Iata noul motor al noului Lamborghini Murcielago!

Mai rar o asemenea strategie. De obicei, constructorii isi prezinta noile modele din perspectiva designului, concomitent cu sumarul partii tehnice, care este uneori detaliata ulterior.

Dar nu si Lamborghini. Italienii tocmai ne-au aratat noul motor al noului Murcielago (sau cum se va numi el, pentru ca este din ce in ce mai evident ca va purta alt nume). Exact, ne arata noul motor, ne dezvaluie caracteristicile acestuia si ale noii transmisii, fara ca noi sa stim exact cum arata masina si ce performante ofera.

Oricum, n-ar trebui sa ne facem griji in privinta performantelor. Caracteristicile motorului spun cam totul. Va asteptati ca si ei sa o de-a intr-o atitudine ecologica si sa arate un nou motor, mai mic, eventual turbo? Nici gand!

lamborghini new v12 powertrain art1 Iata noul motor al noului Lamborghini Murcielago!

Avem de-a face cu un nou V12, tot de 6,5 litri, ca si pana acum, care produce insa 700 CP si 690 Nm. Valori mai mari decat ale oricarui Ferrari actual. Presupun ca si performantele vor fi la fel, mai bune decat ale oricarui Ferrari aflat in productie.

lamborghini new v12 powertrain art2 Iata noul motor al noului Lamborghini Murcielago!Italienii spun ca nu puteau parasi aceasta traditie, a motoarelor V12. Motoare care se regasesc in aceasta configuratie inca de la primul model produs in 1964 si anume 350 GT. Aceasta avea un V12 de 3,5 litri si 320 CP. Au urmat apoi modelele Miura, Espada, Countach, Diablo si prima generatie Murcielago, toate cu propulsoare V12. Doar Gallardo a stricat traditia recenta venind cu un propulsor V10.

Noul V12, pentru ca, chiar daca are aceeasi cilindree ca cel vechi, este unul complet nou (spun italienii) este insa mai usor, mai economic, si mai putin poluant. Greutatea acestuia este de 235 kg si livreaza puterea maxima la turatie mare – 8.250 rpm. Totusi, la aceasta turatie, viteza pistonului este de 21 metri/secunda, mai mica decat in cazul primului Murcielago.

O noua transmisie ISR. Super rapida!

lamborghini new v12 powertrain art3 Iata noul motor al noului Lamborghini Murcielago!Italienii au cuplat noul motor la o noua transmisie, cu 7 trepte. Aceasta se numeste ISR (Independent Shifting Rods) si este una “robotizata”, care schimba trepte cu 50% decat una cu dublu ambreiaj. Timpii de schimbare sunt chiar cu 40% mai mici decat in cazul cutiei e-gear de pe actulaul Gallardo.

Trenul de rulare are 3 moduri de operare: Strada, pentru schimbari line, in oras, care incorporeaza si un mod complet automat, Sport – cu schimbari mai rapide si la turatii mai mari si Corsa – program pentru circuite, care include si functia Launch Control.

Concluzia? Stim deja ce va fi sub caroseria urmasului lui Murcielago. Acum ne ramane sa vedem masina, sa vedem formele, la fel de importante (de fapt, mai importante) ca si partea tehnica. Nu mai avem mult de asteptat!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.