Noua Lancia Stratos este mai rapida decat orice Ferrari

Sper ca mai tineti minte noua Lancia Stratos, despre care v-am spus acum 3 luni. Ei bine, sunt noi informatii, dintre cele mai interesante, adica legate de performante. La acea data nu se stiau cifrele, dar acum au fost prezentate.

Si ce valori! Simplu, spus, noua Lancia Stratos este mai rapida decat cel mai rapid Ferrari de serie creat vreodata. Ciudat (nu?) avand in vedere ca foloseste motorul unui model Ferrari scos deja din productie!

Mie imi place si designul, nu e neaparat o frumusete in sine, dar mi se pare o interpretare reusita a modelului original, pe care il vedeti in galeria foto, alaturi de succesorul sau. Dar am si eu o problema cu forma farurilor.. este scuzabil insa, daca ne gandim la ce-i sub capota.

Noua Lancia Stratos art Noua Lancia Stratos este mai rapida decat orice Ferrari

Masina, produsa de Pininfarina pentru un client care a platit probabil o suma imensa, are sub capota motorul V8 de 4,3 litri ai lui Ferrari 430 Scuderia, doar ca vorbim de o versiune imbunatatita a acestuia. Puterea maxima a ajuns la 540 CP/8.200 rpm, iar cuplul este de 500 Nm/3.750 rpm. Noua Lancia Stratos este insa mica, foarte joasa si foarte usoara (are doar 1.247 kg, fara lichide) asa ca vine cu o acceleratie incredibila. 0 – 100 km/h in 3,3 secunde si 0 – 200 km/h in 9,7 secunde, o valoare in care masinile noastre nu ajung nici la 100 km/h.

Noua Lancia Stratos art2 Noua Lancia Stratos este mai rapida decat orice Ferrari

Italienii spun ca vor sa schimbe raportul principal al transmisiei, asa ca viteza maxima nu va depasi atunci 274 km/h. Este o concesie facuta pentru a obtine acceleratii mai bune. Si se pare ca noua Lancia Stratos va accelera pana la 100 km/h in mai putin de 3,3 secunde. Cel mai rapid Ferrari de strada creat vreodata este 599 GTO, care ajunge la 100 km/h in 3,35 secunde.

Si s-ar putea sa nu ramana unicat! Luca di Montezemolo a condus-o si se pare ca i-a placut atata vreme cat se gandeste la productia de serie, una restransa.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.