Opel Ampera – Iata pretul pentru Europa

Eu consider masina asta ca fiind cea mai convenabila (din punct de vedere tehnica) daca vrei sa conduci o masina electrica. Nu este chiar pur electrica, pentru care are un motor conventional, despre care se spune ca nu propulseaza masina, ci are doar rol de generator, incarca bateriile.

Deci propulsia este electrica, dar sistemul este hibrid. Asa ca expresia folosita pentru a o descrie este “masina electrica cu autonomie extinsa”

Avantajul fata de o masina electrica este ca nu stai cu teama ca ai putea ramane in drum, fara energie, iar avantajul fata de hibrizi este ca ajunge la un nivel de consum foarte mic (chiar deloc, daca nu depasesti, in oras, autonomia furnizata de baterii).

Opel Ampera art1 Opel Ampera   Iata pretul pentru Europa

Spuneam de pret… masina va debuta in Europa anul viitor, iar pretul de baza, fara TVA, este de 36.050 euro. Deci in Romania, cu TVA de 24%, pretul ar fi de 44.702 euro. Este insa foarte posibil sa difere putin de aceasta valoare, pentru ca nivelurile de echipare sunt adaptate in functie de piata.

Pare mult si chiar este destul de mult. Sa vedem insa daca nu cumva caracteristicile tehnice mai indulcesc acest pret.

Opel Ampera art2 Opel Ampera   Iata pretul pentru EuropaAmpera are un motor electric care asigura propulsia tot timpul, la orice viteza. In primii 40 pana la 80 km, doar motorul electric functioneaza, generatorul nu porneste deloc, asa ca nu exista consum de benzina si nici emisii de noxe. Opel spune ca studiile arata ca majoritatea oamenilor nu conduc mai mult de 60 km pe zi, deci motorul pe benzina nici n-ar avea motivea sa porneasca. Mai ales ca bateriile masinii se pot incarca complet, de la o priza normala, in doar 3 ore (jumatate din timpul necesar altor modele electrice).

Teoretic, Ampera ar putea rula in oras, doar pe baza electricitatii, fara consum de benzina.

Pentru a elimina cel mai mare dezavantaj al masinilor electrice s-a adoptat si generatorul de care va spuneam, un mic motor pe benzina (1,4 litri), al carui rol este acela de a incarca bateriile, nu de a propulsa masina. Doar la viteza mari o face, dar tot prin intermediul motorului electric. Cu ajutorul acestuia, autonomia masinii ajunge la peste 500 km, fiind limitata doar de capacitatea rezervorului de benzina.

Puterea totala a masinii este de 150 CP (cuplul este de 370 Nm), iar viteza maxima este de 161 km/h.

Opel Ampera art3 Opel Ampera   Iata pretul pentru Europa

Constienti ca pretul este destul de mare, cei de la Opel atrag atentia ca este un pret total. Cu referire la Renault (de exemplu) care iti vinde Fluence ZE la 26.000 euro, dar fara ca pretul sa includa bateriile. Pentru acestea, trebuie sa platesti 79 de euro/luna, timp de cativa ani. Daca le platesti, sa zicem, 5 ani, rezulta ca pe masina dai, de fapt – cica 30.000 euro. Mai putin decat pe Ampera, dar Fluence ZE este pur electric, deci cu autonomie limitata.

Cum vi se pare Ampera si pretul acestei masini? E mult, zic eu, dar mi se pare o trecere mult mai avantajoasa de la masinile cu propulsie clasica la cele electrice, pentru ca nu esti limitat la autonomie, poti folosi masina fara sa-ti pui problema daca ai unde s-o incarci.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.