Dacia a revizuit motoarele! S-a renuntat la propulsorul 1,4 MPI

Normele Euro 5 sunt obligatorii incepand cu anul viitor, iar Dacia tocmai si-a aliniat gama de propulsoare la aceste norme. Modificarile sunt interesante si au implicatii si asupra preturilor masinilor.

Propulsoarele de pana acum ale gamei Logan au fost aceleasi de la bun inceput, fara modificari. Pe parcurs au fost doar adaugate noi motoare din portofoliul Renault. Stiti ca Logan a debutat cu motoarele pe benzina de 1,4 litri MPI (75 CP) si 1,6 litri MPI (90 CP), ambele cu 2 supape/cilindru. Apoi a venit dCi-ul de 1,5 litri in doua versiuni de putere si mai apoi propulsorul pe benzina de 1,2 litri si 75 CP, cu 4 supape/cilindru.

Dacia Logan 1.2 16v 75 CP Dacia a revizuit motoarele! S a renuntat la propulsorul 1,4 MPIProbabil sunt si unii potentiali clienti care nu vor fi foarte bucurosi de modificarile operate, iar aici ma refer la faptul ca Dacia nu a incercat sa faca si propulsorul de 1,4 MPI (75 CP) compatibil cu normele Euro 5. Acesta a fost scos din oferta, in locul sau ramanand doar motorul de 1,2 litri tot cu 75 CP.

Motorul de 1,4 litri MPI a ramas in oferta doar in versiunea cu GPL.

O alta modificare consta in faptul ca motorul de 1,6 litri MPI dezvolta acum 85 CP, in loc de cei 90 CP initiali, asta datorita tot trecerii la norma Euro 5.

Dacia Logan Dacia a revizuit motoarele! S a renuntat la propulsorul 1,4 MPIIn ceea ce priveste gama turbodiesel, lucrurile stau mai bine. Pana acum, dCi-ul de 1,5 litri era oferit in versiuni de 70 CP si 85 CP. Modificarile necesare pentru respectarea normelor Euro 5 au facut ca puterile maxime sa creasca. Astfel, versiunea care dezvolta 70 CP pana acum, va avea de acum inainte 75 CP, iar puterea versiunii de 85 CP a ajuns la 90 CP.

Motorul de 1,6 litri 16v (105 CP) a ramas neschimbat la nivelul caracteristicilor.

Preturi:
Acum, cel mai ieftin model, Logan 1.2 de 75 CP costa 6.250 euro, iar cel mai scump model este Logan Prestige 1,5 dCi (90 CP) – 11.350 euro.

Dacia Logan 1.4 MPI 75 CP1 Dacia a revizuit motoarele! S a renuntat la propulsorul 1,4 MPIDe ce spuneam ca unii nu vor fi chiar multumiti de disparitia motorului de 1,4 litri MPI 75 CP? Pentru ca, asa slab cum il descriu multi, avea totusi un cuplul putin mai mare (112 Nm) decat motorul de 1,2 litri si 16v, care – desi are tot 75 CP vine cu un nivel de cuplu mai mic – 107 Nm. Diferenta nu pare foarte mare, dar pe forumuri se spune ca se simte la depasiri, in defavoarea propulsorului de 1,2 litri.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.