferentialul mecanic (834 euro).

Si pentru ca tot imi place atat de mult, va servesc si o galerie foto care cuprinde aproape toate pozele de presa cu Megane RS250.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.