Unicat: Mercedes B 55 – Adica B-Klasse cu motor V8

B-Klasse este genul de masina destul de cuminte, fara optiuni de motoare foarte puternice. Un Mercedes pentru familisti si cam atat.

O echipa de “ucenici” din cadrul unei uzine Mercedes, studenti care vor sa devina ingineri/proiectanti etc. pentru constructorul german au realizata insa un proiect care a transformat complet competentele lui B-Klasse in ceea ce priveste dinamica.

Oamenii au avut ideea (nebuneasca, la prima vedere) de a inghesui un V8 sub capota lui B-Klasse. S-a plecat de la un absolut normal B 200 CDI, al carui turbodiesel a fost indepartat pentru a face loc unui motor mult mai mare – un V8 de 5,5 litri care produce 388 CP si 540 Nm. Motorul a incaput perfect in micul compartiment al lui B-Klasse, nefiind necesara nici macar schimbarea suportilor motorului. Propulsorul a fost preluat impreuna cu cutia automata cu 7 trepte desenata pentru el.

Mercedes B 55 art Unicat: Mercedes B 55   Adica B Klasse cu motor V8

Cum B-Klasse este proiectat cu tractiune fata, a fost nevoie de o solutie pentru a transmitea puterea puntii spate, pentru ca fata nu putea gestiona 388 CP. Asa ca puntea spate a fost inlocuita cu una luata de la un E-Klasse vechi (modelul de acum doua generatii), iar problema a fost rezolvata.

Nici franale n-au ramas cele standard, ci s-au adaptat unele de la un mai vechi C32 AMG. Bineinteles ca suspensiile au fost modificate, pentru a le face mai dure, ideea fiind de la bun inceput crearea unei masini functionale, sport, cu o tinuta de drum adaptata motorului mare.

Masina are 1.620 de kg, cu doar 180 kg mai mult decat avea initial, cu motorul diesel. Asa ca performantele ar trebui sa fie foarte bune. Desi nu s-au facut masuratori, cei implicati in proiect apreciaza acceleratia 0 – 100 km/h in putin sub 6 secunde.

Mercedes B 55 art2 Unicat: Mercedes B 55   Adica B Klasse cu motor V8

Va imaginati cum “mormaie” acum micul B-Klasse si cum afuma rotile spate la acceleratii! Desi ar fi unul dintre cele mai “nebune” monovolume de pe piata si s-ar gasi nebuni care sa-l cumpere, Mercedes nu va produce in serie masina, ea va ramane unicat.

Stiti la ce ma gandeam? Cum unii constructori pot sa faca asa ceva si altii nu? De exemplu Dacia… cum ar fi sa stranga niste foarte buni studenti de la Politehnica, sa faca o echipa de oameni buni, sa le dea o Dacia Logan si sa-i sprijine s-o modifice?

Tot vor tinerii o Dacia sport, sa-i lase pe niste viitori ingineri sa proiecteze una, pornind la la un Logan/Sandero. Ar fi o chestie de imagine pentru Dacia, care ar putea descoperi cu ocazia asta si niste ingineri talentati.

Foto: Autoblog

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.