O, da! Citroen intra in clasa de lux, cu Metropolis!

Seful Citroen de pe zona Asiei a anuntat ca francezii au dat deja unda verde pentru productie conceptului Metropolis, unul care arata suficient de spectaculos incat sa atraga atentia in orice segment ar activa. Si va “lupta” la varf, in clasa de lux.

Bine, versiunea de serie va arata poate ceva mai cuminte, iar numele va fi cel mai probabil DS9, adica cel mai luxos, cel mai tehnologizat si cel mai scump Citroen produs vreodata.

Va intrebati probabil ce sanse are Citroen in clasa de lux, alaturi de BMW, Mercedes si Audi. Absolut nici una, in Europa. La fel cu n-a avut si nici nu va avea Phaeton, modelul cu care VW a incercat marea cu degetul. Dar stiti ca Phaeton supravietuieste, si asta datorita pietelor asiatice, in special celei chineze.

Citroen Metropolis art O, da! Citroen intra in clasa de lux, cu Metropolis!

Ei bine, asta e strategia si cu modelul Citroen, bazat pe conceptul Metropolis. Piata chineza, unde clientii de masini de lux s-au inmultit ca ciupercile dupa ploaie in ultimii ani si nu sunt atat de sensibili la sigla de pe capota cum sunt cei europeni. Acolo, da, viitorul DS9 are sanse sa aduca profit si sa intareasca imaginea de marca a constructorului francez.

Citroen Metropolis art2 O, da! Citroen intra in clasa de lux, cu Metropolis!

Deocamdata nu se stie cand va fi lansat modelul de lux al francezilor si nici ce va avea sub capota. Conceptul Metropolis,a  carui lungime este de 5,3 metri, este propulsat de un sistem hibrid, compus dintr-un V6 pe benzina de 2 litri, care produce 272 CP si un motor electric capabil sa furnizeze 55 CP. Masina poate rula doar pe baza motorului electric, la viteze mici si pe baza celui cu ardere interna la viteze mari. Cele doua motoare pot functiona si impreuna, caz in care puterea maxima a ansamblului ajunge la 460 CP.

Probabil Citroen va anunta mai multe detalii la viitoarele saloane auto, dar pana atunci sa speram ca se vor hotarai sa pastreze cat mai fidel linia si elementele lui Metropolis pentru modelul de serie. Nu de alta, dar am inceput sa apreciez tot mai mult Citroen pentru ultimele concepte si pentru ce incearca sa faca in partea superioara a gamei.

Sursa: Carscoop via WCF

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.