OFICIAL: Noul Saab 9-4X, SUV-ul de lume buna al suedezilor

Este asteptat de mult timp, iar acum a venit. Vorbim despre cel mai mic SUV de la Saab, modelul 9-4X, care tocmai a fost prezentat oficial.

Ce trebuie sa stim despre acest SUV? In primul rand faptul ca este conceput in intregime sub tutela GM, inainte ca Saab sa fie vandut celor de la Spyker. Asadar, Saab 9-4X are tehnologie GM si propulsoare GM, cei de la Spyker n-au avut nici un cuvant de spus pentru ca proiectul era deja intr-un stadiu prea avansat cand au preluat Saab, pentru a mai putea face modificari.

Saab 9 4X art1 OFICIAL: Noul Saab 9 4X, SUV ul de lume buna al suedezilor9-4X este aproape identic cu conceptul 9-4X BioPower prezentat acum 2 ani, iar designul – desi nu revolutionar – contureaza un SUV rasat, cu pretentii. Stilul este cel al actualei game Saab, masina semanand in special cu noul 9-5 la partea frontala. Mie mi-a placut intotdeauna Saab, le admir masinile, iar 9-4X cred ca va prinde. Si este foarte important sa prinda, pentru ca Saab a avut deja o experienta neplacuta cu SUV-ul mai mare, 9-7X.

Interiorul noului 9-4X are acelasi aer care ma face sa apreciz mai mult interioarele de Saab decat pe cele de Audi, desi Audi sunt foarte tari la capitolul asta. SUV-ul suedez vine cu o plansa de bord care pare simpla, dar atragatoare, plus ca are acel aer unic, caracteristic Saab.

Saab 9 4X art2 OFICIAL: Noul Saab 9 4X, SUV ul de lume buna al suedezilor

Gama de motorizari este formata din doua motoare pe benzina, cu adresa catre americani. Daca nu vor veni cu un turbodiesel, isi vor compromite in mare masura vanzarile in Europa. Cel mai mic motor este un V6 de 3 litri, aspirat, care produce 265 CP si imprima o acceleratie 0 – 100 km/h in 9 secunde. Al doilea motor este tot un V6, de 2,8 litri, turbo, care produce 300 CP. In acest caz, acceleratia 0 – 100 km/h se face in 8,3 secunde. Consumurile inca nu au fost anuntate. Ambele motoare sunt cuplate la o cutie de viteze automata, cu 6 trepte.

Sistemul de tractiune integrala (XWD) poate varia infinit puterea intre punti, in functie de nevoile de moment. Exista si un diferential cu alunecare limitata, controlat electronic, care distribuie puterea intre rotile spate, tot in functie de conditiile de aderenta.

Saab 9 4X art3 OFICIAL: Noul Saab 9 4X, SUV ul de lume buna al suedezilor

Pentru echiparea Aero, Saab ofera si sistemul DriveSense, acesta fiind de fapt un sasiu adaptiv, care variaza taria amortizoarelor si raspunsul comenzilor in functie de cum e condusa masina. Exista 3 setari – Intelligent, Sport si Comfort. Ideea este ca noul Saab 9-4X este asteptat sa livreze probabil cea mai buna tinuta de drum din segment.

Un SUV fara cine stie ce linii deosebite de design, dar cu un farmec aparte, destinat celor care vor altceva in afara arhicunoscutelor SUV-uri cu traditie. Din pacate, cum am mai spus, gama de motorizari o fi buna pentru americani, dar nu se pupa deloc cu ce vor europenii. Daca nu pun un diesel, Saab 9-4X va disparea din Europa la fel ca si 9-7X.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.