VW Golf cu motor electric

Volkswagen ne anunta ca pregateste o versiune electrica a lui VW Golf, va dati seama, mai mult din considerente de imagine. Nici un producator mare nu-si permite sa nu arate ca este preocupat de mediu. Evident, trebuie sa fie vorba de masini cu propulsie electrica. Chiar daca nu sunt gata, chiar daca nu au performante satisfacatoare, trebuie sa arate ca dezvolta si masini electrice.

Asta e cazul celor de la VW, care spun ca testeaza deja un Golf cu propulsie electrica. Nu este gata pentru productia de serie, va fi abia peste 2 sau 3 ani, probabil pe urmatoarea generatie a lui Golf.

Sa vedem insa la ce stadiu sunt nemtii acum. Modelul electric pe care il testeaza este bazat pe actualul Golf si are un motor electric de 115 CP care asigura sprintul de la 0 la 100 km/h in 11,8 secunde, viteza maxima fiind limitata la 135 km/h. Nu este chiar satisfacator, tocmai de aceea masina este doar una de test, un concept, ale carui caracteristici vor fi imbunatatite in versiune de serie.

VW Golf blue e motion VW Golf cu motor electric

Autonomia actuala ajunge la 150 km. Putin, daca ne gandim ca poate fi si mai mica, in functie de cat de mult sunt utilizate sistemele de la bord (A/C, incalzirea, luminile etc.). Constructorul german spune insa ca, peste cativa ani, cand vor oferi la vanzare modelul de serie, autonomia va fi una mai consistenta.

Nu este primul Golf electric!

PopUp330 330popupDB2010AU00398 Studie City Stromer  VW Golf cu motor electricNemtii spun ca nu sunt la primul Golf electric. Primul a debutat in 1989 si a fost bazat pe a doua generatie Golf. Performantele erau atunci absolut nesatisfacatoare. Masina accelera de la 0 la 50 km/h in 13 secunde si ajungea la o viteza maxima de 100 km/h. Autonomia era de doar 50 km, dar pentru a ajunge la aceasta valoare, CityStromer nu era chiar nepoluant. Pentru ca sistemul de incalzire are unul care functiona prin arderea motorinei. Foarte putine exmeplare au fost atunci produse.

A doua generatie a lui CityStromer (bazata pe treia generatie Golf) a debutat in 1993 si a fost produsa in 120 de exemplare, pana in 1996. Masinile au fost vandute catre diferite companii, nu publicului. Performantele nu au fost imbunatatite (viteza maxima era tot de 100 km/h), dar autonomia ajungea la 90 de km, daca se rula constant, la o viteza de 50 km/h.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.