Lancia Thema, adica noul Chrysler 300C – Putina istorie

Nu prea sunt noutati in perioada asta, asa ca ne putem delecta cu putina istorie. Si azi m-am gandit sa discutam putin despre Lancia Thema, care ar putea reveni in gama italienilor sub forma noului Chrysler 300C.

Ok, nimic nu este oficial, dar sunt tot mai multe zvonuri ca Lancia va readuce numele Thema, nu printr-un model dezvoltat in house, ci sub forma noului Chrysler 300C, rebranduit Lancia, gratie parteneriatului dintre Chrysler si grupul Fiat. Ideea am preluat-o de la cei de la Carscoop.

LHA159 Thema Turbo 16V LX 2. Serie 1988 1992B art Lancia Thema, adica noul Chrysler 300C   Putina istorieNu stiu cati va aduceti aminte de Lancia Thema. Nu sunt foarte multe in Romania si cele mai multe sanse de a le vedea la noi au fost prin anii ’90. Eu am avut ocazia sa conduc una acum vreo 12 ani si am ramas impresionat la vremea aia, in mare parte si pentru ca atunci nu aveam foarte multe repere in materie de masini. Masina respectiva avea un turbodiesel de 2,5 litri si cam 115 CP. Rontaia ca un mic tractor, dar tragea incredibil (asa simteam eu atunci). Plus ca era o masina mare, spatioasa, bine echipata, confortabila. Mi-a ramas undeva acolo, clar.

Thema a fost produsa pana in 1994 si era varful constructorul italian in ceea ce priveste confortul. Lux. A avut mai multe motoare: 2 litri, 2 litri turbo, V6 de 2,9 si 3 litri si turbodieselul de 2,5 litri.

LHA160 Thema 8.32 2. Serie 1988 1992B art Lancia Thema, adica noul Chrysler 300C   Putina istorieDar a existat o versiunea speciala, varful de gama, una motorizata de… Ferrari. Sub capota a fost montat un V8 de 3 litri, care producea 215 CP si care era venit direct de la Ferrari. Ba chiar si pe motor era grefat numele Ferrari. Masina este o raritate in ziua de azi, probabil exista mai mult prin colectiile unor pasionati. Se numeste Thema 8.32 (8 de la motorul V8 si 32 de la numarul de supape al motorului – 4/cilindru). Performante? Bune, mai ales pentru perioada respectiva si pentru faptul ca tractiunea este pe puntea fata – 0 – 100 km/h in 6,8 secunde si 240 km/h viteza maxima. Cum doar aproape 4.000 de exemplare au fost facute, Lancia Thema 8.32 este astazi o masina foarte rara.

Deci, Lancia Thema cu motor Ferrari si curand Lancia Thema sub forma unui Chrysler 300C cu tehnologie si platforma Mercedes. Se pare ca niciodata nu trebuie sa spui niciodata in lumea auto.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.