Drive-test BMW 530d Touring – Business cruise

Am testat una din masinile pe care imi doream neaparat sa le conduc, inca de la lansarea pe piata autohtona. Noua Serie 5, o masina care marcheaza o schimbare extrem de reusita dupa experimentul contestat la generatiei trecute.

Stiti foarte bine ca vechea Serie 5 a avut, la inceput, numerosi contestatari, care l-au blamat pe Chris Bangle pentru designul extrem, considerat nepotrivit pentru imaginea BMW. Exact, asta a fost la inceput, pentru ca apoi vanzarile au aratat ori ca oamenii s-au obisnuit si a inceput sa le placa designul masinii, ori ca cei care au acuzat stilul nu erau clienti de Seria 5.

BMW 530d Touring art11 Drive test BMW 530d Touring   Business cruise

Noul model a revenit la stilul cuminte, fara experimente, dar extrem de elegant. Sincer, nu prea ai ce sa-i reprosezi, totul se rezuma la gusturi si preferintele personale. In mod sigur, Seria 5 ii va castiga din start pe clientii fideli ai acestui model, iar cei nehotarati macar vor testa masina. Are multe de oferit si ar trebui sa fii chiar carcotas prin definitie ca sa-i gasesti cine stie ce neajunsuri.

Eu am condus versiunea Touring, una despre care ai putea spune ca, in Romania, nu va tenta prea multi clienti. Posibil, dar in situatia in care ai nevoie de un portbagaj mai mare, Touring-ul vine cu 560 de litri (sau 1.670 de litri cu bancheta rabatata) si mai multe facilitati de incarcare. Adica luneta se poate deschide separat de hayon, pentru a aseza repede bagajele mici, iar un sistem optional face portbagajul sa se deschida cand faci o miscare cu piciorul sub bara spate (util cand ai ambele maini ocupate cu bagaje). Chiar plansa care acopera zona portbagajului este actionata electric.

BMW 530d Touring art2 Drive test BMW 530d Touring   Business cruise

Asadar, la cat este de dinamic si tinand cont ca nu mai are nimic in comun cu ideea de berlina cu portbagaj adaugat, cum aratau break-urile in urma cu ceva ani, ci vine cu un design dinamic si omogen chiar si in versiunea aceasta, Touring-ul are toate atu-urile pentru cei cu nevoi stringente de spatiu.

Modelul condus este un 530d, cel mai popular motor in acest segment si nu e deloc greu de inteles de ce. Puterea maxima este de 245 CP/4.000 rpm, iar cuplul ajunge la un maxim de 540 Nm/1.750 – 3.000 rpm. Va dati seama ca motorul, cuplat la cutia automata cu 8 trepte, asigura performante care te fac sa uiti frecvent condusul economic. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 6,4 secunde, deci te poti intrece fara probleme cu cele mai performante hothatch-uri actuale.

BMW 530d Touring art3 Drive test BMW 530d Touring   Business cruise

Turbodiesel-ul a ajuns la un nivel de rafinament greu de imaginat. Efectiv, nu-l simti. Chiar si atunci cand se duce catre 5.000 rpm, sunetul nu este unul de efort. Ai senzatia ca, chiar si atunci, nu este solicitat la maxim, sunetul nu te face sa crezi asta. Cutia schimba repede, dar cand vrei s-o faci manual, fie de la padele, fie de la schimbator, ai toate sansele sa te incurci, in sensul ca poti uita cate trepte ai la dispozitie. Eram in treapta a sasea pe la 160 km/h si mi-am dat seama dupa ceva timp ca pot urca inca doua trepte.

BMW 530d Touring art4 Drive test BMW 530d Touring   Business cruise

Exista 4 programe care gestioneaza dinamica si confortul masinii, iar diferentele intre ele sunt foarte mari. Am mers in modul “Comfort” pe un drum cariat, pe care masina efectiv plutea. Nu stiu ce masina ar fi oferit un nivel de confort mai bun de atat. Mai exista si modul “Normal”, ideal pentru majoritatea situatiilor, cand mergi relaxat, dar daca vrei sa-ti maresti pulsul selectezi “Sport” sau chiar “Sport Plus” daca vrei mai putina electronica. In ultimele doua programe masina devine teapana, directia mai grea, acceleratia mai sensibila, iar cutia nu mai schimba la turatii mici, ci aproape de maximul turatiei.

BMW spune ca masina consuma 8% in oras, dar daca repezi putin in acceleratie, in Bucuresti se ajunge la 10,5%. Deja foarte putin pentru aceasta clasa, acelasi nivel al consumului fiind regasit si pe computerul de bord al multor compacte cu motor pe benzina de 1,6 litri.

BMW 530d Touring art5 Drive test BMW 530d Touring   Business cruise

Nu v-am spus nimic despre interior. Nici n-ar fi multe de spus. Premium, lux, spatiu la discretie si atatea posibilitati de reglare a scaunelor, incat ajungi sa te plictisesti. Evident, totul este lucrat foarte bine, cu infuzii de materiale de lux. Este atat de ralaxant la bord, incat cobori dupa multe sute de km fara sa simti vreo amorteala.

BMW 530d Touring art6 Drive test BMW 530d Touring   Business cruise

Pretul? Mult, dar asta e nivelul in aceasta clasa. 530d Touring are un pret de baza de 54.932 euro. Pentru acesti bani cumperi un break premium, capabil si sa-ti care mobila ambalata gen Ikea, dar si sa muste asfaltul si s ate arunce in fata pe serpentinele de dupa Predeal. Acestea sunt atu-urile celor peste 50.000 euro: polivalenta, consumul si mai ales dinamica.

N-as sti ce sa reprosez masinii asteia. Poate pretul, dar e irelevant. E clar insa ca ofera cam tot ce se poate oferi mai bun la aceasta clasa, in acest moment. Daca optezi pentru concurenta este doar pentru ca ai o afinitate pentru sigla celorlati (Mercedes, Audi), nu pentru ca ar fi ceva ce nu gasesti la Seria 5.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.