Dacia Duster e in finala Car of the Year 2011!

Bun asa, Dacia Logan n-a avut sansa sa ia titlul Car of the Year, dar o are acum Duster. SUV-ul romanesc a fost ales printre cele 7 finaliste ale competitiei Car of the Year, dintr-o lista de 41 de modele eligibile.

Orice s-ar spune, Dacia Duster fiind un model foarte apreciat, dar si contestat (asiduu chiar, de catre unele organzatii ecologiste), alegerea masinii in finala este o realizare.

Sa vedem acum cu cine concureaza pentru titlul Car of the Year 2011. Alte 6 modele, printre care si o premiera.

- Alfa Romeo Giulietta
- Citroen C3/DS3
- Ford C-Max/Grand C-Max
- Nissan Leaf
- Opel Meriva
- Volvo S60/V60

Coty Finalist Dacia Duster e in finala Car of the Year 2011!

Cateva cuvinte despre ele.
Alfa Romeo Giulietta este o compacta foarte frumoasa si urmasa apreciatului model Alfa 147, care a castigat competitia in 2001. Cred ca Giulietta are sanse mari sa castige.

- Citroen C3/DS3 nu e corect grupat, dupa parerea mea, chiar daca impart aceeasi platforma. DS3 este mult mai frumos si destul de deosebit fata de C3. Ar fi trebuit sa fie inscrise ca modele diferite.

- Despre Ford C-Max nu am prea multe de spus. Monovolumele sunt apreciate in Europa si ne amintim ca un monovolum mai mare, S-Max, a castigat competitia in 2007. Nu-i dau sanse prea mari lui C-Max

- Nissan Leaf este premiera de care spuneam. Prima masina electrica care concureaza pentru Car of the Year. Da, ar putea lua titlul, are sanse mari, pentru a fi dat un semnal industriei.

- Opel Meriva, o masina frumoasa, care atrage insa mai mult prin usile spate cu deschidere in oglinda. Este un element avantajos.

- Volvo S60 ar putea atrage datorita schimbarii drastice a liniei de design, este una dintre cele mai frumoase berline de clasa mare medie, burdusita de tehnologie de siguranta. Bine.. tehnologia asta mai da gres.

Care sunt sansele Dacia Duster sa castige?
1061art11 Dacia Duster e in finala Car of the Year 2011!Teoretic, sunt mari. Avem o masina care a revolutionat segmentul SUV-urilor si l-a facut accesibil. Este de departe cel mai accesibil SUV de pe piata, iar masina a prins extraordinar de bine si pe pietele vestice. Testele au demonstrat ca se descurca chiar mai bine decat era asteptat in teren greu, dar au existat si niste probleme de stabilitate, despre care s-a spus ca nu pot fi generate decat in conditii extreme. Francezii au spus chiar ca si cu franele ar fi probleme, dar, sincer, cred ca testele lor au fost tendentioase. La fel cum au facut nemtiii cu Logan, acum ceva ani. Ma rog, nu cred ca testele astea vor influenta cu ceva sansele masinii.

Practic insa, nu cred ca va castiga titlul, desi il merita. In primul rand, este un SUV si chiar daca unul deja celebru datorita accesibilitatii, in zilele noastre nu prea se acorda asemenea premii SUV-urilor. La moda este ecologia, iar SUV-urile nu sunt deloc privite ca fiind prietenoase cu mediul.

Tocmai din cauza asta cred ca Leaf are cele mai mari sanse sa castige, dar nu stiu daca mai mari decat Giulietta. Ordinea pe care o anticipez eu este: Alfa Romeo Giulietta, Nissan Leaf si abia apoi Dacia Duster.

Pe buna dreptate, oamenii de la Dacia sunt incantati:
Suntem mandri de faptul ca Dacia Duster se numara printre cele sapte finaliste ale celei mai prestigioase competitii auto din Europa. Aceasta selectie vine sa confirme calitatile unui produs romanesc care reuseste o excelenta performanta comerciala pe cele mai exigente piete occidentale: Germania, Franta, Italia. Cu cele peste 80 000 de comenzi inregistrate pana acum in intreaga lume, Duster este un formidabil ambasador al marcii Dacia si al Romaniei“, a declarat Fabrice Cambolive, directorul Directiei Comerciale Dacia-Renault-Nissan.

Voi ce ziceti?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.