Gata de curse – Renault Megane RS N4

Renault a aratat versiunea de curse (doar pe asfalt) a lui Megane RS, o masina modificata special pentru grupa N, destinata pilotilor privati.

Clasa pentru care a fost facuta masina este una care permite modificari limitate, tocmai pentru a putea pastra costuri rezonabile de exploatare. Oricum, Megane RS N4 dezvolta mai multa putere si are o mai buna tinuta de drum, comparativ cu versiunea de serie. Motorul este acelasi 2 litri turbo, care produce insa 265 CP, cu 15 CP mai mult decat versiunea de strada. Cuplul a crescut si mai mult, de la 340 Nm la 470 Nm. Aceste cresteri s-au obtinut doar printr-un upgrade al softului propulsorului si modificarea evacuarii.

Renault Megane RS N4 art1 Gata de curse   Renault Megane RS N4

Cutia de viteze este una speciala, pentru curse, cu 5 trepte. Suspensia a fost dezvoltata in colaborare cu Ohlins si poate fi setata in 3 moduri, in functie de suprafata de rulare, conditii meteo, stil de pilotaj, etc. Pneurile sunt speciale, de competitii, marca BF Goodrich si incalta jante de 18 inch.

Asa cum vedeti, interiorul a fost “curatat” de tot ce nu era util pentru curse si a fost instalat un roll-cage.

Francezii au dus ei puterea in sus cu 15 CP, dar imi amintesc faptul ca niste jurnalisti britanici au testat pe un dyno Megane-ul RS de serie si au aflat ca masina dezvolta mai mult decat spune Renault, cam 270 CP.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.