Sportiva Honda CR-Z a castigat titlul Car of the Year 2010 – 2011 in Japonia

Modelul hibrid sport al celor de la Honda a fost incoronat cu titlul Car of the Year 2010-2011 in tara natala. Nu-i neaparat o surpriza pentru constructorul nipon, obisnuit cu asemenea titluri in Japonia. In cei 31 de ani de existenta ai competitiei, Honda a castigat de 11 ori.

Nu stiu cat va intereseaza acest titlu, dar sa folosim stirea ca sa va spun mai multe despre masina. Honda CR-Z se vinde de ceva timp si in Romania, dar nu stiu daca am avut ocazia sa va dau niste detalii despre ea. Si sunt cateva lucruri de spus.

In primul rand, va spun sincer ca-mi place. Imi place cum arata, este un coupe care nu poate trece neremarcat, datorita dimensiunilor si designului spatelui. Inspira dinamica si exact pentru asta a fost conceput. Mic, jos, sportiv si cu un interior mai mult decat tentant, datorita faptului ca arata foarte high-tech. Uitati-va la pozele din galeria foto si spuneti-mi daca v-ati plictisi in habitaclul CR-Z-ului.

CR Z FRONT art Sportiva Honda CR Z a castigat titlul Car of the Year 2010   2011 in Japonia

Masina a fost conceputa exclusiv cu propulsie hibrida si nu exista optiuni la acest capitol. Se ofera numai un motor pe benzina, de 1,5 litri, care produce 114 CP/6.100 rpm care functioneaza in combinatie cu unul electric, a carui putere maxima este de 14 CP. La nivel de ansamblu, Honda CR-Z dispune de 124 CP si 174 Nm. Nu sunt valori neaparat impresionante, dar din cate spun cei de la Honda, masina reactioneaza si se conduce sportiv, motorul fiind cuplat la o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte.

CR Z FRONT art2 Sportiva Honda CR Z a castigat titlul Car of the Year 2010   2011 in Japonia

Da, ar trebui sa mai insist la ei pentru un drive-test, sunt chiar curios cum se conduce masina asta.

Trenul de rulare hibrid are avantaje clare la consum, cel mediu fiind de 5 litri/100. In oras, oficial, Honda CR-Z consuma doar 6,1 litri/100 km. Deci sta bine la consum si performantele dinamice fiind relativ bune. 0 – 100 km/h in 9,9 secunde si 200 km/h, viteza maxima.

CR Z FRONT art3 Sportiva Honda CR Z a castigat titlul Car of the Year 2010   2011 in Japonia

La pret insa, lucrurile nu mai stau deloc bine. 26.015 euro (cu TVA inclus), mult chiar si pentru o masina hibrida. Deci ai sanse sa faci ceva economie de benzina, dar o treci in contul amortizarii pretului initial al masinii. La banii astia este mai scumpa decat majoritatea hothatch-urilor de la noi, in conditiile in care diferenta la performante este mare. Da, masina asta are un alt public, dar trebuie sa fii foarte eco sa dai atatia bani pe ea.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.