Siguranta la volan depinde de propria greutate?

Un caz interesant este pe masa judecatorilor din Marea Britanie, unul care ridica niste semne de intrebare referitoare la siguranta noastra la volan.

Dupa cum stiti, masinile de azi sunt mult mai sigure decat cele de acum 4-5 ani, iar standardul european la care ne raportam este EuroNCAP. Organizatia ale carei teste de siguranta sunt unanim recunoscute si folosite in promovarea nivelului de siguranta al unei masini.

De asemenea, stiti ca testele EuroNCAP sunt unele standard, identice pentru fiecare masina, indiferent de clasa acesteia. Adica sunt acelasi norme si pentru Toyota iQ si pentru BMW X5. Si ambele pot primi acelasi calificativ de 5 stele. Oricum, EuroNCAP spune ca acest calificativ trebuie comparat numai intre modele de aceeasi clasa. Pentru ca, va imaginati, un impact intre o Toyota iQ si un BMW X5 in situatie reala este… sa zicem disproportionat.

Peugeot 107 Siguranta la volan depinde de propria greutate?Asa, sa revenim la ideea de la inceput. In Marea Britanie a avut loc un accident intre doua masini, ambele conduse de doua femei, ambele avand viteza de circa 50 km/h, in momentul impactului (unul frontal). Una dintre femei era intr-un Peugeot 107, iar cealalta intr-un Vauxhall Vectra. Din pacate, femeia din Peugeot a murit, cealalta a avut niste rani, dar minore. Dincolo de faptul ca vorbim de un accident intre doua masina despartite de vreo 3 clase, se pare ca unii experti sunt de acord cu faptul ca femeia din Peugeot ar fi trebuit sa fie mult mai bine protejata, avand in vedere conditiile impactului.

Problema se pare ca a fost greutatea femeii. Aceasta avea 102 kg, iar sistemele de siguranta (airbag-ul si centurile de siguranta) nu erau calibrate pentru cineva atat de corpolent. Tocmai de aceea a suferit numeroase fracturi si rani grave la abdomen si piept. Oficialii Peugeot au recunoscut ca testele de siguranta se fac doar cu manechine a caror greutate este de 78 kg. Este vorba de un standard la care se fac aceste teste, unul acceptat international, nu valabil doar pentru Peugeot.

Avocatii din acest proces au ridicat insa o problema importanta. Exista o multime de oameni supraponderali pe lumea asta, iar ei conduc si ar trebui sa fie protejati la fel ca si ceilalti. Ba mai mult, femeia care a murit era supraponderala, dar sunt multi barbati solizi, peste 78 kg, se pare chiar ca peste 50% din barbati au peste aceasta greutate. In aceste conditii, cine stie cat de bine protejati sunt, daca sisteme de siguranta nu sunt calibrate si pentru greutati de peste 78 kg?

Sursa: Independent via Carscoop

Citeste si: Autostrada care trece prin cladire!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.