Mazda trece la o noua etapa – strategia Skyactiv de reducere a consumului si noxelor

Din cate se inteleg eu din comunicatul de presa, se pare ca Mazda porneste o ofensiva puternica la nivel tehnic. Noi motoare, noi cutii de viteze, caroserii si trenuri de rulare mai usoare. Niponii vor ca pana in 2015 sa reduce nivelul consumului intregii game cu 30%, fata de cel din 2008.

Ce ne pregateste Mazda?
In primul rand o strategie de reducere a greutatii care se va vedea in noua structura de caroserie numita Skyactiv – Body, aceasta urmand sa fie cu 8% mai usoara si cu 30% mai rigida decat pana acum. Noul sasiu, Skyactiv – Chassis integreaza o noua suspensie, cu 14% mai usoara decat pana acum.

Motorizari mai eficiente
SKYACTIV Diesel Mazda trece la o noua etapa   strategia Skyactiv de reducere a consumului si noxelorMazda lucreaza la un motor pe benzina, Skyactiv – G care va avea cel mai ridicat raport de compresie obtinut vreodata de un motor pe benzina – 14:1. Asta inseamna consum redus cu 15% si o crestere cu acelasi procent a cuplului.
Vine si un nou motor turbodiesel, Skyactiv – D, al carui raport de compresie (14:1) este cel mai redus dintre motoarele diesel. Consumul este mai scazut cu 20%, iar propulsorul se tureaza pana la 5.200 rpm.
In plan sunt si noi cutii manuale si automate mai eficiente, iar toata aceasta tehnologie va debuta treptat, pe modele noi, incepand cu anul viitor.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.