Iata noul VW Passat in versiune americana, diferit de cel european

Volkswagen a ales Salonul Auto de la Detroit pentru a prezenta versiunea americana a noului Passat. Desi partea frontala este identica cu cea a modelului european, Passat-ul american difera in mai multe privinte, pentru ca fost adaptat, mai mult decat oricand, cerintelor americanilor.

Nu va asteptati probabil ca VW sa opereze modificaari importante doar pentru piata americana. Dar nemtii o fac, pentru ca au un plan ambitios. Spun ca, in 23 de ani, au vandut 700.000 de modele Passat in America, iar acum, in urmatorii 7 ani, vor sa vanda 1 milion de Passat-uri.

Volkswagen Passat US art1 Iata noul VW Passat in versiune americana, diferit de cel europeanCum am spus, partea frontala arata la fel cu cea a modelului european. Nu si spatele, care difera mult. Stopurile au o alta forma, iar portbagajul are adancitura pentru plasarea numarului de inmatriculare, nu spoilerul, ca la versiunea europeana. Stopurile, ba chiat intregul spate al modelului american arata mult mai bine decat in cazul modelului de la noi. La versiunea pentru America, stopurile noului Passat seamana destul de mult cu cele ale actualei generatii BMW, inainte de facelift.

Si exista diferente mai mari de atat!

In versiunea pentru America, VW Passat este cu 99 mm mai lung si cu 15 mm mai lat decat fratele european, pentru ca americanii vor dimensiuni mai mari si spatiu cat mai mare, iar nemtii s-au conformat.

Volkswagen Passat US art2 Iata noul VW Passat in versiune americana, diferit de cel europeanInteriorul pare la fel, dar se observa si aici diferente. In primul rand, se observa fetele de usi, diferite ca si structura, iar in al doilea rand plansa de bord, in special consola centrala arata usor altfel, cu grupurile de comenzi rearanjate.

Multa bataie de cap pentru a le face pe plac americanilor, dar nemtii se pare ca stiu ei ce stiu, de-au fost de acord ca cheltuie (mult) pentru aceste modificari.

Americanii sunt pretentiosi si la motoare. Asa ca noul Passat propune, in versiune de baza, un propulsor pe benzina, cu 5 cilindri, care produce 170 CP. Se mai ofera si un VR6 de 280 CP (cel mai puternic model, cu 6,5 secunde pana la 60 mile/ora), cu transmisie DSG, dar si un diesel cu care VW tot incearca sa-i convinga pe americani – 2 litri TDI, 140 CP.

Passat-ul american este produs la uzina locala din Chattanooga, statul Tennessee, astfel incat VW anunta un pret de baza foarte bun, in jurul a 20.000 de dolari. Foarte tentant pentru piata americana, daca ne gandim ca, in versiune de baza, Passat-ul lor dispune de: sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, ESP, ABS , Hill Climb Assist, 6 airbag-uri, geamuri electrice, aer conditionat, cruise control, radio-CD, bluetooth etc.

Cum e? Va place mai mult decat cel european??

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.