Faptul ca cei de la Kia au avut ambitia sa treaca la un alt nivel este deja cunoscut. Trebuie sa fii chiar dezinteresat de tot ce insemana lumea auto ca sa nu realizezi ca Kia a investit enorm si foarte coerent, astfel incat, acum, a ajuns la o gama completa de modele noi, foarte atractive, fara legatura si modelele sterse si banale de la inceputul anilor 2.000.
I-am mai laudat pe coreeni, aproape la fiecare model nou pe care l-au prezentat in ultimul timp, si cred ca ce-au facut ei este o lectie de care ar trebui sa tina cont orice alt constructor auto. Daca nu faceau ce-au facut, in cel mai bun caz ramaneau o companie mica, cu acelasi modele stupide si ieftine si la propriu si la figurat. In cel mai rau caz, inchideau portile.
La Paris, coreenii au marcat debutul european al noului model Optima, masina care va activa in clasa medie. Si credeti-ma cand va spun ca vor fura din clientii altor marci, cu acest model. Si vor avea succes, pentru prima data in clasa medie, in Europa, chiar daca sigla lor este inca privita cu neincredere (si dezgust, de catre cei mai ipocriti). E suficient sa privesti pozele si sa realizezi ca noul Optima este cu totul altceva si – iar pentru prima data – poate sta fara nici un fel de complexe langa cei mai cunoscuti actori europeni ai clasei medii.
O masina care arata bine, lucrata dupa alte criterii, si care place de la prima vedere. Ahh, nu inseamna ca este “miss clasa medie”, ci doar ca ai la ce sa te uiti, iti vine sa vezi mai mult, te indeamna s-o conduci. Mai ales cand vezi si interiorul, care pe mine m-a suprins, in cel mai bun sens al cuvantului. O alta abordare fata de ce era pana acum, un aer de calitate, pretentii de “mai mult” si “mai bun”.
Vanzarile vor debuta in Europa abia peste un an, iar atunci doua motorizari vor avea prim-planul. Un propulsor turbodiesel de 1,7 litri si 136 CP (care se anunta foarte economic) si unul pe benzina, de 2 litri, cu 170 CP. Fara indoiala ca dupa debutul pe piata vor fi anuntate si alte propulsoare pentru acest model. S-a anuntat deja ca in viitor va fi disponibil asi o versiune de 160 CP a turbodieselului de 1,7 litri.
Bineinteles ca Kia va merge si in cazul noului Optima pe acordarea unei garantii de 7 ani (5 ani din bara in bara + 2 ani pentru motor si cutie) in limita a 150.000 km, garantia fiind transferabila.
Deja va intrebati ce-am vrut sa spun in titlul postului?
E simplu, priviti cele doua fotografii de mai jos si spuneti-mi care din masini arata mai bine. Din punctul meu de vedere, nici nu se compara. N-as sta nici o sencunda pe ganduri, Optima este mult mai atragatoare decat buturuga care a devenit Passat. Din punctul meu de vedere, coreenii au dat o lectie nemtilor in clasa medie. Cum sa evoluezi si cum sa involuezi.


———————————————————————————————————————————
Etichete: Kia, KIa Optima, model nou, noua Kia Optima, Paris 2010
163 comentarii pe acest articol
Ovidiu
October 6th, 2010 at 4:28 pm
1Mie asa per ansamblu, mai ales spatele imi aduce a FORD MONDEO !
Nu zic ca ar arata rau, arata mai bine decat PASSAT asta ii clar !
Respectele mele !
Alex.80
October 6th, 2010 at 9:28 pm
2Pai, mi-ar placea ca VW sa piarda din vanzari, as putea rade copios.
Ce pot sa spun despre acest Kia…imi place interiorul, arata bine, dar exteriorul e prea “American”, nush daca o sa fie de succes prin Europa.
MCV
October 7th, 2010 at 10:17 am
3Ai mare dreptate Dan. Nici nu se compara. Nu e ok sa iei o masina cu o forma si caracteristici actuale si sa o prezinti cu o linie care aduce a anii ’80, pe post de masina cu mari pretentii la finalul primului deceniu al secolului 21. E absurd, in ciuda tuturor criteriilor si studiilor de marketing, cat de profesioniste ar fi ele. Kia, pe de alta parte, are o abordare geniala, la fel de nemteasca, daca imi este permis, avand in vedere ca designerul sef e neamt si e cel care a desenat iconicul TT. Doar ca in cazul asta, Peter S. a decis ca toata gama Kia sa aiba o imagine de marca puternica, individualizata, dar nu identica pe toate clasele, ceea ce denota multa abilitate si spirit creativ. Proaspat, frumos, de calitate, antiplictis, cam asta ar fi descrierea noii Optima si, de fapt, al oricarui nou model al coreenilor, destul de europenizati. BRAVO!
io
October 7th, 2010 at 11:37 am
4Este Toyota Camry
io
October 7th, 2010 at 11:38 am
5Este copriata dupa acea toyota ce se vinde in USA
FaKa
October 7th, 2010 at 1:08 pm
6chinezarie… cum de toata lumea se compara cu nemtii???? dc nu cu americanii sau francezii????? aaaaaaa……. pentru ca is cei mai buni…. frate dca tu ti-ai cumpara masina numa dupa cum arata… inseamna ca esti papagal… faceti doua configuratii de masini la fel… si comparati performante dotari si cheltuieli …. si apoi mai vorbiti…. va dam 7 ani garantie ca sa va “jecmanim” la fiecare 10-15 mii km… si mai ales dupa 3-5-8-…. ani sa vedem ce masina se tine mai bine pe strada si care ai mai putea s-o vinzi la un pret rezonabil… kia= chinezarie…. si un mesaj pentru conoscatori… pe sosea sunt 2 feluri de masini… masinile germane si restu…
sebi
October 7th, 2010 at 1:22 pm
7cat costa
cosax
October 7th, 2010 at 1:30 pm
8Faka , dupa ce detii o kia , atunci sa vorbesti. Am o kia ceed SW , facuta in slovacia pe platforma tatra , transmisie pe lant , consumul e foarte redus , fiabilitate . Nu generaliza , lumea se schimba
Alex
October 7th, 2010 at 2:43 pm
9Poate arata mai bine, dar tot feeling de masina coreeana are. Nu se compara cu masinile nemtesti care, desi sunt anoste, te fac sa iti placa sa conduci. Cine a scris articolul se vede ca e genul “against the crowd”. Volkswagen intotdeauna a fost o marca linistita, cu modele care nu ies in evidenta, ei nu fac masini care sa-ti ia ochii pe strada..ei fac masini care sa te multumeasca zi de zi si sa te bucuri ca ai dat banii pe ele si nu pe altceva.
mc
October 7th, 2010 at 2:43 pm
10superb ce sa mai zic … fiabiliatea ne intereseaza … bv lor pt evolutie … arata super ok …passat … mai bine o frantuza …
blablabla
October 7th, 2010 at 3:03 pm
11Mda masina e frumoasa, felicitarile mele pentru Kia, felicitari pentru evolutie. Ceilalti producatori ar putea sa invete cate ceva de la ei. Dar nu poti compara un kia cu un wv… Ce e drept, Kia s-a ridicat foarte mult dar nu indeajuns incat sa se compare cu o masina nemteasca. Articolu asta n`are niciun sens…
MCV
October 7th, 2010 at 3:03 pm
12Iata ca dupa atatea pareri ok (adica progresiste) apar si cele imbatranite si orbite de mitul masinii germane. Dragilor, nu sunt eu vreun guru, mare specialist mondial, dar “masina germana” indestructibila, a toate stiutoare, perfecta, minunata, tehnologizata si matusalemica (ca si rezistenta) este doar un mit. N-o zic eu, o zice JD Power, care nu e un institut romanesc de pe la Ciorogarla, o zic chiar nemtii, germanii, italienii si multi altii, chiar scrasnind din dinti. Iar daca vreti sa fim cu adevarat corecti si sa citim aceste studii amanuntite, ar trebui sa recunoastem ca, la ora actuala, chiar “amarata” noastra de Dacie e mai tare ca nemtii (locul II in cel mai recent sondaj), asta ca sa nu mai zic de coreeni, care sunt in top. Asa ca, pt. toti cei care au ochelari de cal si nu au auzit ca traim in secolul 21, si ca lumea a evoluat mult si s-au inventat si alte masini decat cele germane… puneti mana si cititi studii serioase, teste comparative nepartinitoare si, inainte de toate, consultati cu atentie seturi de poze comparative… si, daca tot veti considera ca VW este cea mai tare marca cu cele mai tari masini din lume, va sugerez sa luati de urgenta un pumn de medicamente, pt ca, daca nu va mai faceti bine, macar sa crapati fara dureri…
Paul
October 7th, 2010 at 3:05 pm
13Oameni buni… Masinile sunt comparate, deci, amandoua incep un nou drum in aceiasi clasa! Am pornit de la aceasi linie de start! Conteaza care ajunge pana la sfarsitul traseului(fiabilitate), ei de aici incep detaliile! Motorizare: Sunt sigur k VW bate KIA la asta, directie suspensii s.a.m.d, Iar VW bate KIA. Interior: Sa nu imi ziceti k acest mare constructor care reuseste cu Audi A8 sa bata S clase poate fi batut de un KIA. Aspectu exterior e mai evoluat la Kia, asa fac chinezii, dar nemtii merg in pas cu lumea. Nu pun o caroserie din 2020 pe o masina din 2010. Si am ajuns la finish… Ma gandesc sa vand masina… scoade pretu cu 30% dar o vand deoarece e VW, pe cand dak am o KIA, cn o vrea? pt k scade pretu la 50% aproape. Fiabilitate, Economie, Confort, Placere de Condus=VW; Design Frumos… si cam atat=Kia! Va cer scz dak am gresit cu ceva. Sunt posesor de VW PASSAT. MS
Paul
October 7th, 2010 at 3:12 pm
14Mai MCV poti crpa linistit. Nu vb de masinile nemtesti. k vb de o intrega istorie a industriei auto perfectionata de ei. Dak vb de masini nemtesti uiti de Mercedes, BMW, AUDI… baiatule dc un sef de stat sta intrun S-Guard??? Dc? Dc BMW are cele mai bune sisteme 4*4? Dc AUDI are cele mai Frumoase interioare?? hai lasa vrajelile si studiile tale, faptele frate. Nu imi adu mie o masina coreeana cu o caroserie frumoasa si atat. Nik istorie in spate. Nu mai vb fara tine. si treci la fapte nu la studii facute de altii . fara suparare.
Dan
October 7th, 2010 at 3:17 pm
15@Paul
Vezi tu…., ti-as respecta parerea, dar cand spui ca Kia sunt chinezi… nu prea imi vine s-o fac.
Ar fi cazul sa stii ca este o uriasa diferenta intre constructorii chinezi si cei coreeni.
blablabla
October 7th, 2010 at 3:20 pm
16Autoru ar fi putut foarte bine sa faca o comparatie cu o masina japoneza din aceeasi clasa… Sunt practic la fel! un Wv nu e la fel cu o Kia!
bogdan
October 7th, 2010 at 3:21 pm
17Pare un articol scris la comanda. Dar, hai sa zicem ca e pe bune, insa ridicatul asta in slavi mi se pare un pic deplasat. Da, intra-adevar, design-ul pare mai bun la Kia decat la VW, dar asta nu este pt mine un element hotarator. Inca eu personal n-as da un Passat pe o Kia, chiar daca Passat-ul arata mai rau.
Dan
October 7th, 2010 at 3:22 pm
18@Paul
Nu compara VW cu BMW/Mercedes/Audi. Una e o masina premium, si alta e o masina care se vrea premium.
Oricum, tu vad ca ai ramas cu ideea ca eu sunt impotriva industriei auto germane. E fals! Aici am vorbit de VW, nu de industria auto germana, care da, este prima in lume.
In articolul asta m-am referit la VW, nu la masinile germane in general. Nu mai confunda VW cu industria auto germana.
Dan
October 7th, 2010 at 3:30 pm
19@Bogdan
E scris la comanda zici? Serios? Nu, omule, e pe bune si e parerea mea. Kia Optima arata mai bine decat Passat, chestie cu care vad ca esti de acord.
Ca designul nu este un element hotarator pentru tine, asta e altceva. Este optiunea ta si nu te judeca nimeni pentru asta.
Ideea articolului este ca Passat a ajuns o masina absolut fada, banala si cum vreti sa-i spuneti. Din punct de vedere al designului!!! Nu am spus ca VW este depasit de Kia la capitolul tehnica sau alte chestii de genul asta, pe care vad ca le spuneti aici.
clau
October 7th, 2010 at 3:30 pm
20Nu sunt fan al noului design de Passat, dar mi se pare ca ce a scos Kia e doar un mix de Mondeo, Renault si putin de la Saab. Asezonate cu putin tuning de manelist.
Dan
October 7th, 2010 at 3:32 pm
21Ohhh, Clau! Nu vorbi de manelism cand vorbim de Passat!!! Tare comentariul tau!!
))))))))))))
Paul
October 7th, 2010 at 3:52 pm
22Hey omule, Dan. VW e cel mai mare constructor european, si locul 2 in lume. Cum sa confund eu o industrie auto germana cu VW care face parte din ea, cea mai mare parte!! cand am vaz k ai zis sa crapam fara dureri m-am simtit jignit, credema. Ce mare e dif intre chinezi si coreeni chiar si intre coreea de nord si cea de sud e ft mare … mai omule tu auzi ce vb? china e cea mai puternica tara economic, adik are cei mai multi bani. SUA imprumuta bani de la ei dak vrei sa stii, coreea? e undeva sub china. ei poate k face samsung sau ce stiu io ce kia dar nu poti u compara cum zice si mcv ala industria germana e doar un mit si asa mai departe. iti dai singur cu firma in cap. cum se vede clar kia asta e exact k si Toyota Camry. il copiaza pe japonez pt k e greu sa il copiez pe neamt. dak ai fi un orb si ai vrea sa iei o masina cadou k tot o lauzi… care ai alegeo? kia sau passatu? ei ei.. e greu sa gandesti azi….
bogdan
October 7th, 2010 at 3:56 pm
23Dan, un articol de presa teoretic ar trebui sa prezinte intr-un mod cat se poate de obiectiv o anumita realitate. Insa stilul in care ai scris tu articolul nu prea lasa loc obiectivitatii. Cand tu ridici in slavi Kia si faci praf Passat-ul, adica te pozitionezi cam in extreme, nu poti sa ai credibilitate. Daca ai fi avut o atitudine echilibrata, prin care sa evidentiezi avantajele si dezavantajele ambelor modele, atunci ar fi fost ok.
crick
October 7th, 2010 at 4:03 pm
24Cand o sa incepeti sa vorbiti si voi corect romaneste si nu o sa mai folositi “ii” in loc de “este” si “is” in loc de “sunt”, poate chiar o sa va ia cineva parerea in considerare si nu o sa mai dati impresia ca tocmai ati coborat din copac si v-ati dat cu fundul de o masina germana cu 300.000km la bord.
catalin
October 7th, 2010 at 4:06 pm
25Mda…hai sa-mi spun si eu parerea pe aici! Imi plac masinile germane,sunt fan inrait BMW(am deja o “pisicuta” care o iubesc mult,dar vreau sa-mi iau altceva muuuult mai frumos….evident ca tot BMW,altceva nici nu vreau sa aud!!),dar haideti sa nu mai fim rautaciosi,sa-i lasam si pe altii sa iasa din anonimat….uite,de ex,aceasta Kia arata f bine in comparatie cu modelele anterioare care erau JALNICE(n-as fi dat niciun logan pe un model kia al anilor 2000-2003). Chiar daca seamana cu alte modele(mondeo la partea posterioara),e chiar draguta! Si chiar daca masinile germane sunt cine sunt,parerea mea e ca exista si alte masini pe lumea asta….uitati-va la masinile italiene(alfa,lancia,ca sa nu mai vb de bolizi precum ferrari,bugati,lambo,pagani)deci…nu are rost sa mai comentez. RESPECT!
Dan
October 7th, 2010 at 4:11 pm
26@Paul
Esti incoerent, fara suparare, nu vreau sa jignesc. (Apropo, vezi ca nu eu am zis sa crapi!!. Nu ma acuza pentru afirmatiile altora!) Chinezii fac niste masini absolut jenante, indiferent cati bani au. E o realitate, nu doar o parere. Nu putem compara constructorii coreeni cu cei chinezi.
Iti spun sincer ca as alege Kia. La fe de sincer iti spun ca daca era vorba de generatiile anterioare (Optima veche si Passat-ul vechi) as fi ales Passat-ul.
Iti respect parerea despre Passat, dar realitatea e ca noua generatie este mult prea banala. N-am zis ca nu e buna, fiabila sau ca Kia ar fi deasupra la nivel de tehnologie!!
@Bogdan
As fi putut pune fragmente traduse din comunicatele de presa, despre cele doua masini. In care, evident, fiecare constructor ar fi zis ca a facut-o pe cea mai minunata.
Jurnalismul nu inseamna povestire searbada. Inseamna relatare si opinie. Asta e opinia mea, ca VW merge pe un drum gresit si modelele din ultimul timp, inclusiv Passat-ul, au devenit mult prea banale. Da, ii apreciez pe cei de la Kia si cred ca au facut o masina mai atragatoare decat Passat-ul.
Acum cam 6 ani ti-as fi zis (si asta era realitatea atunci) ca Kia face unele dintre cele mai banale/sterse/ieftine (la figurat) masini.
Nu ridic in slavi Kia. N-am sustinut niciodata ca au tehnologie mai buna decat VW, ar fi stupid si fals sa spun asa ceva.
Pe blogul asta, eu imi spun opiniile. Nu inseamna ca detin adevarul absolut, suntem diferiti – am mai spus asta de cateva ori pe aici
– si e normal sa fie asa.
cristi
October 7th, 2010 at 4:24 pm
27Mi-am luat KIA Ceed in 2007, era destul de proaspata pe piata, aproape toti aveau o idee fixa, KIA e porcarie, VW e cel mai tare, sa cumpar Golf si nu KIA, nu regret o clipa ca am ales KIA.
Fiecare sa spuna ce vrea, respect parerile celorlalti, dar EU AM KIA, si stiu un pic mai bine ce spun fata de multi altii.
PS: Am destul experienta si cu Golful
Lucian
October 7th, 2010 at 4:32 pm
28Va doresc o zi buna inainte de toate.
In primul rand:
1 Jantele din imagini sunt o copie mai mult decat fidela a jantelor BILBAO de pe Golf VI
2 Posterior si linia laterala Mondeo Facelift ( cu unele tuse ” coreene “)
2 Scaune 90 % Audi A4 varianta cu piele
3 Guri ventilatie pe aripa laterala fata copie BMW
Asteptam drive-test , sper ca macar acolo sa avem o parere 100% sincera.
goagal
October 7th, 2010 at 4:37 pm
29spuneti-ne si ceva despre preturi…
MCV
October 7th, 2010 at 4:55 pm
30Mai baiatule, Paul, inafara faptului ca esti incoerent si complet pe dinafara in unele afirmatii, eu am spus “sa crapati” si nu Dan, autorul blogului, care, by the way, e un blog nu un site media al vreunui constructor auto unde tre sa laude noul model bla-bla-bla. Putina atentie la ce cititi si mai ales unde cititi! Evident ca VW nu e toata industria auto germana si evident ca exista Mercedes, Audi, Porsche, BMW, dar acolo e vorba de marci premium, adica putin alta mancare de peste ca “popularul” VW, care, desi din denumire (masina poporului) se vrea pt. mase, are mari si exagerate pretentii premium, ca si scoruri… Pe de alta parte constructorii chinezi nu au vreo cat de mica treba cu cei coreeni sau japonezi. Dincolo de faptul ca sunt culturi in esenta foarte diferite (desi sunt asiatici cu totii), nici la design, nici la tehnologie, nu au treaba unii cu altii. China cu ale ei peste 110 marci auto e vax pe langa cele 3 coreene, din toate punctele de vedere. Degeaba credeti voi ca marile concerne chineze apeleaza mai nou la designeri europeni? Nimeni nu are pretentia ca, tehnologic vorbind, o Kia ar fi peste un VW (desi sunt unele aspecte unde exista loc de comentarii), dar designul este una dintre primele doua, cele mai importante, caracteristici in decizia de cumparare a unei masini si nu numai. Iar studiile de care am pomenit sunt cele mai serioase la nivel mondial si nu pot fi eludate pt ca au la baza parerile posesorilor de masini, nu ale unor PR-isti sau ziaristi auto, fiind cat se poate de lipsite de subiectivism, ceea ce spune multe. Pe ce loc se afla VW in acele studii????? Cunosc si posesori de VW si de Kia, am discutat cu toti, fani inraiti sau simpli oameni atrasi de ceva anume si crede-ma Paul, am un prieten fan nebun de Passat atat de dezamagit de generatia inca actuala, incat mi-a promis ca va trece la Opel. Mai am un amic care, avand un Passat in leasing, a renuntat la acea masina pt ca i se busise ceva electonic care costa atat de mult incat nu mai merita intreaga masina pastrata. Faptul ca e o masina germana nu o scuteste de probleme, unele chiar extrem de grave, sacaitoare, extrem de costisitoare financiar si chiar incredibile si impardonabile pt pretentiile constructorului. De asta spuneam ca “mitu” masini germane a palit mult in ultima vreme, asta dac vrem sa fim obiectivi. Daca nu, nu are rost sa discutam, pt ca la capitolul design, diferentele sunt incomparabile si doar daca nu vrei inadins sa apreciezi evolutia, poti spune ca un Passat arata mai bine ca un Optima nou, lansate concomitent, iar daca in ecuatie mai bagi si Insignia, dupa mine top in privinta designului clasei medii, s-a terminat “filmul”. poate am fost putin mai dur in postul precedent, dar TREZITI-VA oameni buni!!!!
Ce surpriza! Iata noul VW Eos! by MOTORSTORY
October 7th, 2010 at 4:57 pm
31[...] plina discutie referitoare la cat de bun este Passat si cum nu se compara cu Kia Optima, desi ideea acelui articol este legata strict de design (aspect [...]
Dan
October 7th, 2010 at 5:01 pm
32@goagal
Masinile abia au fost lansate, nu se cunosc inca preturile. Oricum, peste foarte putin timp o sa aflam preturile Passat-ului, pentru ca va debuta pe piata chiar din toamna asta.
Pentru Optima mai avem de ateptat pana sa aflam preturi, pentru ca masina va fi pe piata abia in toamna anului viitor.
daniel
October 7th, 2010 at 6:16 pm
33Se vede k gandirea comunista ce ne-a bagat an cacao definitiv pentru anca 80-100 de ani domina anca!!! Fiti realisti oameni buni si priviti tehnologia asa cum este ea, bruta, indiferent de constructor… suntem an anul 2010 si trecem an 2011!!! Lumea e an schimbare chiar daca nu e vina noastra k suntem romani si nu simtim decat negativ toate acestea. Amintiti-va k in anul 2008 senatul S.U.A. a avut o antrunire urgenta pentru a dezbate faptul k JAPONIA are un avans tehnologic de 20 de ani inaintea S.U.A. Totul tine de realitate bruta si viitorul nu se bazeaza pe mituri!!!
Ovidiu
October 7th, 2010 at 6:24 pm
34Doar dupa un test drive 100% poti sa iti dai sema, care dintre ele merita mai mult… De ce ? Pai e foarte simplu !! ori iti place, ori nu iti place.
Romanii in marea masa si marea lor admiratie prefera doar si doar masiniile GERMANE. Si cum bineinteles ca noi suntem inca o natie de saraci nu ne permitem toti MERCEDES BMW si AUDI.. mergem spre OPEL si VOLKSWAGEN. Asta pentru ca alti producatori nu mai exista in mintea noastra a ROMANIILOR.
Iar asa la clasa mai spre premium… VOLKSWAGEN PASSAT este cel mai iubit automobil pentru Romanii de rand. Opel nu este pentru ca pana nu demult aveau VECTRA. Iar in batalia VECTRA vs PASSAT, cel de la VW era putin mai bun.. (asta tot asa chestie de perceptie sa nu se simta lezat vre-un posesor de VECTRA) Opelul Vectra este o masina super ok…
Si inteleg ca este tare greu sa te desparti de ideea ca mai sunt si alte masini concurente contra PASSATULUI. Cine ar indrazni sa cumpere o MAZDA 6? FORD MONDEO? RENAULT LAGUNA? SUBARU LEGACY?
Iar mai nou Opel Insignia vs Passat??!! multi or sa zic da sigur Opel..
sau Opel Astra vs GOLF 6 ?!!…
De aceea un second hand made in GERMANIA se vinde mai bine, decat un second had made FRANTA, ITALIA, COREA, JAPONIA… etc.
Am spus ca imi pare ca arata precum Ford Mondeo, am spus si nu regret.. dar Dan si MCV au dreptate, noul PASSAT nu este nu stiu ce in materie de design.
Este exact cum au facut cu GOLF V si mai apoi GOLF VI… mici retusuri dar in principiu este cam aceasi masina.
Daca Volkswagen ar fi fost asa de buni, ar fi scos ceva mult mai frumos desenat.. tot in stilul acela sigur si nemtesc.. dar mult mai bun.
Ce mari deosebiri gasiti voi intre Passatul actual si noua generatie care sta sa iasa?
Respectele mele !
Fery
October 7th, 2010 at 6:26 pm
35sunt impresionat de ce a realizat kia pare o masina bine lucrata materialele folosite par de calitate dar dupa cum au spus unii putin cam american designul exterior motorizarile sunt ok performate bune pentru zilele noastre
cat despre passaturile “nemtesti” sa va spun parerea mea personala
sunt electrician la un service auto si am avut de a face cu ele
generatia 5 si 6 de la vw vb aici de golf si passat sunt proaste fata de generatia anterioara generatia 4 pe baza caruia multi si-au format parerea buna au fost masini bune care isi merita laudele dar astea noi……….pe scurt……..diverse probleme electrice la golf 5 si 6 cat si passat,motoare FSI terminate la km putini interioare lucrate prost plin de plastic ieftin exact ca si pe logan deci personal nu o sa cumpar masinile astea
acuma fiecare cu parerea lui dar pe langa masinile astea “nemtesti” la ora actuala mai sunt si alti “jucatori”
numa bine!
Ovidiu
October 7th, 2010 at 6:31 pm
36@CRISTI
Cristi ti-ai luat un KIA CEED si ai “RISCAT”, sa zic asa in dauna mult aduoratului GOLF V cred…
Ei bine sa stii ca analizand pachetele celor doua masini.. multa lume au optat pentru KIA si au fost clienti multumiti… (vorbind cu un prieten care a optat pentru o KIA in dauna lui Golf)
La germani multe chestii erau contra cost.. pe cand la KIA inclusiv radioul MP3 era STANDARD.
Respectele mele si drumuri bune !!
Danutz
October 7th, 2010 at 6:53 pm
37Mie mi se pare o masina reusita, vorbesc sincer. Atat in materie de design cat si motorizarile, prin faptul ca au fentat pe majoritatea marilor firme prin motorul de 1.7 L diesel, ce ofera puterea unuia de 2.0 L. Eu nu sunt un om care judeca la o masina design-ul atat de mult ci mai degraba studiez ce dotari ofera, performanta si pret. Ea la o prima vedere le intruneste pe toate. Insa din pacate, se vor gasi multe reviste care o sa aiba grija ca aceasta masina sa fie prezentata intr-o altfel de lumina si tot VW Passat sau alti veterani sa iasa in fata, prin diferite articole comandate. La fel cum se intampla si cu articolele despre Dacia in strainatate. Respect progresul facut de Kia si LA MAI MARE! O zi buna!
raduis
October 7th, 2010 at 9:30 pm
38Am observat ca f. multi cam pun carul inaintea boilor. E adevarat ca aspectul exterior conteaza dar nu trebuie sa fie primul din criteriile dupa care ne alegem o masina. Comparatia cu Passatul putea fi facuta doar dupa un drive test pentru a pune in balanta cat mai multe plusuri sau minusuri nu comparand doua poze din care vad ca foarte multi ati observat ca asemanarile cu mondeo si laguna nu sunt de trecut cu vederea. E adevarat ca noile passaturi ne-au cam dezamagit nu numai prin design ci si prin motorizare si aici ma refer mai exact la zgomotul motorului care il depaseste cu mult pe cel al modelului precedent. Din pacate nu-i prea pot lua apararea noului Kia, as fi masochist sa-mi iau asa ceva. Sunt prea multe alte marci inaintea ei la care m-as putea opri chiar si excluzand marcile germane. Daca in loc de Kia ar fi fost Toyota comparatia ar fi avut o logica in schimb, sa iei o Kia doar pentru felul cum arata e ca si cum te-ai insura cu una de pe centura care a trecut pe la “Frumusete pe muchie de cutit”.
raduis
October 7th, 2010 at 9:36 pm
39Si nu spun asta in calitate de posesor de Toyota ci de Passat din 2003 .
Dan
October 7th, 2010 at 9:39 pm
40@radius
))))))))))
Tare comparatia de la final!!
Ideea e urmatoarea… am dat exemplu Kia Optima tocmai pentru ca nu are deloc pretentiile unui VW Passat… si totusi e o masina mai frumoasa decat Passat.
De acord cu tine, sunt multe alte masini pe care le compari cu Passat-ul, inaintea Optimei. Si tocmai din cauza asta, urmeaza in zilele urmatoare o altfel de comparatie.
Da, cand vor fi disponibile masinile (acum sunt abia lansate) un drive-test va lamuri multe lucruri. Oricum, la nivelul designului, nu e nevoie de drive-test ca sa-ti dai seama ca Passat-ul este eclipsat de Optima.
Apropo de drive-teste… ma astept clar ca Passat-ul sa fie mai bun. Nu i-am contestat niciodata tehnologia. Ci doar designul fad, care in timp il va face sa piarda teren.
George
October 7th, 2010 at 10:41 pm
41O Kia a ramane mereu o Kia.Invata repede coreenii dar nu indeajuns.Daca mai ai putin de trait ia-ti Kia,te tine toata viata.Daca vrei ceva care se repara usor,piese si consumabile usor de gasit la preturi oneste iti iei altceva.
Cind cei de la VW faceau masini pe care inca le mai vezi pe strada,ce faceau coreenii?Biciclete.
Eu zic sa nu le comparam ca nu are rost.
emil
October 8th, 2010 at 1:05 am
42Eu voi pune problema altfel. Asiaticii in general nu au foarte multe de oferit pietei din Europa sau America. Daca dau gres si cu masinile, ceea ce nu cred, vor avea de oferit celor doua mari piete de care vorbeam doar OREZ, un aliment care nu prezinta un f mare interes, deci au toate motivele sa faca masini de calitate pt a putea sa vanda si ei ceva la extern.Ca sa nu mai spun ca cei care urasc masinile koreene sau japoneze fie nu au avut o asemenea marca, fie traiesc dupa ureche. Un exemplu f clar o sa dau si stiu ca mai sunt multi altii care pot da asemenea exemple. O companie romaneasca are in dotare marci koreene (daewoo si ssang yong). Mai precis Nubira si Musso. Masinile au in medie 360000-400000km parcursi si va spun din sursa extrem de sigura ca reparatii majore nu au fost. Consumabile in general, pe ici pe colo cate o planetara sau ceva electrice. Dar motoarele si cutiile de viteze ok. Si atunci cum mama dracului se face ca toti pe care ii aud ca-i pupa-n cur pe nemti, stau cu turbinele si chiuloasele si toti senzorii infecti de la toate vw-urile si bmw-urile din Romania pe la colturile blocurilor la toti mecanicii de cartier? De ce nu mergeti fratilor cu TEDEI-URILE la reprezentante? Va e frica ca lasati si chilotii acolo? Luati voi frumusel o koreeana care stie sa mearga multumitor pt cocina de Romanie in care traim 200-300 DE MII de km, care face vara frig si iarna cald si mai lasati basinile acasa impreuna cu passat-urile si toata adunatura de bmw si mercedes si ce mai vreti voi. Cum dracului de altii in toata lumea asta civilizata or putea sa conduca asemenea GUNOAIE KOREENE si numai noi romanii nu ne suportam decat in cazane germane? Proasta natie mai suntem si ma includ si eu aici ca si eu tot roman sunt. Si nu ne facem bine niciodata. Lumea moare de foame in tara asta si noi (dar nu si eu) visam la Tuareg-uri si X5-uri sau mai stiu eu ce M5 sau AMG. Rusine acestei natii care nu stie decat sa iasa seara la terasa cu 5-arul si cand vine concediul sta in fata blocului cu debitmetrul in sacosa, in loc sa ai o koreeana parcata in fata unui motel amarat din Croatia sau Italia. Asta e natia romana si ma mandresc cu ea CA-S PIONIER. Mult noroc si la cat mai multe debitmetre si turbine facute pe genunchi. Si treaba cu bicicletele chiar nu trebuia sa o spui prietene. Tu esti in stare macar sa centrezi NESTE spite de roate da bececlete???????????
Florin
October 8th, 2010 at 8:23 am
43Frumos noul Kia, cum sunt de altfel toate masinile lansate de cativa ani de constructorul corean. Opinia mea este ca, era bine daca designerul Optima nu ar fi vazut inainte noul Ford Mondeo, macar din lateral si spate
)
Cat priveste schimbarea ordinii in piata, la adresabilitatea pe care o are VW si la profilul clientului VW, o schimbare in piata o vad vizibila dupa inca doua generatii in care Kia sa fie intotdeauna cu un pas inainte, sa-si dezvolte mult mai bine partea de service iar VW sa produca un Passat din ce in ce mai neatractiv si nefiabil precum modelele primilor doi ani ai generatiei 2004-2009.
Tudor
October 8th, 2010 at 9:44 am
44@Dan
Dupa cum vad, te-ai pus in card cu…. fanii masinilor nemtesti. Nu uita ca in Romania inca mai persista mitul masinii germane. Dar nu conteaza. Lumea radea si de Toyota la inceputul anilor 90. Cat au trecut de atunci doua decenii?
Dan
October 8th, 2010 at 9:51 am
45@Tudor
Ideea mea este sa fim destupati la minte, nu sa ne conducem orbeste dupa mituri. Nu vreau sa fiu in card cu nimeni, dar cand e ceva de spus, o spun, nu conteaza despre ce marca e vorba.
Paul
October 8th, 2010 at 10:47 am
46MCV Oi fi eu incoerent cum ziceti voi dar stiu ce sa cumpar. nu mai baga coreeni intre japonezi k rade lumea de tine. tu nu vezi k vrea sa semene leit cu toyota dar.. nu e .. deschide ochii bine. nu am zis k e urata kia asta. ma deranjeaza k ati indraznit sa o comparati cu un passat.ATAT!!! pana la urma tu esti tare coerent k habar nu ai de istorie si prezent. si nici nu stii ce inseamna un WV. am incheiat discutia!
emil
October 8th, 2010 at 11:12 am
47Paul! Parerea mea este ca acest comparativ este extraordinar si chiar ma voi bucura cand va aparea si un test adevarat intre cele doua masini. Chiar nu te-ai saturat sa vezi “comparative” intre aceleasi vw bmw audi merc opel si ford? Chiar ce e rau la masina asta? De ce nu o putem compara cu un vw? E foarte tinereasca, arata super int-ext, motoarele nu sunt rele si sa ma ierte Dumnezeu dar cred ca au destula experienta cei de la kia incat sa te multumeasca pe tine si pe multi altii cu acest model care sunt convins ca sta bine pe drum, accelereaza bine, face frig si cald atunci cand e nevoie, ca sa nu mai vb de optiunile pe care la ofera la un pret mult mai mic cred decat al vw-ului. Nu mai pune pret asa de mare pe ceea ce era odata vw. S-a terminat. Crede-ma! A ramas doar emblema. Pe bune. Hai sa mai renuntam la aceeasi MANCARE si sa incercam si altceva. Eu iti doresc sa ai banii pt acest model, sa-l cumperi, sa mai ramai cu cateva mii de euroi in buzunar cu care sa-ti duci prietena sau sotia intr-o vacanta frumoasa, sa-ti parchezi kia cea frumoasa intr-o mare parcare, sa o admiri de la balconul hotelului si sa fii mandru ca esti un pic altfel decat GLOATA. Si sunt sigur ca vei face 250000km fara probleme. Sa fii tu sanatos pana se va strica koreeana! Cu stima tuturor!
Paul
October 8th, 2010 at 11:18 am
48Asa imi place cum vorbeste emil. Respect Emil! esti un domn adevarat. Dar mcv ala habar nu are ce vb si cum sa vb. Apreziez parerea ta. am zis si mai sus si in toate comurile k masina asta kia ma refer arata bine. dar comparo ma cu cevca masina coreana nici makar japoneza frate. e placerea ta gustul tau parerea ta. Dar a mea e diferita si se bazeaza si pe istoria aia de care voi ziceti k nu conteaza si WV nu e numai sigla asa cum zici tu. Vb dupa ce le face tesd drive sa vedem apoi care e masina si care nu.
respectele mele
emil
October 8th, 2010 at 11:50 am
49PAUL, daca e sa ne luam dupa istorie, pot sa-ti spun asa: kia face masini de prin 1944, hyundai de prin 1947, daewoo de prin 1967 iar vw din 1937. Deci diferente mari la capitolul experienta nu ar fi. Faptul ca noi, europenii, nu am cunoscut aceste marcii decat f tarziu, nu ne scuza atunci cand facem afirmatii de genul “vw e mai bun, audi e nu stiu cum, etc”. Peste tot la aceste corporatii lucreaza ingineri cu mare experienta in domeniul auto, adevarate creiere conectate in permanenta la nevoile oamenilor, oameni ce trebuie respectati pana in maduva oaselor, si nu criticati de catre NOI, cei care ne bucuram de ceea ce iese din mainile lor. Incearca sa-ti imaginezi numai cata munca se depune pt fabricarea fiecarui plastic dintr-o masina, mufe, cablaje, gaurele, surubele, furtunase, gauri de trecere ale pieselor, forme, grosimi, culori etc. Hai sa nu mai fim ingusti la minte si sa apreciem munca altora, la fel cum suntem si noi apreciati la serviciul pe care-l are fiecare, chiar daca nu e cel mai bun. Incearca macar o data sa desfaci o masina de la cap la coada, sa vezi cate mii de repere sunt, si sa te gandesti cat le-a trebuit celor care le-au facut sa le gandeasca sa iasa perfect si poate atunci vei aprecia fiecare marca in parte si nu vei mai critica asa usor pe altii.
marius
October 8th, 2010 at 11:53 am
50Macar amaritii aia de coreeni incearca sa faca ceva ..cinste lor…mie personal nu imi plac pt ca sint ciudati si fanatici dar ii apreciez ca din saracia lor crunta s-au ridicat si sint unde sint ca si nemtii si japonezii dealtfel dupa al doilea razboi ..si fac de toate de la masini de tuns iarba pina la avioane ….noi stam pe margine ca niste chibitzi veritabili, ne dam cu parerea de atoatestiutori si ascultam manele din mercedes S500, bmw x5 ..si lexus-uri care apropo s-ar putea sa fie mai bune decit mult marci cu staif din europa….se apara aici cu indirjire niste marci de masini de parca proprietarii le-au proiectat si construit in garajul din fata casei…asta e – fiecare isi lauda ciocanul desi el nu are nici o contributie…sa-ti dai cu parerea despre o masina fara sa o conduci macar 1000 de km iar e o aberatie…pina la urma e la libera alegere cine vrea isi ia kia ..cine vrea isi ia multlaudatul vw care are piese facute in china si solvacia dar nu asta conteaza…cine stia de Toyota acum 20-30 de ani…acum i-a detronat pe marii GM care desi fac masini de aproape 100 de ani au ramas cu tehnologia din anii 80..motoare de camion cu cel mult 100 CP care consuma mai mult decit poate produce o rafinarie…lumea se misca…comparatie intre masini se poate face doar daca le conduci pe amindoua sa poti sa iti faci o idee despre ce si cum. ..ca asa toata lumea se pricepe la fotbal si la femei nu degeaba sintem fratii lu’ Bula…
Kia Optima | Kia Buzz
October 8th, 2010 at 1:10 pm
51[...] mi se pare relevant si articolul publicat pe http://www.motorstory.ro, Kia Optima. Sau ce inseamna sa pui in umbra “legendarul” VW Passat. Taguri: kia optima, Masinile Kia, saloane [...]
Andrei
October 8th, 2010 at 5:28 pm
52Domnule autor,
In primul rand nu stiu cine te-a facut ziarist, pt ca numai ziarist nu te poti numi cand scrii asemenea aberatii.
Passatul nu a fost niciodata o masina care sa iti ia ochii, pt ca nu a fost conceputa pt asta. A fost si este o masina decenta ca look si performante.
Insa mi se pare exagerat sa ajungi sa scrii asemenea aberatii dupa ce ai vazut o masina care iti place cum arata.
Daca tot esti expert auto si te pricepi, vezi ca ai scris in comentarii ca masinile chinezesti sunt niste porcarii. Ei bine, acolo se fabrica si BMW, VW, Audi si multe altele.
Daca tu preferi o masina aratoasa, foarte bine, dar sunt multi altii care se pricep la masini si nu pun botul sa o cumpare doar dupa aspect.
Cate masini ai avut pana acum sau cate ai condus macar?
MCV
October 8th, 2010 at 6:51 pm
53Iata doua mostre de gandire, complet diferite. Paul si Emil. Supertare si unul si celalalt. Idea e ca, in unul din cazuri, Emil, gandeste global, vede big picture si se si exprima coerent si corect. In celalalt caz, Paul, nu are cultura auto, imaginatie, nu intelege cu ce se mananca designul si nici background-ul acestor doua modele, din perspective estetice evident, dar arunca niste afirmatii cel putin ciudate. Draga Paul, ca sa intelegi ca stiu despre ce vorbesc, ca stiu cam cu ce se mananca designul si ca mananc pe paine design auto, afla ca asta am studiat 5 ani la facultate, design industrial si lucrez in design grafic de vreo 14 anisori, asta ca sa nu mai zic de experienta de presa auto (cred ca fara modestie falsa ma pot numara printre veteranii domeniului, chiar daca nu mi-am dat numele real), de asemenea am mai multe concursuri de design castigate si altele jurizate. Cu respect iti spun, ca, desi nu stiu care e meseria sau hobbyul tau, sau cata inclinatie ori pasiune ai tu pentru acest domeniu, nu cred ca ma poti depasi la cultura pe domeniul design auto. In alta ordine de idei citeste cu atentie ce a scris Emil, ca omu a sintetizat extrem de bine niste idei pe care voi astia”progermanii” nu prea le patrundeti pt ca aveti mitul in cap bine inradacinat si refuzati pur si simplu orice altceva din principiu. In al treilea rand, informeaza-te cine sunt sefii de design ai celor doi constructori. La Kia e un neamt, cel care a desenat TT-ul si nu numai, un baiat genial dupa mine. La VW e celebrul DaSilva, italiano-brazilian daca nu ma insel. E ciudat nu? Un neamt (astia sunt celebri pentru tehnica nu pentru simtul estetic si emotii) bate cu multe clase un italian (italienii sunt considerati, unii pe buna dreptate, parintii designului, ai liniilor emotionale si ai frumusetii creative). E ciudat asa-i? Discutia asta a plecat strict de la design domnule Paul, desi, daca ma gandesc bine VW sufera la multe capitole in prezentul foarte contemporan, ca sa zic asa. Si sincer, nu stiu cat mai pot face ei fata ascunsi sub o sigla cu faima, cand tot ceea ce ofera, ca si marca, nu pe intregul concern VAG, nu sunt decat niste papusi matrioshka, urate si comune. Vom vedea cine va avea dreptate, dar nu crezi cumva ca si-au dat si ei seama ca trebuie facut ceva pe la design de au cumparat ditamai studioul ItalDesign cu tot cu Giugiaro & son??? Eh… greu cu istoria, traditiile, bunavointa de-a vedea dincolo de aparente si aroganta de-a incerca sa acoperi tot ceea ce nu-ti convine…
catalin
October 8th, 2010 at 7:49 pm
54Mai oameni buni….fara suparare,eu nu inteleg ce aveti voi cu posesorii de BMW-uri sau mercedesuri?chiar credeti ca toti suntem…”cocalari” cum spuneti voi?nu inteleg ce au masinile astea si n-au celelalte,sau invers?am si eu niste intrebari pt “gigeii contra”:de ce aproape toti sefii de stat din lumea asta(cu f mici exceptii) conduc si folosesc BMW-uri mercedes-uri si audi?de ce toti “bu-hu-huu” aia care atunci cand isi sapa o hazna,ii stropeste petrolul in fund,au NUMAI mercedes-uri?dar de ce majoritatea oamenilor de afaceri,staruri,vedete,oameni importanti,persoane publice etc,detin mercedesuri BMW-uri si Audi-uri? In opinia voastra,toti acesti oameni de care am pomenit mai sus sunt cocalari?oare toti stau la coltul strazii asculta manele si sparg seminte?
Spre ex,am si eu un 318(am scris intr-un alt com mai sus),in care nu gasiti vreun cd cu manele sau vreo coaja de samanta si nici n-o s-o vedeti la vreun colt de strada,dar asta ce inseamna,ca sunt cocalar?
Si va mai intreb si altceva:ati condus vreodata asemenea masini ca sa aveti pareri negative la adresa lor?cat?un rotocol de strada deoarece masina era a unei cunostinte?
Am spus si repet:sunt fan BMW(cine are habar,stie de ce!),dar nu stau sa critic vreo alta masina pt simplul motiv ca mie imi place aceasta marca! Si mai sunt si alte marci si modele care le apreciez ff mult(ex:alfa,jaguar,lexus,lancer,legacy,s.a).
Si app Emil,afla ca am lucrat intr-o firma de distributie unde erau 4 matiz-uri si o nubira(pt agenti) in care aveau circa 170000-200000 de km;vreau sa-ti spun ca doua dintre ele aveau mari probleme cu cutia,iar restul “papau” cam un litru de ulei la doua zile ca sa numai vb de fumul pe care il scoteau…. Dar nu asta e problema,ci faptul ca ar trebui sa ne gandim cine si in ce conditii folosim aceste masini;degeaba am eu rols sau cine stie ce mare marca,daca habar nu am sa merg cu ea si o “hartanesc” pana-i sar rotile,daca “gheorghe” are o amarata de dacia 1310 care o scoate doar la “placinte” si restul timpului o tine in garaj!
emil
October 8th, 2010 at 9:19 pm
55Mai Catalin nu are nimeni nimic cu marcile germane ci cu mitul masinilor germane care nu mai sunt ceea ce au fost. In romania este o mare problema cu perceptia vis a vis de alte marci ne germane, fapt care ma deranjeaza enorm pt simplu motiv ca multi catalogheaza restul marcilor dupa ceea ce se discuta in parcare si nu dupa un drive test facut in prealabil. Si eu am un bmw 525 din 1992 de care sunt extrem de multumit si mai am si o alfa romeo 164 tot din 1992 de care sunt la fel de multumit. Ceea ce vreau sa spun este ca modelele actuale sunt f slabe in comparatie cu modelele anilor ’90 si acest lucru este clar vizibil pe strada si in service-uri. Si faptul ca toti posesorii acestor marci atat de mediatizate se complac in aceasta situatie e iarasi o problema grava care se intampla romanilor. Sunt masini cu mari probleme tehnice chiar de noi si nu vrem sa recunoastem asta. Visam doar la LUXUL extrem. Spuneai de cei care au marcile premium ( presedinti, seici, actori, cantareti etc). Pai aia au bani multi prietene si-si cumpara tot ceea ce le trece prin cap. Crezi ca pe ei ii intereseaza cand se strica mertanu? Vine omu de la garaj la sefu cu CEC-ul de la service si gata. Pai noi ne comparam cu astia? Noi suntem o adunatura de sarantoci amarati vai de capul nostru, care facem crize cand vine intretinerea cu 50ron mai mult ca luna trecuta si vrem X5 sau Tuareg ca exemplu. Pai de ce nu putem circula cu o masinuta normala de 150cp cu AC-ul functionabil si incalzire la oglinzi? Pai nu putem ca vecinul are Passat sau seria 5 si ne e rusine sa mai iesim in parcare ca nu dam bine cu hyundai-ul langa bestia vecinului. Imi este scarba de aceste teorii si nu-i inghit pe cei care-si conduc TEDEI-urile cu “scaunul rupt” daca cunosti pozitia la volan, este pozitia specifica a cocalarului prost si manelist care conduce aplecat catre dreapta, cu maneaua la maxim, fara a realiza macar ca in acea pozitie pierde mult din campul vizual si risca mult in cazul unei manevre de urgenta. Sunt convins ca presedintii de care vorbeai sau seicii de care aminteai au niste soferi f disciplinati si pusi la costum. Multa stima.
catalin
October 8th, 2010 at 9:39 pm
56Corect emile,un comentariu de nota 10+!!!!! Ai perfecta dreptate!!! Dar stii…la noi e o vorba:nu te poti kk in gustul omului;ce putem face,eu sau tu sau alti cativa ca noi daca restul dobitocilor au capul imbuibat de “figuri”?norocul meu ca nu mai sunt in tara aia de rahat de care vorbeai intr-un com anterior ca sa vad zilnic strambii si paralizatii aia care conduc intr-o “rana”,ca de…ei sunt cine sunt!!!
Cat despre fiabilitatea masinilor de care vorbeai,inca o data,ai dreptate;am vreo cativa prieteni ce au bmw-uri din 2000 in coace: ee,crede-ma ca toti au avut probleme cu debit-metrele!! Cum am spus si mai sus am o “pisicuta” din ’95(nu e masina de facut “figuri”!) dar sunt EXTREM de multumit de ea,iti spun sincer am chinuit-o destul de mult si nu “reusesc” s-o stric!!
RESPECT!!
marius
October 8th, 2010 at 11:10 pm
57din pacate asta e impresia pe care lasa marea majoritate a posesorilor de masini tari..cind ei sint la volan tu care ai o masina obisnuita trebuie sa te dai la o parte si sa le aduci ofrande..probabil ca se cred zei..treaba cu condusul intr-o rina e nimic..mergind pe A1 cu vreo 180 km/h a venit in spatele meu un super tare cu VW Golf GTI…pe prima banda coloana de tiruri…mi-a dat cu flash-uri..normal ca orice cocalar care se respecta..am vazut ca mai sint vreo 5-6 camioane de trecut si pe urma il las sa treaca..dupa el trebuia sa pun frina de la 180 la 90 si sa ma asez cuminte intre tiruri…nu a mai avut rabdare si m-a depasit pe dreapta intre 2 tiruri la mustata…putea sa iasa un macel de toata frumusetea..si nu te intrebi de ce nu ai la tine un lansator de rachete??…marea majoritate a accidentelor sint facute de meseriasi cu masini tari care dau in ele desi ei probabil ca nici nu vad bine si care cred ca masina e mai desteapta decit ei..in unele cazuri chiar asa e..si exemplele pot continua si nu sint putine…
in fine asta era o paranteza..masinile nu au nici o vina..daca vw poate sa vinda masini e foarte bine..daca kia poate vinde masini e la fel de bine…concurenta e cheia dezvoltarii si a progresului…din punctul meu de vedere kia chiar arata mai bine decit passatul care e un vechi passat slefuit pe ici pe colo…cit de fiabila este nu stiu..ramine de vazut..cit de fiabil e passatul iar nu se stie sau se stie dar nu se spune…vor vorbi service-urile…si cei de la ADAC care mi se par cit de cit obiectivi..desi sint germani.. le-a iesit ca japonezele sint cam in fata germanelor inclusiv bmw si mercedes..o spun ei nu eu…
asta nu inseamna ca ala care are passat trebuie sa il stringa de gilci pe ala care are toyota sau mazda sau lada si invers…
din pacate conceptiile idioate de gen “sa moara si capra vecinului” sau complexul de idiotenie ” miorita” sint adinc inradacinate la noi si altii isi vad de treaba si chiar fac ceva…culmea noua ne plac nemtii …noi care sintem mai balcanici decit balcanicii…ce ironie…
Dan
October 8th, 2010 at 11:40 pm
58@Andrei
Aberatii sunt pentru oamenii ingusti la minte, ca tine. Pentru oamenii normali e o realitate. Daca tu vezi doar sigle de VW si embleme Passat, e problema ta. Iti place sau nu, Kia a facut o masina mai frumoasa decat VW.
Nu te intereseaza cine m-a facut ziarist, la fel cu pe mine nu ma intereseaza de ce nu vezi decat VW in fata ochilor.
Am condus mai multe masini decat tine, asta-i sigur.
Te rog sa lasi tonul superior si interpelarile stupide.
Paul
October 8th, 2010 at 11:46 pm
59hei mcv nu te supara frate hai k stiu k te-ai suparat dar ramai cu desenatul sau cu designul k eu raman cu masina germana care e cea mai buna. poti avea si 10 facultati dak nu ai fapte sau cel putin sa conduci aceste masini. chiar dak e pe aproape acum kia nu e peste WV. pana la urma tot eu am dreptate si fa bn si mai cerceteaza pana iti sar creierii. nu iti fie ciuda, k tn sunt multi… diplome? vrei diplome? mai bn punete si experimenteaza viata … condu , testeaza. nu mai desena … sau te uita la poze… nu ma mai jigni pe mn sau cel care oricum e mai bun. neamtu, VW, Passatu! astia au de castigat nu tu cu laudele tale desenate. NB
MCV
October 9th, 2010 at 12:17 am
60Paul, as vrea sa incheiem polemica asta despre design auto sau masini germane ca nu are sens. Este mai bine pt mine sa ma opresc in a incerca sa-ti explic ceva ce tu nu vrei sa afli si spui ca “ramai cu desenatul sau cu designul k eu raman cu masina germana care e cea mai buna”. In primul rand ti-e lene sa si scri si folosesti numai prescurtari de copii retardati pe hi5, asta spune multe despre profunzimea gandurilor tale. Frate, nu te cunosc si nu ma cunosti, habar n-ai tu ce si cat am testat eu sau nu. habar n-ai despre nimic de fapt, nici macar despre masinile germane multiubite. Si daca vrei sa stii ceva, eu chiar sunt un mare fan al lor, iubesc marca Mercedes si mai nou Opel, dar am motivele mele, personale, chiar daca in viata reala “nu testez” la greu cum probabil faci tu (hahahaha in visele tale) aceste masini. Asa ca, pe bune, nu ne putem intelege pt ca eu obisnuiesc sa discut cu argumente si nu cu idei preconcepute, radicale si exclusiviste si nici sa-mi dau cu parerea despre ceea ce chiar nu cunosc, iar de laudat, stai calm, stiu cum sa ma laud, cat si de ce si stii ceva, chiar am cu ce pe domeniul asta. Asa ca ramai tu cu masinile tale germane (VW) ca de la asta a inceput totul si iti doresc numai bine si sanatate maxima. Si acum du-te fuga in spatele blocului si pune-ti maneaua preferata in Passatul tau luxos si perfect. Hai pa!
Ovidiu
October 9th, 2010 at 12:28 am
61Eu sunt cel care sunt poftesc TOUAREG V6 TDI 240cp Full option.. am scris si nu regret.. am mers zilele trecute, cu modelul cel nou..recunosc ca si pasager… am si brosura mai veche..
)
Am fost fan cand am vazut ce poate intr-o iarna pe hartoape si drumurile noastre europene.. din ROMANICA !
Daca am suparat pe careva imi cer scuze.. dar in principiu.. eu sunt fan SUV uri !!
Imi plac mai toate.. Touareg, X5, X3 (noul care arata mult mai bine decat cel vechi), X1, ML, GL, GLK, OUTLENDER, ASX, LAND CRUISER, RAV 4, RANGE ROVER, FREELANDER 2,etc. Iar daca am omis pe careva din SUV uri… imi cer mii si mii de scuze ! (as fi zis ARO primul.. dar nu se mai fabrica
Respectele mele !
Ovidiu
October 9th, 2010 at 12:42 am
62Ce ma deranjeaza pe mine este o chestie… si v-as ruga daca puteti sa imi raspundeti.. sa ma lamuriti si pe mine.
Cand apare un producator…nu conteaza ORIGINEA ca ii CHINEZ, JAPONEZ, COREAN, SUEDEZ, ROMAN sau orice alta natie…
Lanseaza o masina hai sa va dau exemplu:
Y lanseaza un model de clasa premium si se numeste
care se bate cu VW PASSAT, KIA OPTIMA, MAZDA 6, FORD MONDEO, OPEL INSIGNIA, RENAULT LAGUNA, CITROEN C5, etc.
Produsul Y este foarte bun, precum concurenta.. de ce trebuie sa vina cumparatorul sa zic… Apoi stiti ISTORIA ? ca nu are experienta in domeniu premium, ca nu are istorie..
Nu se poate sa zic asa si CHINEZII sa scoata ceva in 10 ani care sa concureze cu marii producatori??
Vedeti cat de tare ii AUDI la clasa PREMIUM si LUX !!
Pana prin 1980 ei nu erau in clasa LUX… dar acum is cred foarte iubiti cu ceea ce au..
Poate nu m-am exprimat cum trebuie… mi greu sa ma exprim..
Dar pornesc de la comenturile postate de voi si citite de mine… de ce se leaga unii de ISTORIE, DE ORIGINI, etc.
Nu imi pasa ce au facut KIA in 1980-1990.. sau mai demult.. ma intereseaza acum, au masini bune, frumoase, service bun, preturi bune, etc??
DA sau NU.. apoi daca au.. si se dovedesc buni pe piata.. de ce sa nu cumperi?
Paul
October 9th, 2010 at 9:29 am
63La fel iti doresc si eu numai bine si sanatate. La mine in Passat merge doar Enya daca o stii! Puteai sa imi zici si mie sa nu scriu prescurtat omule, am crezut ca intelegi… Daca vrei iti scriu in engleza, franceza… In sfarsit ma bucur ca ai reusit sa intelegi ca nu ai cum sa ma faci sa imi schimb parerea legata de masini.
) Fiecare cu parerea lui. Nu mai fi nervos omule. Pa pa!
Paul
October 9th, 2010 at 9:34 am
64Ovidiu … La fel cum tu tre sa iti cunosti parintii …asa e si cu istoria masinilor. Daca ai parinti tigani o sa le semeni lor si nimeni nu v-a munci cu tine… Asa si cu istoria unei masini. E importanta, cel putin pentru mine. De ce sa nu cumpar? Hai ca iti zic… Pentru ca inca exista masini mai bune si cu o istorie frumoasa in spatele lor si care ma satisface si ma multumeste zi de zi… cand nu voi mai avea parte de asa ceva… atunci am sa ma gandesc si eu unde e reprezentanta Kia si de unde provine si asa mai departe
emil
October 9th, 2010 at 10:51 am
65Paul, sunt sigur ca dupa felul in care te exprimi aici, din ceea ce voi scrie eu acum, vei percepe doar ironia acestor randuri. Spui in ultimul comentariu ca exista masini mult mai bune decat kia si ca vei merge sa-ti cumperi o kia doar cand acele marci la care te referi tu, nu vor mai exista. Asi fi tare bucuros sa stiu ca faci aceste afirmatii avand la baza o experienta f mare in acest domeniu. Cam ce stii tu despre istoria auto koreeana? Cred ca nu foarte multe, pt ca nu a fost un subiect f mediatizat in ro. Poate doar internetul sa mai aduca ceva info legate de koreeni. Nici eu nu stiu mare lucru despre ei, asa ca te rog sa vi cu ceva informatii pretioase despre ei, pentru a ne putea da seama si noi care este nivelul lor in comparatie cu al nemtilor. Dar vreau sa-ti dau un exemplu simplu. Daca tu te-ai numii hyundai, kia sau daewoo si ai vrea sa intri pe o piata unde nu esti f cunoscut, cu ce produse ai venii pe acea piata? Cu porcarii sau cu lucruri de calitate? Asta nu inteleg cei care la capitolul auto nu vad altceva decat marcile germane. Vorbesti de istorie? Pai ce istorie are in spate renault,citroen, peugeot, lancia, fiat,alfa romeo? Nici aceste marci nu sunt pt tine. Si tu ca si multi altii de pe aici traiti cu gandul la istorie si la ceea ce era odata. Sunt convins ca atunci cand mergi la cumparaturi nu cumperi untul romanesc cu acelasi ambalaj de 100 de ani sau ciocolata cu rom cu drapelul romaniei! Sunt sigur ca ai incercat si alte marci si produse din toate colturile lumii. Eu nu caut sa-ti schimb viziunea ca nu-mi aduce niciun beneficiu, dar incerc sa descopar de ce oameni ca mine, probabil de aceeasi factura sociala, tind doar la mercedes sau bmw. Pt ca au fost candva cei mai buni? Nici de asta nu sunt sigur. Dar sunt sigur ca in zilele de azi, cei care vin din spate, vin cu dorinta de a arata ca pot fi la fel de buni ca marcile de renume. Pt ca in zilele de azi, daca dai o data gres, esti terminat. Pt ca oferta e atat de mare, incat cumparatorul fuge imediat la un produs asemanator. Si mai pot sa-ti spun ca atata timp cat toate masinile trebui sa respecte aceleasi norme mondiale vis a vis de structura de rezistenta, suspensii, poluare etc, nu vad unde mai este acea istorie de care vorbesti. Toate sunt cam la fel. Bascule,pivoti, frane, senzori etc. Marii producatorii fac piese si pt preaslavitul mercedes, dar si pt logan sau kia. Nu stam acum sa detaliem f mult. Dar asta e realitatea. De ce sa platesc 50000e pe un mercedes, cand pt doar 25000 pot avea acelasi comfort si accesorii arhisuficiente pt nevoile de zi cu zi, dar sub o alta emblema? Pt istorie? Stefan a murit de mult si sabia lui rugineste. Acum razboaiele se duc electronic. Tu mergi la razboi cu sabia lui Stefan?
emil
October 9th, 2010 at 11:45 am
66Si mai spun ca atunci cand cineva face afirmatii legate de calitatea de fabricatie a anumitor modele, inseamna ca e foarte documentat cu privire la metodele de tratament ale caroseriei contra ruginei, la calitatea cauciucului folosit la componentele articulatiei, la calitatea uleiului introdus in amortizoare sau a gazului dupa caz, la temperaturile la care sunt tratate toate plasticutele din masina pt a nu se decoji, la pielea din care este executata tapiseria masinii respective, la calitatea segmentilor motorului si formula chimica a aliajelor din care sunt turnate pistoane si chiuloase, la locul de provenienta al rulmentilor si instalatiilor electrice etc etc etc. Toti cunoastem aceste lucruri atunci cand afirmam ca mercedes sau vw e mai bun decat kia sau peugeot. Si ca o completare pt atotstiutorii: Echipamente electrice pt MERCEDES se fac la Zalau in Ro. Articulatii pt Opel si ford se fac in Norvegia. Motoare pt Volvo vin de la grupul PSA din Franta. Tot din Ro pleaca si turbine marca Garret pt multi producatori. Maqteria prima pt marii producatorii de set-uri motor vine din Suedia. Si exemplele pot continua. Deci VOI, cei care aveti impresia ca MADE IN GERMANY mai e ce era odata, va inselati amarnic. Cel mai bun exemplu este multitudinea de producatori de piese de schimb. Stie cineva ca “made in hungary” nu poate fi mai bun decat “made in germany”?
Alexandru
October 9th, 2010 at 1:16 pm
67Scuzati de deranj…vad ca lumea se cam bate pe aici (in declaratii). Personal nu sunt fan al niciunui model din cele doua, dar, vorbind pe ARGUMENTE, cum se lauda cineva mai sus, atunci cand vreu sa cumpar o masina ma gandesc la tot INCLUSIV la firma pe care o cumpar. Despre KIA… am un caz concret cu un prieten care a asteptat 14 zile sa ajunga o piesa in service in Brasov…nu stiu daca m-au cucerit cu service-ul! Si DA, cand ma gandesc la Passat ma gandesc si la numele firmei! Cat investeste Kia in dezvoltare? Volkswagen investeste peste un miliard euro pe an in dezvoltare. De ce crezi ca nu folosesc cei de la VW un design indraznet cand vine vorba de Passat? Poate ca nu vor sa dezamageasca pe acei clienti fideli marcii; ei au foarte mult de pirdut, pa cand kia nu au nimic de pierdut! Si un ultim argument: nu am auzit(inca) de vreo motorizare extraordinara din partea celor de la Kia, in schimb pe Passat exista cateva extraordinare, chiar si acest ultim motor 1.6 bluemotion care nu a reusit decat sa doboare recordul la consum…2463 de km cu un plin(3.6l/100km). Nu sunt fan al niciunui model, dar sa ridici in slavi o masina care nu a demonstrat NIMIC, decat ca sta bine in poza… este un pic neprofesional. Cu toate astea nu imi doresc sa-ti schimb parerea (gusturile nu se discuta), dar nici sa faci praf o masina care a DEMONSTRAT de-a lungul anilor ca este fiabila si nu in ultimul rand deloc plictisitoare.
Sper sa intelegi ca nu caut ma cert cu nimeni sau sa tin vreo parte, dar pe agrumente cred ca Passat-ul castiga…
Alexandru
October 9th, 2010 at 1:20 pm
68Si inca ceva in favoarea VW: da, diferite componente ale masinii se fac in multe tari…dar “know haw”-ul este cel nemtesc, standardele sunt cele nemtesti, doar mana de lucru este din tara respectiva; asta nu inseamna ca si utilajele sunt de acolo!!!
bilic
October 9th, 2010 at 2:09 pm
69daca passatul arata ca optima nu mai era combinatie de mondeo, renault, saab si manelism. era o minune a tehnicii. asta pt cei care inca mai cred ca vw mai fabrica masini bune (ca de asptectuoase nu poate fi vorba)
Paul
October 9th, 2010 at 2:55 pm
70Ce comparatii faci ma emile… tu auzi ce vorbesti? Acum sa merg cu sabia lu Stefan?? In al doilea razboi mondial Gemanii faceau in uzina Skoda farfurii zburatoare ma baiatule. Acum daca ar fi sa se produca un al 3-lea razboi modial, doamne fereste… nu mai puna nici macar pe o pusca… ti-am mai spus atata timp cat sunt multumit de wv raman cu el… auzi ma baiatule mananc si ciocolata cu rom pentru ca are drapelul romaniei, sunt foarte patriot sa stii. Hai sa iti zic eu un exemplu nu cel cu ciocolata. Daca ai o sotie si o iubesti ti-o place, te iubeste, te ajuta o incerci si pe alta??? zi!! nu mai vb fara tine… Dute cumparati un Tehnics vechi k nou nu mai afli si punel la niste boxe noi sau un Onkio facut in Japonia pt ca japonezii da au tehnologie si istorie in spate si vezi cum merge gata de samsung sau ce stiu io ce firma coreeana… iar dewoo sau ce mai stiu eu hyundai, kia??? ce is astea? nu lucrez pentru ei daca as lucra le-as stii face si reclama stai linistit dar nu vreau atata timp cat cel mai bun e neamtu. dc sa laud o kia? zi tu! iar bv romanilor k au onoarea sa lucreze pt nemti. stai linistit ca made in germany nu se pune asa usor pe orice piesa zici tu. dupa ce piesa e facuta sa zik in romania e verificata de neamt si testata… dc dai atatea ex proaste…?? doamne fereste… e opinia mea si gata… tu o ai pe a ta.. eu nu te-am conestat k iti place kia… dar ma deranjeaza ura asta a voatra pt cel mai bun… Neamtu ma baiatule!!
catalin
October 9th, 2010 at 3:06 pm
71Mda,nu vreau sa intru in discutiile contrdictorii ale lui Paul si MCV dar vreau sa-l intreb ceva pe MCV:am inteles ca esti designer auto;prietene,n-ai si tu vreo “pila” pe la Dacia,poate faci si tu un proiect mai de “doamne ajuta” pt amarata asta de dacie ca prea din “topor” au scos-o astia….mama lor de francezi,nu puteau sa deseneze ceva mai frumos cand au proiectat patratosul ala de logan si chiar sandero?:) Oricum,nici dusterul nu e mai departe ca si ala….vai mama lui la capitolul design!!!!
Vezi poate poti sa faci ceva la capitolul asta,chiar cred ca e nevoie de un alt “luc” pt mioritica dacie…da-le putin peste nas francezilor!
NB!!!
emil
October 9th, 2010 at 3:22 pm
72Mai pauleeeeeeeeeee! scuze ca ti-am scris numele cu litera mica!!!! Vis a vis de intrebarea referitoare la nevasta o sa-ti raspund in felul urmator, mai baiatuleeeeeeee: AMANTII SI AMANTELE INTRETIN CASNICIILE. Asta asa ca ai adus vorba de sotii. Oricum tu esti un caz aparte si oricat asi vrea eu sa ” BATE SAUA SA PRICEAPA CALUL” e in zadar pt cei ca tine. PS. Te-ai cam grabit la scris si nu am reusit sa inteleg chiar tot ceea ce ai vrut sa spui. Poate reiei comentariul sa intelegem si noi ceilalti cum e treaba asta in viziunea ta, dar numai dupa ce-ti trece supararea datorata faptului ca m-am legat de mitul german. Nu te grabii la scris! Mult noroc.
Paul
October 9th, 2010 at 3:27 pm
73Paul
October 9th, 2010 at 3:30 pm
74Iar tu Emile poti sa bati saua de la cal toata ziua ca in veci nu vei reusi sa faci de ras mitul german… nu ai cum… nu cu ce ai tu in cap… si nici cu ideile tale depre viata… pentru a te redresa incepe sa gandesti ca un om german si apoi ai sa intelegi ce vreau sa zik
emil
October 9th, 2010 at 3:47 pm
75Multumesc foarte mult “domnule Paul” pentru grija pe care mi-o acordati. Va respect enorm pentru asta si sunt foarte fericit ca am reusit sa am acest dialog foarte interesant cu dumneavoastra. Poate imi lasati si un numar de telefon, in cazul in care voi avea nevoie de sfaturile dumneavoastra intr-o eventuala problema sentimentala sau atunci cand voi dorii sa achizitionez un nou automobil. Cu multa stima.
Paul
October 9th, 2010 at 3:55 pm
76E un inceput bun Domnule Emil
! Asa vorbesc oamenii respectuosi. Oferi respect primesti respect. E simplu dar daca vrei tu cu toata placerea putem sa vorbim despre acest articol.. in mare parte ne stim deja parerea amandoi… oricum Sa ai parte numai de bine
pa pa
Ovidiu
October 9th, 2010 at 4:19 pm
77Paul respectele mele !
Neamtul e bun, nu il contesta nimeni, nici MCV si nici EMIL.. tu interpretezi totul gresit.. Anual se fac date statistice asa cum stiti bine se fac date privind masina anului si alte si alte date de acest tip.
Iar la capitolul calitate si fiabilitate JAPONEZII sunt printre cei mai buni. Si asta nu de un an sau doi ci de cativa ani.. Toyota, Mithsubishi, Subaru, Honda, am inteles din datele acestea .. ca sunt printre cei mai buni. intr-un top 10.
Am o mica problema.. anume, Asiaticii in general… erau popoare sa zic.. inferioare… (asta daca a-ti vazut Romania te iubesc !! cand aratau cum erau CHINEZII inainte… si cum is acuma) Atat ca si civilizatie, cat si ca si infrastructura si piata de desfacere… etc.
Ambitia si tenacitatea ASIATICULUI cred ca o bate si pe cea a Germanului.
Mai am o problema si anume asta cu ORIGINEA, ISTORIA, chestia asta.
Eu cand am lansat aceasta nelamurire.. nu am facut-o de PROST sau INCONSTIENT.. am vazut pe Discovery in fiecare Sambata era o emisiune “TWIST THE THROTTLE” si acolo vorbeau despre producatorii astia de MOTOCICELTE.
BMW, KAWASAKI, HONDA, DUCATTI, HARLEY DAVIDSON, SUZUKI, etc.
Si am vazut cum micii producatori JAPONEZI au facut istorie.. modul cum s-au impus pe piata, modul cum au creat acele motociclete, faptul ca au avut probleme mari finanicare, si lista poate continua…
Ce vreau eu sa punctez…
S-a gandit PAUL ca un producator de masini de cusut… sa creeze o industrie si o MARCA respectata oriunde in lume?
S-a gandit PAUL si altii ca un producator de biciclete sa produca si creeze o alta industrie.. si aici includ AUTO si MOTO sau mai corect ar fi fost MOTO apoi, AUTO.
Au reusit sa construiasca produse extraoridnare si revolutionare.. si asa s-au impus pe piata.
Si ma intreb si o sa ma intreb.. de ce un producator COREAN nu poate sa se impuna pe piata ? de ce mitul asta buhhhuuu??
Sunt atat de buni asiaticii in ansamblul lor… atat de tenace in totate domeniile.. incat pot sa afirm cu tarie ca unor tari precum FRANTA, ANGLIA, GERMANIA.. si chiar SUA le respecta.
Paul am inceput cu RESPECTELE MELE si de regula tot asa inchei…
Nu te simti lezat, eu nu incerc sa iti schimb parerea.. ai PASSAT ai VOLKSWAGEN super bine pentru tine.
Dar incearca printre aceste randuri sa admiri si altceva decat ORIGINI si ISTORIE.
“Atatea amintiri, ganduri de ce ar fi fost, ce ar putea deveni.. Exista desiguri motive serioase de ce aceste marete nume s-au dus, dar la sfarsitul zilei nu ne mai aduceam aminte care erau motivele ” J.Clarkson Top Gear 15 episodul 6.
Ovidiu
October 9th, 2010 at 4:30 pm
78Pentru ceilalti.. precum EMIL, MCV si altii..
Mergeti in pitele auto, sa vedeti ca va luptati cu moriile de vant…
Asta stiu toti Romanii si asta vor stii toata viata lor….
MASINI GERMANE ! Telefonu Finlandez *nokia*, Televizorul Japonez *sony* si lista poate continua..
Este regretabil si admirabil cum va luptati.. dar sunte-ti prea putini si prea mici sa ucideti un BALAUR asa de mare precum MITUL MASINIILOR GERMANE !
Respectele mele !
Paul
October 9th, 2010 at 4:32 pm
79Ovidiu am incercat pe cat posibil sa ma rezum la acest articol ei au inceput sa diversifice sa rupa firu in patru.. ei bine … ghinion si eu ma pricep la asta.. Japonia ? Da! E sus la acest nivel automobilistic. Din china apreciez doar artele martiale care sunt cele mai bune si fabulele lor. Atata. Jopanezii sunt tare dif de ei au alta mentalitate. Mereu am lucrat cu germanii si se vede … Coreea nu ma mai bag … dar pana acum cum zice ei… Kia, Hyundai, Dewoo…. spun sincer pt mn astea nu is masini… nu te supara… e parerea mea…
Respectele mele pt tin Ovidiu k esti un adevarat orator
stii sa iti exprimi pct de vedere mai ales respectuos
ms mult
Paul
October 9th, 2010 at 4:35 pm
80Ma bucur k esti realist Ovidiu! Cum ai zis tu sunt putini acesti oameni care vor sa ucida MITUL MASINILOR GERMANE!
Dan
October 9th, 2010 at 5:02 pm
81@Paul
Dincolo de faptul ca esti foarte incrancenat, dar cu argumente slabe, fidelitatea ta fata de marca asta e admirabila.
Ti-am citit toate comentariile
Din pacate esti mult prea entuziast intr-o directie anume pentru a se putea discuta logic cu tine si pentru a intelege anumite idei.
NU vrea nimeni sa distruga mitul masinilor germane. Daca ai fi fost atent, ai fi vazut ca nicaieri pe aici nu am zis ca Kia bate VW la tehnologie. Coreenii au mai recuperat din decalaj, dar mai au de lucru la capitolul asta. Am spus insa ca Kia a avut curajul sa deseneze ceva frumos, pe cand VW se duce in jos rau la capitolul asta. Este o realitate, n-o zic doar eu, MCV sau ceilalti care au zis-o. E o parere raspandita printre multi jurnalisti. Citeste ce s-a scris despre noul Passat pe site-urile straine si ce au comentat userii.
Cum am spus, e admirabila loialitatea ta, dar se apropie de ridicol. Practic, nu conteaza cum ar fi aratat noul Passat, tie ti-ar fi placut pentru ca e Passat. Oricat de pasionat ai fi fata de o marca, nu poti sa inchizi ochii si sa te prefaci ca totul e ok, cand oamenii gresesc.
emil
October 9th, 2010 at 5:06 pm
82Mai fratilor se pare ca aici avem o problema de perceptie a acestui articol postat de DAN. Ovidiu si Paul spun ca cineva anume incearca sa distruga MITUL masinilor germane, adica eu,Emil, Mcv si alte persoane care au postat cate un comentariu aici. Am spus si repet daca mai e cazul. AM SI EU UN BMW 525 DIN 1992 DE CARE SUNT EXTREM DE MULTUMIT. Ce mama dracului nu se intelege? Dar am spus si repet ca masinile germane actuale. sau mai noi, sau dupa 2000, sau cum naiba vreti voi, pro germania, sunt de tot RAHATUL. Acest fapt duce la decaderea acestui MIT de care vorbim aici si nu faptul ca KIA a facut o masina mai frumoasa decat VW. Ai inteles “domnule Paul” la ce dracului am incercat sa ma refer aici? Voi cei care ridicati in slavi masinile germane actuale, le ridicati in slavi pentru ceea ce au fost. Adica traiti din istorie. Si da “domnule Paul” ai plecat la razboi cu sabia lui Stefan. Asta nu intelegi. Si nu ai inteles nici toata ironia pe care ti-am adresat-o in ultimul comentariu. Te-ai bucurat ca te-am luat cu binisorul. Si nu caut eu sa omor acel balaur de care aminteste Ovidiu. Incerc doar sa protejez nevinovatii care cad in plasa acestui balaur numit MITUL MASINILOR GERMANE.
catalin
October 9th, 2010 at 5:24 pm
83Mai baieti,mai lasati contradictiile astea dintre voi,vreau sa vad si eu o parere…ce s-ar fi intamplat daca grupul vw ar fi cumparat dacia in locul celor de la renault???stiti ca au fost niste negocieri cu partea romana in perioada aceea dar nu s-au inteles si totul a picat. Credeti ca ar fi fost mai bine???
Paul
October 9th, 2010 at 5:25 pm
84Ma baiatule tie iti dau cu bata in cap nu cu o sabie.. e prea mult pt tine
) asta ai incervat sa faci de cand ai scris.. toti aproape… daca eu sunt fidel si am curaj sa cumpar un passat chiar si cu ochii inchisi, stiu dc pot face asta
Da le ridic in slavi pe aceste masini germane si azi si maine si poimaine.. clar??? dute la un control … vezi sa nu mergi la veterinar din greseala desi akolo ar trebui sa mergi …. Iar tu Dan sa stii ca nu sunt nici incrancenat si am argumente deloc slabe… Fiecare cu parerea lui, e democratie ma baieti … si nu admir doar VW ci majoritatea lucrurilo si masilor nemtesti. Clar? Pe mn nu ma plateste nimeni sa laud VW dar tind sa cred k tu si restiu care criticati mai ales cel car o scris prostia “Kia Optima. Sau ce inseamna sa pui in umbra “legendarul” VW Passat” ar trebui sa rectifice Articolul! Pana si in propozitia lui zice “legendarul” dar cu pusu in umbra… e incredibil cata prostie aici…
Dan
October 9th, 2010 at 5:36 pm
85@Paul
Eu am scris “prostia” de care pomenesti, adica titlul articolului. Mai usor cu calificativele, ca ne certam. Faptul ca tu esti pasionat de Passat nu inseamna ca titlul asta e o “prostie”.
Cum ar fi sa modific titlul, doar pentru ca te deranjeaza pe tine??
)))))))
Paul
October 9th, 2010 at 5:40 pm
86Hai ca te ajut omule! De ex: Kia Optima(toyota camry) incearca sa puna in in umbra “LEGENDARUL” PASSAT! nu ca pune pt k nu e adevarat… nu vreau sa ma cert cu nimeni dar nu incerca sa ma vrajesti cu propozitia asta neadevarata… Inseamna o jignire pt cei pasionati nu numai de passat!
catalin
October 9th, 2010 at 5:48 pm
87Mda….vad ca nimeni nu ma baga in seama
….certati-va ca doar cu asta veti ramane,iar cei “mari” isi baga linistiti banul in buzunar si merg in continuare! Oricum,nu are nimeni nimic de castigat din toata polemica asta,doar constructorii de masini!!!
Paul
October 9th, 2010 at 5:52 pm
88Catalin stai linistit. Esti bagat in seama… Dar pe mn ma baga mai tare in seama deoarece nu sunt de acord cu articolul lor, de aceea. Dan trebuia sa fie pregatit pt asemenea comentarii ca si ale mele deoarece nu poate sa vb cum vrea el…
Momentul adevarului! Insignia, Passat, Mondeo, Optima sau 508? by MOTORSTORY
October 9th, 2010 at 6:01 pm
89[...] s-a iscat o discutie interesanta aici, cu pareri pro si contra, cu oameni inversunati si oameni ceva mai logici. Haideti sa vedem parerea [...]
Dan
October 9th, 2010 at 6:07 pm
90@Paul
Exact de-aia ti-am zis ca esti prea incrancenat. Parerea ta e una, a mea e alta. Titlul suna conform parerii mele, pentru ca e blogul meu si am suficienta experienta ca sa sustin o parere de genul asta.
Termina cu copilarismele astea – “Inseamna o jignire pt cei pasionati nu numai de passat”!! Daca eu cred ca Optima arata mult mai bine decat Passat, inseamna ca te jignesc??
)
Paul
October 9th, 2010 at 6:12 pm
91Da! Parerea ta e a ta! Dar ma jigneste! Puteai sa ii dai un alt titlu! Dar cum sa faci asta cand nu ai suficienta demnitate… Cum??? Mereu v-a fi asa?? K sa ridici un om lucru tre sa il bagi pe altu sub el? Baiatule dak erai un om demn incepeai de la egalitate! Nu imi zice tu mie k pune passatul in umbra… Esti ceva poet?? Sau citesti Bacovia?? de numa umbre vezi??? Las k imi fac si eu un blog si iti arat cum se face;) e greu pt unii … pa pa
Dan
October 9th, 2010 at 6:18 pm
92@Paul
Te jigneste pe dracu’. Si vezi ca eu nu sunt “baiatule” cu tine. Termina cu misto-urile ieftine, nu e “demn” de un proprietar de Passat.
Fa-ti blog, uite si o idee, passat4ever.ro
)
Incearca sa tii discutia in niste limite, fara sa mai folosesti diverse apelative, pentru ca respectivele comentarii vor fi sterse.
Pa!
Paul
October 9th, 2010 at 6:25 pm
93Poi normal k tre sa le stergi “fiule”. Doar nu iese treba nici cum… off off… Nu le foloseam daca nici tu nu le foloseai, sa-ti intre bine in cap… Daca aveai un titlu simplu si concret ” Noua Kia” si atat nu intra nimeni sa iti lase un comm dar faptu ca l-ai pus in titlu pe “Legendarul PASSAT” ma face sa scriu anumite lucruri. De la tine a pornit totul pt k nu esti in stare sa faci o reclama
) ei ei greu cu marketingu-ul asta
Cea mai usoara modalitate de a ridica Kia in rang, sa darami cu un titlu passatu.. mai ce sa zik eu.. AI REUSIT!!! sa ii faci reclama preamultiubitei tale Kia
) dar pe spatele Passatului
) Acum banuiesc k dak ai mai face un blog si nu ai mai introduce terminii acestia ai comparaitiei prin defaimare al unuia din ei iti garantez k nimeni nu te mai deranjeaza. Nimeni!! PA!
emil
October 9th, 2010 at 6:28 pm
94Paul cred ca te-ai aprins cam tare si ai facut niste afirmatii copilaresti. Pana una alta, aici nu e camp de batalie ci doar un blog unde cei ca mine si ca tine, care suntem un pic mai inversunati,isi spun parerea vis a vis de anumite modele sau marci. Rautacismele astea nu-si au locul aici. Eu,spre exemplu, sunt fan inrait Alfa romeo, nu Kia, Bmw sau Vw, deci sunt impartial. Si tu ca si mine, nu ai facut altceva decat sa-ti spui parerea cu privire la subiectul deschis, dar tu ti-ai spus-o din punctul de vedere al unui fan Vw. Aici incercam sa aflam cat mai multe pareri si opinii in legatura cu masinile, pt ca orice informatie si parere conteaza pt multi atunci cand merg sa-si aleaga un autoturism, fie nou sau second hand.Pentru ca nici tu si nici eu nu le stim pe toate si de aici putem invata. Poate tu dupa aceasta discutie vei spune in sinea ta: Pai ce mama naibii! Ia sa ma duc dom’le sa vad si eu cum e Kia aia de tot vorbeau aia pe net acolo! Nu se stie cum intre tine si Kia se va naste o mare dragoste si vei uita de Passat. Sau poate nu. Nu mai fi suparat. E bine ca aici sunt pareri pro si contra. Te salut.
Dan
October 9th, 2010 at 6:35 pm
95@Paul
Ultimul comentariu in care mai folosesti chestii de genul “baiatule”, “fiule” etc.
Aici discutam civilizat, daca nu esti in stare poti pleca spre zari mai indepartate.
Paul
October 9th, 2010 at 6:36 pm
96Emil si eu ador Alfa Romeo. Fii sincer! Sunt singuru care s-a aprins??? Nu cred! Dar nu pot sa ma bat in comentarii cu toti! Eu am adus comentarii contra, pt k pot, Ei trebuia sa se pregateasca in deajuns sa aduca comentarii pro. dar? Cum? Habar nu au ce comentarii sa aduca. Mai mult au vb de VW. Zi k nu e asa. Eu sunt fan Mercedes si un fericit posesor al unuia. Dar apreciez munca celor de la VW. Eu am zis clar k as alege passatul! Toate ideile comentariile prvesc titlul acestui articol. Nimic mai mult Emil! Ce vina am eu k Dan nu stie sa faca un articol! Ti-o mai zic o data … Daca el nu facea aceasta comparatie imi spuneam si eu parerile pro si contra legate de acest KIA, Defapt nici nu comentam nik… k nu am ce comenta…
Paul
October 9th, 2010 at 6:39 pm
97Cat sa iti mai repet Dan?? Oferi respect?, Il primesti inapoi! Cat mi-ai vb respectuos fara jigniri asa am facut si eu dar cand ai sarit calu… e normal sa nu ma las mai prejos
Dan
October 9th, 2010 at 6:45 pm
98Omule, pe bune ca ai niste probleme!! Cand nu te-am respectat? Ce jigniri ti-am adus?? Te-am tras putin de urechi cand ai inceput s-o faci pe superiorul, dar atat. Nu te-am jignit pentru parerea pe care o ai!
Am spus de 1.000 de ori ca respect parerile oamenilor care comenteaza aici. Nu am pretentia ca toata lumea sa fie de acord cu mine, dar sa ajungi sa zici ca te-am jignit cu titlul e deja aberant!
sofer profesionist
October 11th, 2010 at 12:28 pm
99in parcul auto al firmei aveam koreiene si nemtesti .Cielo nubira si mai multe hyundai printre care un SANTA FE cumparat in acelasi timp cu un TUAREG la nici o 100 de mii de km a trebuit schimbata caseta de directie multe alte probleme electrice culminand cu usile care nu pastrau linia caroseriei (se lasase) atat de multe probleme am avut cu TUAREG incat a fost unul din motivele ptr care am fost concediat nu am ce zice passatul (ultima generatie ) sa comportat exemplar dar costul achizitiei si mentenata nu merita investitia mai ales in romania cu drumurile noastre .
florin
October 11th, 2010 at 6:49 pm
100Ar trebui sa vorbeasca cei care au avut cel putin doua trei masini nemtesti.Pana acum am avut 3 modele passat ,2 bmw(1 seria 3 si 1 seria 5),un touareg,1 mercedes,deci cred ca am idee ce inseamna o masina germana.De departe cea mai buna e BMW,nimic nu se compara cu senzatiile oferite de un BMW.Am un seria 5 cu peste 400000 km si da clasa oricarei kia.Astept sa vad cum se comporta o kia dupa 400000 de km:)Pana atunci BMW Forever!
sofer profesionist
October 12th, 2010 at 1:07 am
101doar masini nemtesti ai avut???coboara mai jos si vei descoperi destule masini de alte nationalitati care pot face exact acelasi lucru ca o masina nemteasca fie ea si BMW de care am tot respectul calitatii dar detestabil design-ul promovat in ultima vreme
Costi
October 14th, 2010 at 12:37 pm
102ha ha ha. Mama doamne ce am pierdut. Exact ce imi place mie. Dupa atatea intepaturi si sucituri nu mai are rost sa mai calc si eu in picioare epavele de la VW. O sa ma amuz teribil cand peste cativa ani o sa ajunga VW sa moara. De la granita Romaniei inspre V vanzarile VW au scazut dramatic in ultimul an. Asta nu din cauza crizei ci tocmai din cauza alora cu ochii migdalati care fac masini bune si care au furat clientii VW. Si aici nu vb de Honda care face ceva pe toata gama VW, la fel cum face de ras orice Subaru orice model vw.
Stiti ce este cel mai dramatic pt VAG. Pana in 2004 a facut masini exceptionale, superbe din orice colt le priveai, performate, aveai tot ce era mai bun. Acum ai un …….
Iar cei care cred ca daca iti iei o masina cu 400 000 km esti mai jmecher decat unul care cumpara un Logan de 6000 de euro se inseala. Loganul macar are o garantie acolo ceva pe cand tie daca iti crapa motorul la nemteasca ta pe autostrada incercand sa arati ce poate super masina ta AI PUS-O!!!!(si nu o pui cu o femeie ci o pui ca o sa ai bani sa o repari)
Stima Costi …..
P.S. Dan tine-o tot asa. La un moment data astia cu ochelari de cal o sa inteleaga niste lucruri. Daca nu cred ca va trebui sa ii luam frumos de manuta si sa le aratam lumea asta ca acolo in creierul muntilor e jale …
un cititor
October 15th, 2010 at 7:38 pm
103Hei…. domnilor, NU mai filozofati atata, pe nimeni nu intereseaza discutiile inutile despre “ca-i germana” “ca-i chinezarie”, ca-i mai buna sau mai slaba. UN LUCRU ESTE CERT: NOUA KIA OPTIMA ESTE SENZATIONALA DPDV ESTETIC. MULT PESTE NOUL PASSAT, PEUGEOT 508, MONDEO, MAZDA 6,etc. Asa ca zice-ti ce vreti in continuare…..BRAVO KIA. “PASSAT IS HISTORY”:):):)
un oftalmolog
October 15th, 2010 at 10:20 pm
104dragule cititor schimba te rog dioptriile k ai inceput sa vezi incetosat
) hai la mn la cabinet si am sa iti dau eu ochelrai corespunzatori cu care vezi realitate
) at ai sa vezi cum arata stiftu asta de kia ce il comapari cu passat peugeot mazda
) prafff
Dan
October 15th, 2010 at 11:54 pm
105Dragule oftalmolog, nu-mi vine sa cred ca ai profesia asta si totusi nu ti-ai dat seama ca tu ai probleme cu vederea. Ar trebui sa te tratezi inainte sa-i tratezi pe altii.
Du-te si porneste TDI-ul ca se dezamorseaza pompa.
un oftalmolog
October 16th, 2010 at 10:07 am
106http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1823/3709383/7/volkswagen-passat-promotor-101.jpg dane… uita-te si tu aici la noul Passat
) nu ce ai publicat tu aici
) http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1823/3709383/8/volkswagen-passat-promotor-102.jpg Motorul de baza e clasicul 1.6 TDI 105 CP si 250 Nm, care vine cu un consum excelent: 4.2 litri/100 km. Cu exceptia acestei unitati TDI de 1.6 litri, toate celelalte motoare pe benzina si diesel pot fi cuplate cu o transmisie DSG. Aceasta este standard pe versiunea V6 de 300 CP. Dane cate feluri de pompe cunosti?? spunemi ce pompa de injectie are kia si de care are passat
si apropo cn o fabrica
apoi vb si u ma pricep la oftalmologie si vad aud si simt ft bine
Dan
October 16th, 2010 at 2:55 pm
107Oftalmologule,
Ceea ce arati tu este imaginatia unui designer despre cum va arata noul Passat. Din pacate, n-a iesit asa, ci absolut banal/stupid.
De ce zic ca ai probleme cu ochii…pentru ca, daca ai fi citit tot, ai fi vazut ca nu contest tehnologia superioara a nemtilor, ci doar designul banal.
Incearca sa scrii corect romaneste si fara prescurtari de mess.
O noua galerie foto cu VW Passat by MOTORSTORY
October 16th, 2010 at 11:14 pm
108[...] Passat, in ideea de a ne arata masina in cat mai multe ipostaze. Oricum, noul Passat, despre care eu am spus ce-am avut de spus, va debuta curand pe piata, adica pe la jumatatea lunii viitoare in Germania si la finalul aceleasi [...]
un cititor
October 18th, 2010 at 3:35 pm
109Mai Dane, hai sa-l lasam in pace pe “oftalmologul nostru” pt ca el e indragostit de “frigiderul nemtesc” adica scuze… “noul passat” ….nu-i mai schimbam noi parerea pana-i cucu… Dupa mine o ierarhie, sau mai bine zis un clasament al mashinilor (binenteles nu toate, doar cele despre care am vb. un pic mai sus) ar fi:
DIN PUNCT DE VEDERE ESTETIC
Locul 1 : KIa Optima
Locul 2 : Peugeot 508
Locul 3 : Mazda 6
Locul 4 : Mondeo
Locul 5 : Orice alta mashina
……….
Locul 233 : “Legendarul Passat”
Un roman din Germania
October 19th, 2010 at 1:19 pm
110Exista in clasamentul vostru LEGENDARUL PASSAT si Restu
) dc numai incercand sa ucideti Legendarul Passat puteti sa ridicati in slavi aceasta masina coreana??? Mai oameni buni Passat a ajuns Legenda pe … lui!!! Nu pe spatele unora cum faceti voi comparandul cu asa ceva
) Testatile fiilor nu vorbiti precum orbii
) e desenata frumos dar va asigur ca acest concept Kia nu ramane asa… e exact Toyota Camry, care e made in Japan. Compara aceasta Kia cu Camry baiatule
) Nu cu masini adevarate
) “frigider nemtesc” moama ce exprezie pentru niste oamne ce se uita la Cartoon Network! Probabil k are Clima de aia ii zici frigider si kia nu are….
) pot sa ii zik si io la kia “troaca de platic”
)
un cititor
October 20th, 2010 at 10:56 pm
111Domnule “roman din germania” Nu incearca nimeni sa ucida legendarul passat, s-a sinucis el singur
Cel mai banal si mai sters design dintre toate exponatele de la Paris. Vechea generatie de passat (adica actuala) arata mult mai bine. Si domnule “roman din germania”eu vb.doar d p d v estetic (ca design) Nu discutam despre nimic altceva. Ca performante……..vom vedea…. Si inca ceva aceasta Kia Optima care este mult peste noul passat, nu este doar un concept, este chiar mashina de productie. Stiu ca arata ca un concept atata este de frumoasa dar ESTE ADEVARAT. OBISNUITI-VA CU IDEEA. Kia a intrat intr-o noua era in timp ce passatul si-a taiat singur craca de sub picioare cu acest design banal. Chiar ca seamana cu un frigider…:)
Aladin
October 21st, 2010 at 9:56 pm
112Oameni buni, nu va mai stresati! Mereu o sa fim inconjurati de prosti. Is prea muuulti in tara asta. Asta e. Mie mi-a placut articolul si consider ca e corect expus.
Acum exemplific si eu ce apreciez la cele 2 firma combatante: la volkswagen apreciez in primul rand cutiile automate cu dublu ambreiaj, motoarele TSI foarte performante, si o calitate buna a materialelor folosite in interior.
La Kia apreciez doar modelele noi, de la Ceed incoace. Cel mai mult apreciez pretul, dotarile, garantia, si faptul ca nu sunt “penibile” la nici un capitol.
Si sa nu uit: tupeul;
Daca studiati putin piata, realizati ca tinta celor de la KIA sunt cei care traiesc din salarii si nu din averi, mosteniri etc. Cu alte cuvinte: sa am pana in 20 -25 000 de euro m-as orienta spre o kia Sportage, Optima, etc; Daca am peste ma orientez spre altceva.
Nu uitati ceva: kia bate volkswagen in motoare de mica cilindree aspirate pe benzina, ii bate in motoare diesel de mica cilindree (vezi 1.6 115 cp, noul motor din concern Hyundai-Kia de 2 litri si 184 de cp si 392 Nm ). In schimb pierde mult la cutiile de viteze. Nu sunt rele, insa la vw sunt mult mai bine etajate si proiectate.
Un capitol la care Kia bate clar vw este pretul. Si cum noi romanii nu o ducem ca si nemtii, e normal sa ne uitam la pret. Si garantia!!! S-a demonstrat matematic acum cateva mii de ani ca 7 e mai mult decat 2.
Exemplu concret: configurati un Golf si un Kia cu dotari “de bun gust”. O sa ramaneti uimiti de diferenta de pret. Nu si de calitate, directie, etc. Nu se compenseaza. Sau un Tiguan cu noul Sportage.
De ce am ales Kia Ceed acum 3 ani in defavoarea Golfului(astra, focus, etc)? Simplu. Alegeti si voi: golf 5, 1.4 80 CP, consum mixt 6.7, airbaguri frontale, cd player cu mp3 , ac manual, geamuri fata si oglinzi electrice,2 ani garantie. VS Kia Ceed: 1.4 109 CP, consum mixt: 6.1, motor DOHC cu distributie variabila, airbaguri frontale laterale, cortina, ac manual, sistem audio superb, gemuri fata, oglinzi electrice, usb, ipod, aux, suspensie independenta spate ca la golf, directie electro-hidraulica cu intarire la viteza, 7 ani garantie transferabila, vopsea metalizata standard, etc….cu 1200 euro mai ieftin decat golf.
Activez in domeniul constructiilor de masini (nu auto), deci stiu ce vorbesc cand e vorba de tehnica.
Alte cateva detalii interesante: In anul 2008, BMW a cumparat tehnologie de vopsire de la KIA!!!
*In anul 2007 a fost inaugurata cea mai moderna fabrica de masini din europa: Kia la Zilina, Slovacia
*responsabil de design si dezvoltare la Kia e Peter Schreyer, fost de la Audi.
*centrul de cercetare si dezvoltare al Kia Europa e in Germania
*Ceed-ul meu e plin de Bosch: de la stergatoare la injectoare, electronica, etc.
*Ceed a fost destinata a fi fabricata doar in Europa, si doar pentru Europa.
*Alte modele Kia cu 5 stele euroncap din 2007: venga, sorento, ceed.
*Concernul Hyundai-Kia e nr 4 mondial; tocmai a depasit Ford; si aplica aceeasi politica aplicata acum 20 de ani de japonezi, care sunt nr 1 in constructii de masini.
Eu ii apreciez si ii studiez pt. ca nu am bani de evo sau de x6.
Si o fac cu cap!
O seara faina!
sofer profesionist
October 21st, 2010 at 10:06 pm
113hai ca mai enervat ROMAN IN …unde vrei imi aduci aminte de un prieten care a studiat in chisinau un an si era inebunit dupa lada samara zau asa sa fim relisti de unde dracu sa semene asta cu CAMRY ??? si apoi japoneza chear a fost lider in america de nord iar calitatea este japoneza domnule nimeni nu zice ca nemtii nu fac masini bune dar toti zic ca fac masini urate ,de ce oare??? nu iti este rusine sa te imbraci cu o haina hidoasa cand mergi la servici??? sau la nunta?? nu iti zic copii tai ca rad colegii lui cand vii sa ai ei de la scoala in hidoasa ta masina nemteasca ??
Un cititor
October 21st, 2010 at 11:03 pm
114Auzi ma moldoveanule?? Esti sofer profesionist, deci lucrezi pe un camion… Stiu k nu-ti permiti lux nemtesc, Probabil conduci un matiz sau un cielo… Este leita Camry orbule!!! Si ce daca o fost in America de Nord masina japoneza lider??? Era japoneza nu coreeana
) Tu si restu de aici ziceti k passatu e urat, e frigider… s.a.m.d Ma baiatule asta asa cum o vezi exprima multe… nu doar un design futurist. Iar ca te-ai enervat nu-mi pasa deloc fiule!!! Ai fo la la Paris cumva?? Ai vazut masina live? Atunci taci si uitate la poze ba baiatule… Aici fiecare are parerea lui.. Daca a ta e proasta nu ma enervez, dau comentarii pro sau contra, ATAT!!! Fa bine si fa la fel, comenteaza masinile nu hainele cu care mergi tu la nunta sau servici! Iar daca merg dupa copii la sc credema ca toti intorc capu dupa Mercedesul meu care e tot o masina nemteasca! Ai inteles? Sau nu?
un cititor
October 22nd, 2010 at 12:25 am
115HEI, Domnule ofticat cu mercedes care te semnezi cu numele “un cititor” vezi ca eu scriu cu numele asta. Schimba si tu numele ca se creaza confuzii. Salutare. PS: Si schimba si tu “nemtestile” ca nu se mai poarta:):)
Aladin
October 22nd, 2010 at 11:18 am
116Ma da ce oameni is in tara asta!
Chiar nu putem fi si noi un pic mai rezonabili si sa gandim cu capul superior? Neamtul ii neamt, trebuie respectat pentru calitate, dar cand intra in discutie si un factor de ordin economic, atunci are adversari redutabili si mult mai specializati decat el. Uitati-va ce am scris putin mai sus in postul anterior si o sa realizati ca in segmentul Low-end, nemtii sunt clar depasiti de kia; in cel superior nu se pune problema superioritatii lor.
Cu alte cuvinte: cu 14000 de euro iti iei un golf cu motor de 80 cp si fara prea multe dotari; La aceeasi bani iti iei un ceed mult mai performant si mai dotat. In schimb daca ai pretentii la o cutie automanta cu dublu ambreiaj, la un motor turbo pe benzina, etc atunci nu ai ce cauta la kia pentru ca nu gasesti; Dar daca cauti la Golf treburile astea realizezi ca ai nevoie de un buget mult mai mare. Dar cum noi traim in Romania si avem veniturile micute, nu e lesne de inteles de ce Ceed a fost de departe cea mai vanduta masina de export anul trecut. Nu e chiar asa greu sa gandesti mai rational.
Cei care aduc mercedes, audi, bmw in discutie nu au nici un pic de cultura tehnica. Mai bine sa plimbe ursu decat sa creeze polemici. Volkswagen se bate cu Kia doar in segmentele inferioare din punct de vedere al pretului, dotarilor, performantelor, etc. Pentru ca Kia nu activeaza in alte segmente. La Kia conteaza cat costa “tehnologia, inovatia”, pe cand la vw nu conteaza; important e sa fie acolo….. apoi cat a fi a fi. Au si ei clientii lor stati linistiti.
Un om citit
October 22nd, 2010 at 11:53 am
117Scuze omule cititor =)) mnoh credeam ca suntem mai multi cititori
Ei las ca pe la mine se mai poarta nemtestile, Doar drujba mi-e suedeza si telefonu finlandez restu credema ca is made in germany
:P
Un om citit
October 22nd, 2010 at 12:04 pm
118Aladin, nu eu am gresit aici, ei au inceput gresit pentru ca au facut in tot felu masinile nemtesti, ei nu numai VW e facut in Germania, ci mult mai multe, eu i-am adus in discutie pe acei granzi cum ar fi BMW sau Mercedes doar sa le aduc aminte ca astea sunt made in Germany, atat! Asta ma deranjeaza pe mn ca baga Passatu-ul intre masinile Low-end asa cum le zici tu… Nu cred ca tu, cu acei 14000 iti iei un ceed mai bun decat acel Golf mai omule! Nu are cum sa fie mai bun!!! Nu-mi place cand aud cum face astia masinile nemtesti, uite ca Loganu o fo vandut mai bine decat ceed in export intre masini Low-end! Banu vorbeste mai omule, cu cat e mai scumpa masina, cu atata e mai buna! Cine nu crede asa sa isi faca una acasa manual! Poate ii iese ceva! Nu am creat polemici, am tinut partea VW-ului aici. Nimic mai mult. L-au bagat in comaratie cu kia, atunci pot sa duc si eu comentarii pro si contra! Polemicile au pornit de la cei care vb de rau masinile germane, mitul german si asa mai departe! Nu o sa ii intreaca inveac!!! PS. Parerea mea de cititor si proprietar de masini germane!
sofer profesionist
October 23rd, 2010 at 12:23 pm
119PENTRU ACEL CITITOR :::::::MAI PUTANE DACA AM AVUT UN PRIETEN CARE A STUDIAT LA CHISINAU NU INSEMNA CA EU SAU EL SANTEM MOLDOVENI APROPO DE ASTA ESTI SI PROST NU NUMAI INGANFAT CU MERCEDES , APOI AR TREBUI SA IMI SPUI TATICULE , UNA PESTE ALTA CHEAR CONDUC UN MERCEDES AXOR (DACA STII CE ESTE ALA ) APOI EXPERIENTA CU VW A FOST NEFASTA PENTRU MINE SI NU SUPORT INFUMURATII CARE SE LAUDA CU AL LOR VW ,CHEAR DACA ESTE UN MEDIOCRU PASSAT POT VORBI CU RESPECT DE CALITATEA LUI POLO GOLF SAU TRANSPORTER DAR NU VOI ACCEPTA INJURIILE UNUI TEMBEL CA TINE CARE NICI NU STIE SAU NU ARE RABDARE SA CITEASCA UN COMENTARIU . EU AM DAT EXEMPLU LUI CAMRY , ORICE ALTA MASINA ASIATICA FACE O FIGURA MAI BUNA IN STATE DECAT VW TE ASIGUR DE ASTA CA AM COLEGI PLECATI IN CANADA SI SPUN CA NU PREA VAD VW PE TARAM AMERICAN DAR ASIATICE CAT CUPRINDE . PE ORICE VW , ELECTRONICA MULTA IL OMOARA CUM PE TINE TE VA OMORA PE TINE TRUFIA SI SIGUR AI MACAR LA UN LUCRU MARE DREPTATE LUCREZ PE UN SALARIU MIZER DE DOAR 1300 DE EURO SI AM CUM AI ZICE TU DOAR UN JEGOS DE LOGAN DCI PE CARE L-AM LUAT DE NOU SI DE CARE SANT FOARTE MULTUMIT CA DE TREI ANI SI 100DE MII DE KM FACUTI IN MARE PARTE DE FIUL MEU ,DECI UN TEMBEL (DAR CRED CA MULT MAI EDUCAT CA TINE ) , MASINA NU ARE NICI UN FEL DE PROBLEME
Aladin
October 23rd, 2010 at 1:11 pm
120Te rog “cititule” sa-mi configurezi si mie un golf nou in max 14 000 euro si sa aiba ce are ceed: motor 1.6 diesel 115 cp, consum mixt 4.4 litri/100km; sa aiba climatronic, esp, airbaguri frontale, laterale, cortina, sistem audio bun: dif inalte, bass de calitate, usb, aux, ipod; Sa aiba culoare metalizata, geamuri, oglinzi elecctrice, climatizare in torpedou, +alte nimicuri de astea.
Sa-l scoti in 14 000 de euro si ma duc acuma sa il cumpar. Aaaa: si sa aiba 7 ani garantie transferabila.
In postul de mai sus am gresit “cea mai vanduta masina de export”; trebuia sa scriu cea mai vanduta masina din export. Si e clar ca de Romania vorbim; Dacia ii masina autohtona nu din export, deci nu intra in discutie.
Daca tu imi spui ca un golf chel cu motor de 1.4 benzina si 80 cp ii mai bun decat ceed’ul, esti considerat praf. Degeaba are un tren de rulare care ii permita sa duca si 270 cp, aici altceva discutam: motoare si nivele de echipare mult mai accesibile. Mai mult ca sigur ca sasiul unui ceed nu duce mai mult de 200 CP dar….. De ce refuzi sa gandesti rational? Un golf in varianta de echipare trendline are materiale inferioare ceed’ului.
Iar legat de motoarele “low-cost” fa si tu o comparatie, si vezi ca coreenii astia le-o cam trag la volkswagen. Si la diesel si la benzina.
Iar ca o paranteza: stiai ca Kia Ceed a fost proiectata in Germania? Si ca 80 % din componente is made in Germany? Si ca seful de design de la Kia este neamtul Peter Schreyer, cel care a lucrat peste 25 de ani la Audi?
Tu vorbesti fara sa stii. Atunci sa fii sanatos in nemteasca ta si sa nu ai probleme la fel cum nu am nici eu de 3 ani in “Europeana mea”. Diferenta e ca eu mai stau 4 ani linistit.
O zi faina!
Paul
October 23rd, 2010 at 1:37 pm
121Soferule profesionist cunosc camionul Axor! Prefer Scania in acea clasa! Am citit bine comentariul tau prost si nu te-am facut tampit desi se pare ca esti taticule! Taticule nu ma intereseaza ce este in America de Nord sau Sud, Locul 2 in materie de constructori la capitolul vanzari este VW!!! dupa GM. Documenteaza-te!!! Loganu tau il compar cu Passat din ’90 1.6 TD GL, daca ai auzit de el! Ii da clasa si dupa 20 de ani taticule!!! Si mai mere inca 10 dar loganu tau are doar 3, pana la 20 o sa vedem ce masina conduci tu si fiul tau!! Nu face aici pe desteptu! Am adus comentarii pro si contra fa si tu la fel! Nu mie ca nu noi suntem subiectul acestui blog cu Kia si Passat! ok? Va observatii privind aceste masini si atat!
Opel Insignia este preferata in clasa medie – Rezultatele poll-ului by MOTORSTORY
October 23rd, 2010 at 3:09 pm
122[...] trecut doua saptamani de cand am dat drumul sondajului generat de discutiile de aici. Am vrut sa vad ce preferati voi, vizitatorii de pe Motorstory.ro, in clasa medie. Nu am inclus in [...]
sofer profesionist
October 23rd, 2010 at 3:12 pm
123copile eu sant batran dar tu ramai prost, chear din comentariu se vede ca mine mai si gresesti , eu in plus am dat exemplu pietei americane dintrun alt context pe care tu nici nu l-ai citit cum trebuie . Poate ca loganul meu este tehnologic vorbind apropiat de un golf din 90 dar nici nemteasca ta nu poate iesi cu fruntea sus in confruntarea cu o koreianca la acelasi plaja de pret cum se vehiculeaza pe aici suma de 14 mii , asa ca copile daca vrei sa fii respectat invata sa respecti pana una alta mercedesul tau second hand chear si de 14 mii , eu tot nu l-as achizitiona in defavoarea unei kia . Si nu zic ca multi de aici (cum nici tu nu cred ca esti prea departe ) nu a-si permit nici macar intretinerea unui logan mcv in aceiasi bani si este doar o intretinere ce sa mai vorbesc de reparatii la defecte majore ale masinile nemtesti second hand ??!!