Mercedes CLS 63 AMG – Versiunea supersport a noului CLS

Mercedes a prezentat si cea mai sportiva versiune a celei de-a doua generatii a coupe-ului cu 4 usi – CLS. Modelul CLS 63 AMG vine cu modificari importante la nivelul motorizarii, fata de predecesorul sau.

Vechiul CLS 63 AMG avea un V8 de 6,2 litri, aspirat, care produce 514 CP. Un motor pe placul americanilor, dar care este incet-incet scos la pensie de AMG. Nemtii vor mai multa economie, fara sa piarda din performante, asa ca au pus la punct un V8 de 5,5 litri, supraalimentat cu doua turbocompresoare, care a fost instalat sub capota noului CLS 63 AMG, dupa ce l-au pus si pe versiunile AMG ale lui S-Klasse.

Mercedes CLS 63 AMG art1 Mercedes CLS 63 AMG   Versiunea supersport a noului CLS

Desi cu o cilindree mai mica, noul motor al lui CLS 63 AMG produce mai multa putere, 525 CP si 700 Nm. Asta in versiunea normala, pentru ca exista in oferta si pachetul AMG Performance, care duce puterea maxima la 557 CP, cuplul ajungand la 800 Nm. Evident, performantele sunt excelente, chiar daca nu cu mult mai bune decat cele ale vechiului model.

Noul CLS 63 AMG accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,4 secunde (4,3 secunde cu pachetul AMG Performance) si atinge 250 km/h. Bineinteles, cu limitare electronica, pana cand niste tuneri vor oferi eliminarea restrictionarii.

Mercedes CLS 63 AMG art2 Mercedes CLS 63 AMG   Versiunea supersport a noului CLS

Spuneam ca performantele nu difera foarte mult de cele ale versiunii anterioare. E adevarat, dar consumul este la cu totul alte cote. Noul CLS 63 AMG consuma (mediu) 9,9 litri/100 km, fata de cei 14,5 l/100 km ai versiunii anterioare.

In ceea ce priveste designul, vedeti si voi. Este stilul Mercedes, in care si cea mai puternica masina afiseaza clar un mesaj de eleganta. Iar noul CLS, condimentat putin de AMG, nu arata deloc rau.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.