Tata Nano, o masina prea ieftina pentru indieni

Ok, titlul pare putin fortat, dar e adevarat. S-a facut un imens tam-tam despre ce au facut indienii – Tata Nano, cea mai ieftina masina din lume. Costa aproximativ 2.800 de dolari, dar indienii si-au pierdut aproape complet interesul pentru masina asta.

Asta in conditiile in care au inceput bine, cu isterie in randul indienilor si precomenzi de sute de mii de exemplare. Asta era anul trecut, pentru ca in acest an vanzarile au scazut drastic, mai ales in ultimele luni. Iar piata indiana explodeaza, o sa vedem si mai bine asta in viitor. Cateva sute de exemplare de Nano vandute intr-o luna, pe o piata cu un miliard de locuitori, e insignifiant.

Tata Nano 1 Tata Nano, o masina prea ieftina pentru indieni

De ce?

Cred ca Tata Nano a venit prea tarziu pentru indieni. Scopul lui Nano era sa-i convinga pe indienii de rand sa renunte la scuterele lor antice, pe care se ingramadesc cate 3, plus bagaje si sa cumpere o masina. In care nu te ploua, stau cat de cat ok cate 4, e mult mai confortabil de condus, ieftin de intretinut etc. Totul la un pret foarte-foarte mic.

Tata Nano 2 Tata Nano, o masina prea ieftina pentru indieniZiceam ca a venit prea tarziu. Ei bine, cred ca indienii incep sa aiba putere mai mare de cumparare. Incept sa-si permita masini mai spatioase, putin mai puternice, de doua ori mai scumpe decat Nano. In cazul asta, nu-i mai atrage “gandacul” de 2.800 de dolari. Pentru ca Nano n-a fost conceput pentru a fi versatil in echipare. Nu se pot pune prea multe echipamente pe masina asta, nu are o gama de motorizari, ci un singur motor.

E prea mica, prea ieftina (si la propriu si la figurat) pentru o piata indiana in crestere. Si o lovitura data celor de la Tata Motors, care nu prea mai au ce face cu ea, dupa investitii destul de mari. Si ei se gandeau s-o aduca si in Europa. Cred ca au renuntat intre timp. Daca indienii n-o cumpara, ce sanse sunt s-o faca europenii?! Absolut nici una.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.