Toyota Etios, adica “Logan”-ul niponilor, a debutat in India

Toyota a prezentat inca din ianuarie modelul low-cost Etios, pe care l-a conceput doar pentru piata indiana, cel putin deocamdata.

Reteta este identica cu cea utilizata de Renault/Dacia pentru Logan. Spatiu interior mare, portbagaj mare (595 litri!!), motoare mici, materiale ieftine, pret mic.

Cum am mai spus si la inceputul anului, Toyota Etios chiar seamana cu Logan, la proportii, partea frontala, laterala si spate. Adica.. seamana bine, zic eu, din cam toate unghiurile, difera doar la nivel de detaliu.

Toyota Etios art1 Toyota Etios, adica Logan ul niponilor, a debutat in India

Oricum, desi nu sunt foarte multe poze, va puteti da seama de asta privind galeria foto. Se pare ca asta e forma unei adevarate masini low-cost icon smile Toyota Etios, adica Logan ul niponilor, a debutat in India

Masina tocmai a debutat pe piata chineza, la un pret de aproximativ 8.200 euro, cam la fel cu al modelului Logan. La fel, echiparea de baza este saraca (pentru indieni este oricum un plus ca nu-i mai ploua, ca pe scuterele lor), dar exista si dotari mai decente, gen airbag-uri si ABS cu EBD.

Pe mine ma socheaza cat de mult seamana cu Logan, dar asta e valabil doar pentru exterior. La interior n-au nimic in comun, mai ales la nivelul plansei de bord. Toyota a preferat sa plaseze tabloul de bord central, cu turometrul si vitezometrul sub forma unor elipse (mie nu-mi place absolut deloc aranjarea asta!). In rest, simplitate si.. cam atat.

Toyota Etios art2 Toyota Etios, adica Logan ul niponilor, a debutat in India

Deocamdata, un singur motor este disponibil. Unul pe benzina, de 1,5 litri, 90 CP si 132 Nm, cuplat la o cutie de viteze manuala, cu 5 trepte.

Si daca tot va ganditi la asemanarile cu Logan, aflati ca Toyoya va lansa si o versiune hatchback a lui Etios, care se va numi Etios Liva si care va primi si un motor mai mic, de 1,2 litri si 80 CP, dar si un diesel de 1,4 litri.

Deci, va imaginati vreodata ca Toyota ar putea copia Dacia??? :))

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.