Kia Optima. Sau ce inseamna sa pui in umbra “legendarul” VW Passat

Faptul ca cei de la Kia au avut ambitia sa treaca la un alt nivel este deja cunoscut. Trebuie sa fii chiar dezinteresat de tot ce insemana lumea auto ca sa nu realizezi ca Kia a investit enorm si foarte coerent, astfel incat, acum, a ajuns la o gama completa de modele noi, foarte atractive, fara legatura si modelele sterse si banale de la inceputul anilor 2.000.

I-am mai laudat pe coreeni, aproape la fiecare model nou pe care l-au prezentat in ultimul timp, si cred ca ce-au facut ei este o lectie de care ar trebui sa tina cont orice alt constructor auto. Daca nu faceau ce-au facut, in cel mai bun caz ramaneau o companie mica, cu acelasi modele stupide si ieftine si la propriu si la figurat. In cel mai rau caz, inchideau portile.

Kia Optima art1 Kia Optima. Sau ce inseamna sa pui in umbra legendarul VW PassatLa Paris, coreenii au marcat debutul european al noului model Optima, masina care va activa in clasa medie. Si credeti-ma cand va spun ca vor fura din clientii altor marci, cu acest model. Si vor avea succes, pentru prima data in clasa medie, in Europa, chiar daca sigla lor este inca privita cu neincredere (si dezgust, de catre cei mai ipocriti). E suficient sa privesti pozele si sa realizezi ca noul Optima este cu totul altceva si – iar pentru prima data – poate sta fara nici un fel de complexe langa cei mai cunoscuti actori europeni ai clasei medii.

O masina care arata bine, lucrata dupa alte criterii, si care place de la prima vedere. Ahh, nu inseamna ca este “miss clasa medie”, ci doar ca ai la ce sa te uiti, iti vine sa vezi mai mult, te indeamna s-o conduci. Mai ales cand vezi si interiorul, care pe mine m-a suprins, in cel mai bun sens al cuvantului. O alta abordare fata de ce era pana acum, un aer de calitate, pretentii de “mai mult” si “mai bun”.

Kia Optima art2 Kia Optima. Sau ce inseamna sa pui in umbra legendarul VW PassatVanzarile vor debuta in Europa abia peste un an, iar atunci doua motorizari vor avea prim-planul. Un propulsor turbodiesel de 1,7 litri si 136 CP (care se anunta foarte economic) si unul pe benzina, de 2 litri, cu 170 CP. Fara indoiala ca dupa debutul pe piata vor fi anuntate si alte propulsoare pentru acest model. S-a anuntat deja ca in viitor va fi disponibil asi o versiune de 160 CP a turbodieselului de 1,7 litri.

Bineinteles ca Kia va merge si in cazul noului Optima pe acordarea unei garantii de 7 ani (5 ani din bara in bara + 2 ani pentru motor si cutie) in limita a 150.000 km, garantia fiind transferabila.

Deja va intrebati ce-am vrut sa spun in titlul postului?
E simplu, priviti cele doua fotografii de mai jos si spuneti-mi care din masini arata mai bine. Din punctul meu de vedere, nici nu se compara. N-as sta nici o sencunda pe ganduri, Optima este mult mai atragatoare decat buturuga care a devenit Passat. Din punctul meu de vedere, coreenii au dat o lectie nemtilor in clasa medie. Cum sa evoluezi si cum sa involuezi.

Noul Kia Optima Kia Optima. Sau ce inseamna sa pui in umbra legendarul VW Passat

Noul VW Passat Kia Optima. Sau ce inseamna sa pui in umbra legendarul VW Passat

———————————————————————————————————————————

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.