O varianta simpla de a reduce consumul

Nu ma descurc foarte bine in ceea ce priveste condusul economic. Stiu toate tehnicile, teoretic, le si aplic cu succes, dar n-am reusit valori record pana acum. Stiu asta pentru ca am participat la un concurs de genul asta, unde am fost printre primii, dar la o oarecare diferenta la primul loc..

E adevarat insa ca nici nu am o pasiune aparte pentru condusul economic. In general, imi place sa ma bucur de performantele unei masini, dar mai incerc si varianta eco, pe distante nu foarte mari, atunci cand vreau sa vad cat de jos poate ajunge consumul, in cazul anumitor masini. Fie facute pentru consum economic, fie cu motoare mari.

Cu masina personala, nu m-am preocupat aproape niciodata de consum. Merg mai sportiv, oricum motorul nu e mare, asa ca mai mereu, in oras, computerul de bord afiseaza un frumos 10,5 l/100 km (medie pe 50, 100 km, in functie de cand imi amintesc sa-l mai resetez).

In ultimul timp am vrut sa vad cum pot sa mai reduc consumul asta, pentru sunt curios cam cat de mult ma pot apropia de consumul urban oficial al masinii – adica 7,5 l/100 km.

Si am obtinut niste rezultate foarte bune, extrem de simplu. Singura chestie pe care o aplic este ceea ce unii numesc “anticiparea traficului”. Adica ridic piciorul de pe acceleratie cand ma apropii de semafor (si e rosu) sau de o coloana. Pana acum, mergeam cu acceleratia apasata, pana cand trebuia sa franez, cum face mai toata lumea, dealtfel. Acum doar ridic piciorul depe acceleratie, fara sa schimb treapta si las masina sa ruleze pana cand trabuie sa franez. In frana de motor, evident, nu exista consum de benzina.

In afara de asta, nu aplic nici o alta regula de condus economic. Nu-mi place sa accelerez foarte lent, nu opresc motorul la semafor sau in blocaj. Merg tot sustinut, cu acceleratii viguroase cand e cazul. Doar ridic piciorul de pe acceleratie cand vad ca oricum n-am unde sa ma duc.

In felul asta, consumul mediu urban a scazut de la 10,5 la 8,7 l/100 km. E o diferenta, nu? Mai ales ca nu fac mare lucru ca sa obtin valori cat mai mici, ci doar am grija sa folosesc o metoda care nu-mi rapeste din placerea condusului.

Pe voi va pasioneaza condusul economic?

Citeste si: Dacia Duster e in finala Car of the Year – Vezi cu cine concureaza!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.