Alianta dintre grupul Fiat si Chrysler (ii tot spun alianta, dar, de fapt, Fiat detine aproape un sfert din Chrysler) va aduce in Europa niste produse interesante si foarte americane, sub sigla marcilor din grupul italian.
Asa cum stiti deja, Chrysler 300C va fi Lancia Thema in Europa, iar acum se pare ca va mai fi un model Dodge care va purta sigla Fiat.
Ceea ce vedeti in poze este Dodge Journey, un MPV cu accente de SUV, care nu va mai fi vandut ca Dodge in Europa, pentru ca oricum nu inregistreaza cine stie ce vanzari.
Modelul american va purta sigla Fiat, dupa cateva cosmetizari estetice la partea frontala si se va numi Freemont. “Noul” Fiat Freemont va fi prezentat la Geneva si se pare ca va inlocui in gama Fiat discretul model Ulysse.
La acest moment, Dodge Journey se vinde in Europa cu motorul de 2 litri TDI (140 CP) de la Volkswagen, dar in versiunea Fiat Freemont se va renunta la acest propulsor si se va adopta motorul turbodiesel produs de Fiat, in versiune de 170 CP.
Ramane sa vedem daca italienii vor oferi masina doar cu tractiune fata sau se va putea opta si pentru tractiune integrala.
Va fi interesant, o sa vedem niste masini pe care nu le-am fi asteptat de la italieni
via Carscoop
Asta nu este acel Dodge care arata ca un SUV dar de fapt nu are nicio treaba cu asta?
Urasc la maxim ceea ce se intampla aici cu Chrysler..
Ori in Chrysler in toata lumea, ori nu mai ii si punct… cum naiba sa il asociezi cu LANCIA sau FIAT, cred ca ii haos total in lumea auto…
Asta este acceptam si mergem mai departe. Nu de alta, dar ce as putea eu sa fac, sa restabilesc oridinea?!
Respectele mele !!
@Ovidiu
Trebuie sa ne obisnuim cu de-astea. Totul tine acum de bani. Absolut tot. Nu mai exista constructori (cel putin dintre cei consacrati), care sa produca doar din pasiune si cu o identitate perfect conturata. Totul se subordoneaza unui profit in crestere, iar daca asta inseamna sa treci peste niste bariere de imagine si exclusivism, atunci… asta e, se va face, de dragul banilor.
Probabil ca asta e mersul lucrurilor in lumea in care traim.
@Alex
Nu inteleg la ce model Dodge te referi… in afara de Journey, mai au si Caliber care arata oarecum ca un SUV mai mic.
Mai,eu nu inteleg un lucru:cum mama naibii se face ca astia de la fiat inchid fabricile din sicilia pe motiv de criza si ca nu sunt productive( cica nu se vand produsele si pe deasupra nu mai au bani nici de investitii,iar statul nu-i mai ajuta) si dau zeci de mii de oameni in somaj si ies saracii si tipa in strada ca nu mai au de munca dupa 30-40 de ani in care au crescut practic in acele fabrici(si mai ales ca sicilia se stie ca e asa cum e…) iar domnii de la fiat fac parteneriat cu chrysler,mai mult,au ajuns sa detina si un sfert din acesta!!! Dar de asta au avut bani? Niste hoti!!!
Este foarte greu de previzionat ce succes vor avea aceste strategii ciudate, facute de unii dintre cei mai titrati manageri auto din lume cum e si cel de la Fiat. Insa greseli poate face oricine, chiar si pe bani multi, vezi fuziunea secolului trecut intre Mercedes si acelasi Chrysler. De data asta, cel putin la nivel teoretic, produsele Fiat par compatibile si complementare lui Chrysler. Daca la iei la bani marunti nu stiu ce mai alegi de ele. Un lucru e clar, rafinamentul american aproape lipsa, sau int-o cheie complet nespecifica Lancia, va duce la niste monstri ciudati. Daca tot au vrut sa faca asta, caroseriile ar fi trebuit mult diferentiate si pastrata doar partea”invizibila” de dedesubt, motoare, platgorme, transmisii, desi motoarele americane complet inevoluate nu cred ca se potrivesc aici. Apoi Journey, care e un model absolut fad, banal, fara nimic atragator, va arata ca dracu ca si Fiat, si nu prea are sens. graba asta de a face aceasta “fuziune” de modele mi se pare complet hazardata. Cred ca principala preocupare a lui Fiat este, de fapt, o patrundere masiva in SUA, cu Fiat si Maserati, eventual Alfa, iar baza de dealeri si logistica a Chrysler pare perfecta pentru asta. Mai mult, iesirea marcii americane de pe piata europeana da o gura de oxigen muribundei Lancia, care, va fi blagoslovita cu o serie de modele “noi”, care ii vor mari portofoliul restrans si vor ajuta la cresterea vanzarilor probabil, desi strategia nu mi se pare una sanatoasa. In Europa imaginea de marca este inca un aspect “sfant”, motiv pentru care producatorii locali au ramas cei mai avansati si mai refinati la nivel global orice ar zice oricine, iar Lancia poate fi acuzata de orice, mai putin de lipsa unei imagini distincte, care acum va fi lovita de “coarnele” Dodge si de “bocancul” Chrysler. Vom trai si vom vedea, dar nu as fi surprins ca, peste cativa ani, aceasta “alianta” cu mare potential teoretic sa se transforme intr-un fas la fel de mare ca cea anterioara.