Noul Porsche Cayman R – Un suvenir pentru cunoscatori

Face Porsche ce face si reuseste sa atraga atentia cu gama sa de coupe-uri din care ai zice ca este greu sa faci ceva (si mai) deosebit. Dar uite ca se poate, dupa o reteta aplicata deja de mai multi constructori de modele supersport.

Reteta asta are doua caracteristici principale: putere mai mare si greutate mai mica.

Asa se intampla si in cazul noului Porsche Cayman R, o versiune deosebita, una dedicata cunoscatorilor si celor pasionati nu numai de masini sport cu pedigree, cat mai ales de pilotaj. Masina a debutat de Salonul Auto de la Los Angeles si cred ca la acest moment este cea mai buna “jucarie” sport, relativ accesibila, cu care te poti distra pe sosea si pe circuit.

Porsche Cayman R art Noul Porsche Cayman R   Un suvenir pentru cunoscatori

Asa cum stiti, Cayman este la baza gamei Porsche, ca performante si pret, dar in nici un caz nu se poate spune ca nemtii au facut compromisuri pentru a face masina mai accesibila.

Cayman R vine cu motorul cu 6 cilindri, de 3,4 litri, a carui putere a crescuta insa cu 10 CP fata de modelul Cayman S. Asadar, Cayman R dispune de 330 CP si, pe langa asta, este cu 55 de kg mai usor. Inchipuiti-va un coupe mic, de doar 1.295 kg, cu 330 CP si suspensii special lucrate pentru a-l face si mai sportiv.

Porsche Cayman R art2 Noul Porsche Cayman R   Un suvenir pentru cunoscatori

Transmisia este asigurata de o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte, in versiunea standard. Optional, se poate comanda cutia PDK, cu 7 trepte. Performantele sunt la nivel de BMW M3. Porsche Cayman R accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5 secunde (4,9 secunde cu cutia PDK), dar nemtii ofera (optional) si pachetul de performanta Sport Chrono, care face ca cifra sa scada la 4,7 secunde. Viteza maxima este mai mult decat suficienta – 282 km/h, in vreme ce consumul mediu oficial este de numai 9,7 litri/100 (chiar 9,3 cu cutia PDK).

Ce ti-ai putea dori mai mult? Pai.. 69.830 de euro disponibili si rabdare pana in luna februarie a anului 2011.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.