Formula 1 adopta motoarele turbo, de 1,6 litri, incepand cu 2013

S-au stabilit coordonatele tehnice ale viitoarelor sezoane de Formula 1, iar schimbarile sunt majore. In primul rand, incepand cu 2013, se va renunta la actualele propulsoare V8, de 2,4 litri, aspirate. In locul lor, echipele vor trebui sa dezvolte motoare mult mai mici, de 1,6 litri, turbo, cu doar 4 cilindri.

Totul este facut in ideea de economie, si de carburant, dar si de costuri generale cu dezvoltarea motoarelor. Pentru ca Formula 1 este un vector de imagine si trebuie folosit pentru promovarea ecologiei si responsabilitatii in privinta cheltuielilor.

Formula 1 Formula 1 adopta motoarele turbo, de 1,6 litri, incepand cu 2013Idee cu care eu nu sunt de acord. Formula 1 este altceva, este culmea tehnologiei de curse si ar trebui s-o vedem ca arate. Sa vedem unde se poate ajunge, cu motoare mari, puternice, limitele sa fie doar cele care dicteaza siguranta pilotului. Va mai amintiti cum urlau motoarele V12 acum multi ani, Sau chiar si cele V10 de dupa aceea? Nu se compara cu actualele V8 si nu vreau sa ma gandesc la bazaitul celor cu 4 cilindri, care urmeaza.

Vector de imagine? Nu prea, credeti ca producatorii de masini si publicul vor incepe incet-incet sa prefere motoare de 1,6 litri, pentru ca si F1 utilizeaza sa ceva? Nu, cei care-si permit motoare mari si le vor lua atata timp cat producatorii le vor oferi. Si acestia o fac, pentru ca exista public.

Formula 1 a Formula 1 adopta motoarele turbo, de 1,6 litri, incepand cu 2013Modificarile pentru sezonul 2013 nu se opresc aici. Noile motoare de 1,6 litri, turbo, vor avea turatia maxina limitata la 12.000 rpm, fara de 18.000 rpm cat au actualele V8. Asta si pentru economie, dar si pentru ca motoarele turbo nu suporta acelasi nivel de turatie ca cele aspirate. Cu toate acestea, se presupune ca inginerii vor gasi solutii pentru ca puterea maxima a motoarelor sa ramana in jurul valorii de 750 CP, in conditiile in care se vor utilizare si siteme de recuperare a energiei, gen KERS.

Actualul regulament prevede utilizarea a 8 motoare pe sezon, dar in 2013 echipele vor avea la dispozitie doar 5 motoare pe sezon, urmand ca in 2014 sa utilizeze 4 motoare.

Sursa: F1

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.