Cadillac Urban Luxury Concept – Un alt compromis nefericit

A inceput Salonul Auto de la Los Angeles si o prima surpriza a si aparut. Cadillac, oglinda luxului si prestigiului printre constructorii americani, cel care face formidabilul CTS-V, a prezentat un… mini. E deocamdata concept, dar se va transforma intr-o masina care ar urma sa atraga publicul doritor de lux si dimensiuni mici.

Bineinteles, nu se potriveste deloc cu traditia Cadillac de pana acum si va concura cu o alta masina care nu-si are rostul, Aston Martin Cygnet. Din fericire, americanii au preferat sa creeze un model nou, nu sa ia o Toyota iQ careia sa-i puna grila si emblema Aston Martin, cum au facut britanicii.

Cadillac Urban Luxury Concept art Cadillac Urban Luxury Concept   Un alt compromis nefericitConceptul se numeste Urban Luxury Concept si – in aceasta forma – arata spectaculos. Linia Cadillac imprimata unei masini mici, cu o forma ce sugereaza masivitate vizuala si portiere mari, tip “foarfeca”, care se deschis automat, de la buton. Cum spuneam, “iti ia ochii” in aceasta forma, dar imaginativa modelul de serie mult mai conventional, fara aceste portiere de “show” si atunci n-o sa mai para deloc special.

Habitaclul, care ofera loc pentru 4 persoane, are o plansa de bord minimalista, dar lucrata in ideea de lux, ca de altfel intreg interiorul. Asta e si ideea – lux in stil Cadillac, un mini premium, pentru oamenii cu pretentii, care circula prin orase aglomerate. Dar nu asta inseamna Cadillac si nici nu cred ca orasele americane au ajuns chiar la nivelul asta de aglomeratie si lipsa de spatiu incat sa fie nevoie de asa ceva. Nu de la Cadillac.

Cadillac Urban Luxury Concept art2 Cadillac Urban Luxury Concept   Un alt compromis nefericitAcest mini de 3,8 metri are si un motor pe masura dimensiunilor. Unul cu 3 cilindri, de un litru, combinat cu unul electric. Ceva ce fanii Cadillac nici n-au visat pana acum. Inca nu se stie ce putere ofera si ce performante are masina, fie ea si concept deocamdata, dar Urban Luxury Concept dispune de toate tehnologiile caracteristice hibridelor. Consumul urban ar trebui sa fie cam de 4,2 litri/100 km.

Da, e clar ca trebuie sa ne mai asteptam la supriza (neplacute) facute in numele ecologiei si vanzarilor. Si asta de la constructori care ar trebui sa-si rezolve aceste probleme fara sa murdareasca traditii de zeci de ani.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.