Volvo nu se mai vrea premium

Nu stiu cum vedeti voi pozitionarea Volvo actuala, dar sa va spun cum o vad eu. Volvo este o marca care are pretentii de premium si in ultimii ani a actionat ca atare. Si da, chiar sunt spre premium. Nu sunt exact acolo, langa BMW/Mercedes/Audi, dar nu sunt nici la nivelul producatorilor normali, gen Opel si Volkswagen.

In spatiul dintre producatorii populari, sa le zicem asa, desi nu suna chiar adecvat si cei premium (BMW, Mercedes, Audi), Volvo isi are locul inspre cei premium, dar usor mai jos decat ei. Pe acelasi nivel cu Saab, Honda, poate (dar mai putin) si cu Mazda.

Volvo S60 Volvo nu se mai vrea premiumEu nu vad nimic in neregula cu pozitionarea lor actuala, dar oficialii marcii vor sa o schimbe. Au declarat, pentru Autocar, ca Volvo nu mai vrea sa urmareasca insistent constructorii premium, ci ca produsele lor sa fie privite ca unele normale, de volum, accesibile. Iar declaratia asta se combina cu faptul ca au anuntat deja ca vor trece la downsizing (motoare de cilindree mai mica, supraalimentate), chestie la care constructorii premium nu prea au apelat. Inca.

E o greseala aceasta repozitionare? Nu stiu, dar tind sa cred ca da. Nu la nivelul masinilor, nu inseamna va vor face masini mai proaste, ci la nivelul perceptiei. Le-a luat mult timp sa ajunga aici, iar in ultimul timp au facut niste modele chiar deosebite (noul S60) si n-ar trebui sa o ia in jos, fie si la nivel de perceptiei. Mai ales cand sunt sub comanda chinezilor de la Geely..

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.