Well, ne asteapta zile grele pe noi, soferii. Uniunea Europeana a investit 8,2 milioane de euro intr-un radar complex, pe care nici nu l-am putea numi radar. Este prea putin, pentru ca acest dispozitiv nu suprinde doar viteza unei masini, ci mult mai multe nereguli pe care le poti comite cand conduci o masina.
Inchipuiti-va ca acest aparat complex se afla deja in teste in Germania, Franta, Austria si Finlanda, iar introducerea lui in serviciu – atunci cand va putea produce efecte – este preconizata pentru anul 2013. Da, mai sunt 2 ani pana atunci, dar atunci cand vor incepe sa curga amenzile, investitia in acest radar va fi amortizata rapid.
Ce face acest radar? Ei bine, in afara de faptul ca “afla” instant viteza cu care circula o masina, aparatul surprinde si soferii (si pasagerii) care circula fara centura de siguranta, pe cei care merg prea aproape de masina din fata lor, pe cei ale caror masini polueaza excesiv si chiar pe cei care circula prea repede pentru conditiile atmosferice si ale drumului (deci pot circula cu viteza mai mica decat cea legala, dar totusi prea repede pentru conditiile de moment!).
Aparatul este destul de mare si este montat pe un mic trailer, care va fi “agatat” de masinile de politie. Datele stocate sunt transferate catre aparatura masinii de politie si a cartierului general al politiei si vor putea fi aplicate mai multe amenzi, pentru mai multe nereguli ale unei singure masini. In plus, rezultatele vor fi disponibile nu numai politiei, ci si administratorilor drumurile supravegheate, dar si institutiilor de mediu.

Printre oficialii Uniunii Europene parerile sunt impartite. Unii spun ca este un mare pas inainte pentru ca radarul detecteaza nereguli ce nu puteau fi inregistrate pana acum cu nici un fel de aparat, altii spun ca exista pericolul ca acest radar sa se transforme intr-un “producator” de bani (din amenzi) cand ideea folosirii lui este aceea de aspori siguranta traficului.
Ce ziceti de asta? E adevarat, nu se stie inca daca poate fi “vazut” de detectoarele de radar, dar pana iese pe piata se va inventa ceva si pentru aparatul asta.
Sursa: DailyMail via WCF
Foto: WCF
23 comentarii pe acest articol
skybax
November 5th, 2010 at 8:23 am
1In curand nu o sa pot sa dorm pe dreapta ca UE zice ca regulamentar e pe stanga.
UE iar testeaza ca sa interzica | Publitrad's Blog
November 5th, 2010 at 8:29 am
2[...] UE testeaza super-radarul. Care vede tot, nu doar viteza! [...]
zaqk
November 5th, 2010 at 11:59 am
3Este foarte bine venit. De prea multe ori am fost stresat pe sosea de unul care voia sa ma depaseasca si, pana cand sa prinda momentul, mergea la 2 m in spatele meu, la 70-80 km/h, jumatate iesit in afara benzii. Si pe cei cu luminile de ceata sau faza lunga ii va prinde acest sistem foarte usor. Asa ca, foarte bine!
Marcone
November 5th, 2010 at 12:38 pm
4Eu unul sunt de acord cu acest sistem pentru “controlarea traficului” daca pot spun asa, dar pana va fi folosit si de politia romana…, cred ca o sa treaca 3-4 ani, asta in cazul in care nu le doneaza
. Partea cea mai interesanta esta ca daca valuarea amenzilor in RON raman neschimbate, cu siguranta o sa mai vedem astfel de bizoni. Poate daca va creste amenzile cu siguranta, cred, ca se va ajunge la un trafic civilizat, daca nu, politia romana o sa aibe bani pentru a le achita.
Va doresc drumuri bune si mai putini bizoni.
Anghel Ionescu
November 5th, 2010 at 1:51 pm
5Foarte ok dar trebuie redusa valoarea amenzilor! MULT.
Este inatmisibil sa platesti o amenda de 7.5mil ron pt. ca ai parcat gresit! atat este salariu pe economie! este o aberatie! nu toti suntem directori,copii de bani gata sau tigani manelisti – unii lucram pe 12mil si avem o dacie in leasing. Sa imi ia cineva 7-8mil pt. o singuza zi, ca intr-o situatie disperata poate am parcat gresit este inuman!
Daca mi s-ar ridca masina astfel as lua-o cu forta si as murii fericit luand cu mine pe oricine incearca sa ma opreasca. pt. dreptatea mea,fie si pt. un pai sunt dispus sa mor oricand. pacat ca romanii nu mai au mandrie simt al proprietatii si al dreptatii! RUSINE ROMANIA!
cris
November 5th, 2010 at 4:10 pm
6dupa parerea mea e doar un alt mijloc de a face bani, e adevarat ca sunt foarte multi inconstienti pe strada(si eu uneori vitezoman) dar sunt prea exagerate amenzile, e foarte greu sa respecti limitele de viteza, masini puternice,strazi bune(italia), dar si amenziii…., in germania e diferit,sunt f putine limitatoare de viteza pe autostrada si culmea mai putine accidente decat in alte tari, nu cred ca un radar super sofisticat e o solutie in favoarea soferilor
pasand
November 5th, 2010 at 4:23 pm
7pe cei care circula prea repede pentru conditiile atmosferice si ale drumului (deci pot circula cu viteza mai mica decat cea legala, dar totusi prea repede pentru conditiile de moment!).
Pe ce baza poate fi data o ameda in acest caz?
Cand ploua cu doi stropi/m2/minut reduci viteza cu 1%, la 30 stropi/m2/minut reduci viteza cu 20%? Cum?
AAAAAAAAAA! Apreciaza militianul
zaqk
November 5th, 2010 at 5:04 pm
8@pasand: dupa cum ii stiu eu pe nemti, gasesc reguli si pentru asta. Stii ca la ei se dau amenzi pentru nepastrarea distantei minime dintre masini? Si au si un algoritm simplu: jumatate din viteza cu care mergi!
strut impaunat
November 5th, 2010 at 7:15 pm
9sunteti de acord cu controlul populatiei? pai daca poate sa detecteze cati pasageri sunt in masina, centuri de siguranta si ce am mancat sau baut in acea zi, nu va e clar ca folosesc radiatii ce patrund usurel prin metal . oare nu afecteaza celulele vi? scanerele noi de la aeroport la fel.
sunteti la curent cu ce vor ai din capul piramidei sa faca?
vedeti agenda 21 si digerati!
s
November 5th, 2010 at 8:06 pm
10Nu vad sa spuna si de la ce distanta poate sa detecteze toate cele pt ca daca nu-i de la o distanta suficient de mare, ma tem ca la cat de magaoie este n-o sa prinda prea multe amenzi…se vede de la distanta…pe asta nu-l mai ascunzi in tufe
)
Cat despre faza cu ploile si alte alea: spre ex, pe autostrazi sunt foarte clare indicatoarele de limutare a vitezei in functie de conditiile meteo…Cat despre 2 stropi sau mai multi, aici cred ca decide politaiu’…:) si cred ca te poate amenda numa’ ca-i innorat
clau
November 5th, 2010 at 8:46 pm
11strutule, te-ai gandit mult pana ai scos perla de mai sus? Celulele tale vii care nu mai sunt au murit din cu totul alte cauze, nu iti fa griji ca o sa te omoare pe tine radarul UE. Oricum, stirea e relativ neutra pentru romani pentru ca atata timp cat acest radar va functiona in alte tari, ei vor conduce regulamentar de frica amenzilor. Doar aici sunt mari zmei pe sosea si in stilul in care se aplica amenzile radar la noi, nu-i nici un stress. Se face contestatie si conduci mai departe ca bizonu’.
zaqk
November 6th, 2010 at 9:32 am
12Europenii stiu deja cum e sa interactionezi cu un politist care poate sa iti dea amenda pe baza aproximarii lui. In Austria, din cate mi s-a spus, eu nu am patit niciodata si sper sa ramana asa, politistul poate sa iti dea amenda doar pe baza aproximarii pe care o face el. Considera el ca ai mers mai repede decat este legal permis. Bineinteles, acolo politistul este corect.
dorin
November 6th, 2010 at 4:28 pm
13la ce foloseste un asemenea radar dak nu ai unde sa il folosesti ??? cel putin la noi NU !!!
dumitrescu liviu
November 7th, 2010 at 11:39 am
14am citit cateva pareri gen “face bani” sau “sa scada amenzile in acest caz” .nu ar fi mai bine sa nu incalcam noi regulile si atunci sa nu ne pese de toate super-radarele lumii?
emil
November 7th, 2010 at 2:20 pm
15Nu-l bagati in seama. E vrajeala! Il spaguim si pe ala sau il bruiem din mers!!!!
Tank
November 8th, 2010 at 10:34 am
16Acest radar va fi un cui in coasta. Sa zicem ca esti pe sosea si la un moment dat in mers ti se arde un bec din far si in urmatoarele sute de metri dai de o pacoste de asta. Iei amenda ca nu-ti functioneaza farurile corespunzator si n-ai cu cui sa-i explici ca tocmai ti s-a ars. Eu as vrea un radar pentru gropi, care sa le numere cand mergi cu el si sa amendeze statul, roman in special, pentru fiecare neregularitate din asfalt si pentru marcajele inexistente, pentru ca si astea contribuie la producerea accidentelor.
liviu
November 8th, 2010 at 1:07 pm
17sunteti nebuni..cum sa fii de acord cu asa ceva…nu va dati seama ca o sa fim urmariti tot timpul..nu vei mai fi singur..tot timpul urmarit..supravegheat,controlat..ce e asta…sa nu-mi spuna careva ca desi e singur pe sosea,nu s-a intamplat sa “calce” putin linia continua..asta ar insemna sa-mi ridice permisu nu?(a fost un exemplu)…..unii sunt chiar tampiti si spun ca sunt de acord fara ca macar sa gandeasca ce aproba(la fel si parlamentarii)..o sa ajungem sa fim supravegheati si cu nevasta in pat…nebunilor
zaqk
November 8th, 2010 at 1:36 pm
18ma intreb cum de alte natii nu au problema asta?! de ce doar noi ne punem problema ca o sa fim vazuti cand calcam linia continua (simplu, nu o mai incalca) sau alte greseli (cum ar fi sa nu mai incalcam legea, sa mergem cu viteza legala, sa nu mai depasesti aiurea etc)
Raducu
November 8th, 2010 at 2:20 pm
19Lasand vitezele, distantele si alte masuratori ce tin de astea la o parte, ma intreb cum o sa masoare emisiile de la distanta. Oare trage cu sonde dupa tine sa te nimereasca in esapament?
)
zaqk
November 8th, 2010 at 2:29 pm
20Probabil se vor folosi de influentele emisiilor asupra mediului inconjurator si vor masura prin evaluarea modificarilor comportamentului luminii, de exemplu, in respectiva zona.
andris56
November 8th, 2010 at 7:26 pm
21Cred ca ar fi oportun ,sa inventeze si un radar care detecteaza consumul de oxigen,pe care le consumam,si dupa vointa lor sa inchida ,sa numai putem resufla,prea multe radare se inventeaza,casa ne ia banii putini pecare primim numiai ca statul sa castige prin orce metode.
laurentiu
November 8th, 2010 at 10:39 pm
22Voi vedeti catamai magaoia!?!? (prima poza spune tot)
) ne distruge celulele!!! articolul…nu radarul
numai tampenii spune articolul….”tras de masina politiei???” oare cand vezi masina politiei mai te apuci sa calci acceleratia, sau sa faci tampenii in trafic???
“Transfera date institutiilor de mediu” …haha vei fii oprit de greenpeace pe autostrazi….
Mai mult il cred pe strutul impaunat
ECata
November 10th, 2010 at 10:36 am
23Ce inseamna? “dar totusi prea repede pentru conditiile de moment!” Cine hotaraste? Legea nu specifica, este lasat la atitudinea fiecarui conducator auto.
RSS feed for comments on this post · TrackBack URI
Leave a reply
Scriu si la:
Recent Posts
Recent Comments
Citeste pe e-mail
Categories
Archives
Pages
Meta
Motorstory.ro - blog, stiri auto, discutii despre masini. Motorstory.ro foloseste WordPress si tema BloggingPro