Nimeni nu iubeste noul Audi A1 :)

Nici clientii si nici dealerii. Ultimii tocmai din cauza ca nu-l iubesc clientii. Audi a lansat noul A1 la finalul verii acestui an, tocmai in ideea ca cel mai ieftin Audi va spori mult vanzarile marcii. Teoria a ramas doar teorie, pentru ca practica spune ca oamenii nu se prea inghesuie sa cumpere modelul A1.

Dealerii din Germania, care ar fi teoretic o piata excelenta pentru A1, spun ca masina are un pret prea mare si aceasta ar fi cauza lipsei de interes. Pe de alta parte, Audi spune ca nu este nici o problema cu pretul, dar a grabit dezvoltarea versiunii cu 5 usi, tocmai pentru a mari adresabilitatea.

Audi A1 Nimeni nu iubeste noul Audi A1 :)Cifre – incepand din august 2010, Audi a vandut 20.000 de exemplare A1, in vreme ce modelul pe care il concureaza, Mini, a inregistrat vanzari de 42.000 de masini in ultimele 3 luni. Deci, Audi si-a luat bataie rau, in conditiile in care a venit cu un model complet nou.

Si, chiar daca aparent nemtii de la Ingolstadt sunt increzatori in reusita lui A1, eu cred ca de fapt sunt destul de ingrijorati. Cand un model complet nou debuteaza cu stangul si nu reuseste sa atraga multi clienti nici macar in primele luni de vanzare, ce sanse are sa mearga mai bine, pe masura trecerii timpului?!

Desigur, Audi are si alternativa sa reduca pretul. Poate atunci clientii se vor uita cat de cat la masina asta.

In Romania, Audi A1 (apropo, n-am vazut nici un exemplar pe strada) costa incepand de la 17.193 euro, cu motor de 1,2 litri si 86 CP, in vreme ce diesel-ul de 1,6 litri TDI (105 CP) incepe de la 20.371 euro. Concurentul, Mini, are un pret de plecare de 15.934 euro, cu motor de 1,4 litri si 75 CP.

via: WCF

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.