Drive test: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi – Corect pana la capat

Daca ar avea o alta sigla, s-ar vinde mult mai bine” mi-a spus un consilier de vanzari de la Radacini, dealerul Chevrolet de unde am luat la test modelul Cruze. Si, dupa test, ii dau dreptate. Nu am la dispozitie cifre de vanzari pentru Romania, dar Chevrolet a avut un an record in Europa si o parte din succes se datoreaza si modelului Cruze. Deci merge bine, dar ar putea merge si mai bine, daca multi dintre potentialii clienti ar intelege ca masina asta chiar nu mai are legaturi cu tehnologia si calitatea Daewoo pe care o stiu ei de acum multi ani.

Este cu totul altceva si cei care vad doar o masina coreeana cu sigla americana ar trebui sa mearga s-o testeze. S-ar lamuri rapid ca o pot compara cu Astra, nu cu vechile Nubira sau Lacetti.

Drive test Chevrolet Cruze art Drive test: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi   Corect pana la capat

Cruze face o buna impresie inca de la prima privire mai atenta. Partea frontala, farurile “incruntate” si spoilerul fata cu grile corect dimensionate arata foarte bine. Mie imi place, nu exista exagerari stilistice, dar nu este nici banal. Putina agresivitate care vine la pachet cu un bun nivel de personalitate.

Drive test Chevrolet Cruze art1 Drive test: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi   Corect pana la capat

A iesit chiar bine partea frontala, spre deosebire de cea posterioara. Aici, tonul il dau stopurile, nu prea reusite. Cel mai mult ma deranjeaza partea montata pe aripi, cu acele protuberante orientate in jos. Fac stopurile mult mai mari decat era cazul, iar impresia generala este una de “fortat”, mai ales ca partea frontala are un cu totul alt stil. Pacat, poate se va rezolva cu un facelift.

Interiorul este un alt mare atu al masinii. Nu vine cu nimic deosebit, dar te face sa te simti foarte bine. Este modern, bine lucrat, da senzatia de soliditate. Mi-a placut mult insertia de pe bord, din aceeasi textura cu zona centrala a scaunelor. Si spatiul este la un nivel bun, nu cred ca trebuie mai mult, tinand cont de clasa masinii.

Drive test Chevrolet Cruze art2 Drive test: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi   Corect pana la capat

Asa cum vedeti in poze, plansa de bord este moderna, clasica, cu ceasuri mari si display central, pentru informatiile computerului de bord. Ergonomia este in regula, cu doua mici exceptii. Comanda computerului de bord consta intr-un inel pe care-l rotesti pe bratul semnalizarii. Este incomod, pentru ca trebuie sa iei complet mana stanga de pe volan. Cotiera centrala culiseaza inainte pentru a-ti putea sprijini cotul cand conduci relaxat, la drum lung. Problema este ca nu vine suficient de in fata si mai si aluneca incet, inapoi.

Motorul versiunii testate este un turbodiesel de 2 litri, care produce 150 CP/4.000 rpm si 320 Nm/2.000 rpm. Un propulsor destul de zgomotos la rece, dar confortabil apoi, din punct de vedere acustic, fara insa sa bata recorduri de rafinament. Se descurca bine la acceleratii, la 150 CP ii este destul de greu sa nu te bucuri de sprintul viguros. Cifrele spun ca masina ajunge la 100 km/h in 8,7 secunde, viteza maxima fiind de 210 km/h. Sunt valori bune, dar care ar fi putut fi insa si mai bune daca modelul Cruze n-ar fi cantarit 1,5 tone, destul de mult pentru o compacta.

Drive test Chevrolet Cruze art3 Drive test: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi   Corect pana la capat

Cutia de viteze este una cu selectie buna, dar are doar 5 trepte si la viteze mai mari este evident ca ar fi trebuit una cu 6 trepte. Din fericire, acest aspect s-a rezolvat (veti vedea la finalul articolului).

Consumul mediu oficial este de 5,6 litri/100 km. N-am reusit sa-l ating, dar nici nu m-am straduit s-o fac. Am preferat sa ma bucur la acceleratiile motorului. In oras, insa, am incercat un experiment. Chevrolet spune ca in mediul urban consumul este de 7 litri/100 km. In realitate, daca mergi linistit si nu este chiar trafic de varf (ma refer la Bucuresti) computerul de bord afiseaza cam 8 litri/100 km. Un ritm mai alert duce consumul pe la 9 litri/100 km, la fel si un ritm de melc, caracteristic diminetilor in Bucuresti.

Mi-a placut si tinuta de drum, in sensul ca nu are acea moliciune exagerata, dar nici nu-ti arata amploarea reala a fiecarei denivelari/gropi. Poti merge sportiv cu masina, fara sa-ti zdruncini  tot corpul cand apar suprafetele proaste. As fi preferat directia (clasica, asistare hidraulica) ceva mai precisa.

Drive test Chevrolet Cruze art4 Drive test: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi   Corect pana la capat

Chevrolet va inlocui aceasta versiune (2 litri VCDi, 150 CP) cu una mai puternica, tot cu motor de 2 litri, dar cu 163 CP si cutie de viteze cu 6 trepte (se poate comanda deja). Ulterior va fi disponibila si o versiune de 131 CP a acestui motor. Mi s-a promis deja un drive test cu acest model si o sa va spun exact ce si cum s-a imbunatatit.

Revenind, v-am spus ca modelul Cruze este una dintre cele mai bune oferte din clasa compacta, poate cea mai buna. Cea mai avantajoasa versiune, din punct de vedere al pretului, si cea mai vanduta, de altfel, este cea de baza, cu motor pe benzina, de 1,6 litri si 124 CP, care costa 12.390 euro, cu TVA inclus. Nivelul de echipare este unul extrem de generos: ESC + TCS, ABS cu EBD, aer conditionat, geamuri si oglinzi electrice, 6 airbag-uri (Cruze are 5 stele la testele EuroNCAP), radio CD cu MP3 etc.

Drive test Chevrolet Cruze art5 Drive test: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi   Corect pana la capat

Modelul testat, cu motor diesel de 150 CP, in echiparea de top, LT, are cam tot in echiparea de serie (cu exceptia tapiteriei din piele si a trapei electrice, pentru care se plateste in plus) si costa 17.905 euro. Un pret foarte bun, tinand cont de alternative.

De exemplu, un VW Jetta, cu motor de 2 litri TDI de 140 CP si cutie manuala cu 6 trepte, ajunge la 21.107 euro, iar o Skoda Octavia 2.0 TDI (140 CP) costa 18.704 euro, dar nivelul de echipare este putin mai slab decat in cazul modelului Cruze.

Concluzie: Este o masina pe care nu aveti voie sa n-o luati in calcul daca vreti un sedan de clasa compacta cat mai avantajos ca pret. Conduceti masina, conduceti si concurentele, verificati nivelul de echipare al fiecareia si abia apoi luati o decizie. Cum am mai spus, Cruze nu mai are nimic din atmosfera si calitatea Nubirei, este intr-o cu totul alta liga.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.