Crema de muscle-car – Dodge Challenger

Nu stiu ce parere aveti voi despre masinile traditionale americane. Multi spun, si nu gresesc, ca sunt lucrate cu materiale destul de proaste la interior, sunt facute doar pentru acceleratie in linie dreapta, fara tangente cu stabilitatea masinilor sport europene. Si ca sunt complet ineficiente, cu motoare prea mari si prea gurmande pentru performantele pe care le afiseaza.

De acord. Americanii nu se compara cu europenii in ceea ce priveste tehnologia motoarelor, nu pentru ca n-ar avea resurse sau cunostinte in domeniu, ci pentru ca ei sunt obisnuiti intr-un anumit fel. Asta le cer clientii si ei se conformeaza. Motoare mari (pe cat posibil V8-uri), cutii automate si posibilitatea unor burnout-uri de spectacol.

Sunt de acord, in Europa nu prea ai ce face cu masinile lor de suflet. Sunt prea costisioare si complet depasite la eficienta sportiva de multe modele europene.

Dodge Challenger SRT8 Crema de muscle car   Dodge Challenger

Dar uitati-va la masina asta! Nimeni din Europa nu ofera asa ceva! 2 tone de metal, cu motor de camion si design unic, superb! Este noua versiune SRT8 a lui Dodge Challenger si eu nu pot sa ma desprind de pozele astea. E o alta cultura, clar, dar ca pasionat de masini e imposibil sa nu ai niste furnicaturi cand te imaginezi la volan.

Dodge Challenger SRT8a Crema de muscle car   Dodge Challenger

In ciuda tuturor progreselor tehnologice, americanii au preferat sa renunte la Hemi-ul V8 de 6,1 litri si au adoptat pentru acest muscle-car pur un nou V8. De 6,4 litri. Imens in comparatie cu cei 478 CP care-i dezvolta. Dar, pe de alta parte, aceste motoare nu prea au moarte. Livreaza fara sa fie prea mult solicitate. Performantele nu sunt deloc slabe. 0 – 100 km/h in cam 4,8 secunde si viteza maxima de 290 km/h.

Standard este oferita o cutie de viteze automata, cu 5 trepte, iar optional una manuala, cu 6 trepte.

Ceea ce vedeti in poze este editia inaugurala, numita Challenger SRT8 392 Inaugural Edition, care va fi produsa in 1.492 de exemplare. Pretul? Cam 45.000 de dolari, o nimica toata in comparatie cu europenele de acelasi nivel.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.