BMW Vision EfficientDynamics -Iata ce produce BMW. In serie!

Constructorul german a anuntat ce sperau mai toti fanii BMW, de oriunde ar fi ei, si anume ca va produce un coupe performant, hibrid, bazat pe conceptul Vision EfficientDynamics care a incantat publicul la premiera mondiala de la Salonul Auto de la Frankfurt, anul trecut.

Pozele pe care le vedeti sunt cu un prototip complet functional, deci caracteristicile pe care o sa vi le spun imediat sunt cat se poate de reale. Atentie, insa! Modelul se serie va diferi la nivelul designului de cel pe care-l vedeti in poze. Cat de mult, nu se stie, dar la ce tehnologie are, in mod sigur vom vedea atunci cel mai spectaculos model BMW. Si abia astept, desi mai sunt cam 2 ani pana atunci.

BMW Vision EfficientDynamics6 art1 BMW Vision EfficientDynamics  Iata ce produce BMW. In serie!

Versiunea de serie este asteptata in 2013, acelasi an in care va debuta si asa-numitul MegaCity Vehicle, de la BMW, primul model de serie complet electric al bavarezilor, destinat utilizarii urbane.

Modelul bazat pe Vision EfficientDynamics va activa insa in alta categorie. Cea a masinilor sport, hibride, extrem de economice si fara sincope in ceea ce priveste autonomia. Pentru ca ceea ce au pus la punct nemtii este aproape incredibil.

BMW Vision EfficientDynamics6 art2 BMW Vision EfficientDynamics  Iata ce produce BMW. In serie!

Puntea fata are un motor hibrid, adica un propulsor electric si un mic motor turbodiesel, cu 3 cilindri, iar puntea spate un sistem hibrid, despre care nu se dau detalii. Ideea este ca tot acest ansamblu genereaza o putere maxima de 328 CP. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 4,8 secunde, aceeasi valoare cu cea afisata de actualul M3, ceea ce face din acest coupe 2+2 o veritabila masina sport.

BMW Vision EfficientDynamics6 art3 BMW Vision EfficientDynamics  Iata ce produce BMW. In serie!

Si mai bine suna caracteristicile de consum si autonomie. In modul pur electric, masina poate rula pana la 50 de kilometri, dar motorul diesel, al carui rezervor are 24 de litri, face ca autonomia totala sa ajunga la 700 km. Consumul mediu este de doar 3,76 litri/100 km, iar emisiile de CO2 inregistreaza 99 grame/km. Bateriile pot fi incarcate si de motorul diesel, dar si de la o priza normala, caz in care este nevoie de circa 2 ore si jumatate.

Mai avem de asteptat inca 2 ani, dar atunci, in 2013, vom avea o multime de noutati de la BMW, unele care ne vor arata exact cum stau bavarezii la cel mai inalt nivel al modelelor electrice si hibride.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.