BMW, cea mai bine vanduta marca premium in Romania

E vremea bilanturilor si fiecare se lauda cu realizarile de anul trecut. Iar cei de la BMW au satisfactia ca au performat cel mai bine in 2010, in segmentul premium.

Comunicatul de presa ofera cifre foarte interesante, cu vanzari generale, la nivel de marca, dar si vanzari pe modele, astfel incat vedem cum au fost primite de romani cele mai noi lansari ale marcilor BMW si Mini.

Asadar, BMW, Mercedes sau Audi? In Romania in mod clar a castigat BMW, in anul care a trecut. Marca bavareza a vandut 1.574 de unitati in 2010 si are o cota de piata de 31% in segmentul premium.

BMW X5 BMW, cea mai bine vanduta marca premium in RomaniaBMW X5 este cel mai bine vandut model BMW in Romania, cu 395 de unitati livrate in 2010. Nu departe, a fost modelul X6, cu 326 de unitati vandute. Intr-o gama completa, cu modele incepand de la clasa compacta, SUV-urile acestea foarte scumpe se vand cel mai bine. Pai normal ca BMW a vrut multe SUV-uri in gama si chiar planuieste inca un model!

BMW a lansat in 2010 si primele sale modele hibride. Romanilor nu le-au fost insa pe plac aceste versiuni (cu motoare foarte puternice, dar si foarte scumpe), daca ne orientam dupa cifrele de vanzari. Doar 6 unitati BMW X6 ActiveHybrid (107.880 euro) au fost vandute si un singur exemplar BMW Seria 7 ActiveHybrid (109.120 euro).

BMW X6 M BMW, cea mai bine vanduta marca premium in RomaniaDaca hibridele nu le-au placut, versiunile M i-au tentat pe romani. In 2010, 7 modele BMW X6 M (113.708 euro), doua BMW X5 M (111.166 euro) si doua BMW M3 (74.772 euro) au fost livrate clientilor.

Nici Mini nu s-a descurcat rau, cel mai nou model, Countryman, inregistrand vanzari care au dus livrarile Mini la 95 de unitati.

Rezultatele bune din Romania vin pe fondul celui mai bun an al BMW Group la nivel global. In 2010, vanzarile BMW Group au fost de 1.461.166 unitati, dintre care 1.224.280 BMW si 234.175 Mini. Cresterea totala, fata de anul 2009, este de 13,6 procente.

La final, o precizare interesanta, regasita in comunicatul de presa. Spuneam la inceput ca BMW are o cota de piata de 31% din segmentul premium. Ei bine, la cine se raporteaza BMW cand spune “segmentul premium”? Ce constructori considera BMW ca fiind concurenti? Well, urmatorii: Alfa Romeo, Audi, Infiniti, Jaguar, Lancia, Land Rover, Lexus, Masserati, Mercedes Benz, Porsche, Saab si Volvo.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.