OFICIAL: Noul Audi A6!

Gata, s-a terminat asteptarea, noul Audi A6 a fost prezentat oficial, cu informatii complete si multe poze. Stiu ca asteptati cu interes sa-l vedeti, dar sper ca nu va asteptati la prea mult in ceea ce priveste designul.

Noul A6 este asa cum multi dintre noi simteam, improspatat, dar nu cine stie cat diferit de generatia anterioara si deloc diferit fata de tiparul Audi de pana acum. Arata bine, asta e clar, dar este format dintr-un amalgam de linii si elemente tipice Audi, incat iti da senzatia ca l-ai mai vazut pana acum. Pe diferite alte modele Audi. E cumva o senzatie ca se putea mult mai bine, ca nu e atat de multa noutate in ele pe cat ar fi trebuit. E mai multa finete, dar nu suficienta noutate.

Noul Audi A6 art1 OFICIAL: Noul Audi A6!

Audi mizeaza totul pe aspectul dat de farurile cu LED-uri, care seamana cu cele de pe Audi A1 si pe stopurile, tot cu LED-uri, care nu sunt chiar mult diferite fata de cele ale generatiei anterioare. Asta pentru ca, privita din lateral, masina nu aduce nimic nou la nivelul liniei, fata de modelul pe care il inlocuieste. Acelasi profil, aceleasi taieturi la nivelul portierelor spate si umerilor masinii.

Noul Audi A6 art2 OFICIAL: Noul Audi A6!

Interiorul vine cam cu aceeasi ambianta, singura diferenta fiind in principal display-ul escamontabil, pozitionat deasupra consolei centrale si nu integrat in ea. Asta da senzatia unei mai bune aerisiri a comenzilor consolei centrale, care nu mai este atat de aglomerata. In parte si datorita comenzilor climatizarii, care ocupa o suprafata mai mica. Imi place continuitatea intre plansa de bord si fetele usilor din fata.

Noul Audi A6 art3 OFICIAL: Noul Audi A6!

Motoarele (2 pe benzina si 3 turbodiesel, la data lansarii) sunt cam acelasi, dar mai puternice si mai economice, spun nemtii. Cel mai economic motor este cel de 2 litri TDI, care produce 177 CP. Cu acest motor, noul Audi A6 afiseaza un consum mediu oficial de 4,9 litri/100 km.

Urmeaza, la acest capitol, motorul V6 de 3 litri TDI, oferit in doua versiuni de putere: 204 CP si 245 CP, consumul mediu fiind de 5,2 litri/100 km, respectiv 6 litri/100 km.

Cel mai mic motor pe benzina este un V6 de 2,8 litri, care produce 204 CP si 280 Nm, iar cel mai puternic este TFSI-ul V6 de 3 litri, care vine cu 300 CP dezvoltati cu ajutorul unui compresor mecanic. Cu acest motor, noul Audi A6 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,5 secunde si atinge 250 km/h, consumul mediu fiind de 8,2 litri/100 km.

Audi A6 Hybrid

Evident, Audi vine si cu o versiune cu propulsie hibrida a noului A6. Aceasta va debuta putin mai tarziu pe piata si va fi al doilea Audi hibrid, dupa SUV Q5 Hybrid.

Noul Audi A6 art4 OFICIAL: Noul Audi A6!Noul Audi A6 Hybrid combina un motor conventional, de 2 litri TFSI, care produce 211 CP, cu unul electric a carui putere maxima este de 45 CP, cuplul fiind de 211 Nm. Transmisia se face doar catre puntea fata. Masina poate rula doar pe baza motorului electric pana la viteza de 100 km. La o viteza constanta, 60 km/h, noul Audi A6 Hybrid are au raza de actiune de 3 km, propulsat fiind doar de motorul electric.

Masina accelereaza pana la 100 km/h in 7,3 secunde si atinge o viteza maxima de 238 km/h, in conditiile unui consum mediu oficial de 6,2 litri/100 km.

Cam atat deocamdata despre noul Audi A6. Spuneti-mi cum vi se pare!

PS: Nu uitati sa dati un Like pe pagina Motorstory de pe Facebook! Poate o recomandati si prietenilor :))

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.