OFICIAL: Iata noul BMW Seria 1 M Coupe!

Dupa o gramada de teasere, dupa ce ne-au lasat sa vedem treptat cate ceva, dar niciodata ansamblul, BMW a aratat acum, chiar in aceasta dimineata, noul BMW Seria 1 M Coupe. Cel mai mic M din actuala gama, cel mai accesibil, dar si unul dintre cele mai dinamice, datorita dimensiunilor si greutatii reduse.

Asa cum vedeti in galeria foto, masina a fost modificata la nivel estetic, fiind un M veritabil. Prize de aer generoase pe spoilerul fata si cele 4 tevi de esapament caracteristice. Plus bosaje mai mari ale aripilor, Seria 1 M Coupe fiind cu 55 mm mai lat decat modelul 135i.

BMW Seria 1 M Coupe art 1 OFICIAL: Iata noul BMW Seria 1 M Coupe!

Interiorul n-o sa va surprinda foarte tare, dar uitati-va cat de simplu pare si cat de bine desenat pentru sport. Cusaturi inspirate, volan sport, schimbator sport.. si cam atat. Simplu, orientat catre sofer si pornirile lui sportive.

BMW Seria 1 M Coupe art 4 OFICIAL: Iata noul BMW Seria 1 M Coupe!

Toata lumea astepta sa vada ce au facut bavarezii sub capota. Ei bine, Seria 1 M Coupe se bazeaza pe motorul cu 6 cilindri in linie, de 3 litri, biturbo, care produce 340 CP/5.980 rpm si 450 Nm/1.500 – 4.500 rpm. Cuplul maxima poate creste temporar la 500 Nm, datorita functiei overboost. Asadar, noul Seria 1 M Coupe are nivelul de putere al vechiului BMW M3 (cea de-a treia generatie).

BMW Seria 1 M Coupe art 2 OFICIAL: Iata noul BMW Seria 1 M Coupe!

Performantele sunt la nivelul la care ne imaginam, adica foarte bune, in mare parte si datorita faptului ca Seria 1 M Coupe are o greutate de 1.495 kg. 0 – 100 km/h in 4,9 secunde, 200 km/h, cu plecare de pe loc, in 17,3 secunde. Viteza maxima este limitata la 250 km/h, iar nemtii se lauda cu un consum mediu de doar 9,6 litri/100 km.

Partea tehnica include insa si alte bunatati. Cutie manuala cu 6 trepte (nu exista alta optiune) si – in serie – diferential autoblocant, fara de care masina ar fi pierdut din dinamica, in special in viraje. Dealtfel, BMW spune ca setarile sasiului provin de la masinile de competitii si garanteaza o rezistenta impecabila a noului Seria 1 M Coupe la pilotajul in forta, pe circuit. Un rol important il au si franele, cu ventilare interna si perforate, cu discuri de 360 mm pe fata si 350 mm pe spate.

BMW Seria 1 M Coupe art 3 OFICIAL: Iata noul BMW Seria 1 M Coupe!

Electronica de siguranta, adica DSC (Dynamic Stability Control) coordoneaza ABS-ul, controlul de tractiune (ASC), functia Dynamic Brake Control (DBC), sistemul Cornering Brake Control (CBC), plus o functie antifading pentru frane, dar si functia care ajuta la uscarea discurilor si placutelor cand se ruleaza pe ploaie.

Va las sa o admirati, dar nu uitati sa-mi spuneti cum vi se pare!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.