Masini rare – BMW Seria 8

BMW a produs de-a lungul timpului multe masini memorabile. Daca ne “ingropam” in trecutul marcii bavareze o sa gasim multe modele care ar sta la loc de cinste in orice colectie, oricat de pretentioasa ar fi ea. O sa va prezint mai multe modele in viitor, dar acum sa ne oprim putin asupra unei masini nu prea vechi, pe care multi am dori-o si acum – Seria 8.

O singura generatie Seria 8 a fost produsa intre 1989 si 1999, generatie care a venit dupa Seria 6, dar fata de care avea ceva in plus si se adresa unui cu totul alt segment de piata. Practic, Seria 8 a fost un varf al tehnologiei BMW la acea vreme, un coupe de lux, destinat sa concureze cu cele mai mari si luxoase coupe-uri produse de Mercedes.

BMW Seria 8 art Masini rare   BMW Seria 8

Masina a fost conceputa cu tehnologii noi si nu foarte mult utilizate la acea vreme, cum ar fi folosirea tunelului de vant, iar performantele o plasau aproape de segmentul suprcar-urilor vremii respective. Dealtfel, Seria 8 n-a avut decat motoare V8 si V12, in mai multe versiuni de putere. Nu exista atunci EfficientDynamics si buton Stop/Start, asa ca masina nu era chiar economica dupa standardele de azi, cu acelasi niveluri de putere.

BMW Seria 8 art1 Masini rare   BMW Seria 8Debutul a fost unul in forta, cu modelul 850i, al carui motor V12 de 5 litri produce 300 CP, transmisia fiind fie automata, cu 4 trepte, fie manuala, cu 6 trepte. Ceva mai tarziu, motorul a ajuns la o capacitate de 5,4 litri si 326 CP, in versiunea 850Ci. Dar daca vreti ceva deosebit si aveti banii, modelul 850CSi este ceea ce trebuie. Aceasta versiune are V12-ele marit la 5,6 litri si puterea maxima de 380 CP. Plus suspensie mai dura si performante foarte bune, cu setari operate, chiar daca nu oficial, de catre departamentul Motorsport. 850Ci accelera de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde in versiunea de la 300 CP si 6,3 secunde pentru modelul de 326 CP. Cele mai bune performante le are insa modelul 850 CSi (380 CP) cu 0 – 100 km/h in 5,6 secunde.

Mai exista si versiunea 840Ci care a utilizat initial un V8 de 4 litri si 286 CP, iar apoi a trecut la un V8 de 4,4 litri cu aceeasi putere, dar mai economic. Transmisia acestor modele este asigurata de o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte sau una automata, cu 5 trepte. Masina accelera de la 0 la 100 km/h in 6,6 secunde.

A existat si un M8!

BMW Seria 8 art2 Masini rare   BMW Seria 8BMW a incercat dezvoltarea unei versiuni M. De fapt, a facut-o, o masina al carei motor V12 ajungea la o putere maxima de 560 CP. Modelul a ramas la stadiul de prototip, pentru ca BMW n-a avut curajul (economic vorbind) sa-l arunce pe piata. Ganditi-va ca masina asta avea o putere mai mare decat M6-ele de 507 CP pe care il stim din zilele noastre! Totusi, BMW nu a vorbit mult timp despre acest prototip, dar se pare ca l-a aratat unor jurnalisti chiar anul trecut. Nu este finisat, tinuta de drum nu este chiar “lucrata”, pentru ca dezvoltarea a fost oprita cand s-a decis sa nu fie comercializat, dar este functional si exista undeva, intr-o locatie a constructorului bavarez.

Mie imi place la nebunie designul Seriei 8, chiar si astazi, desi au trecut peste 15 ani de cand am vazut un exemplar (undeva, la un semafor in Tecuci). Este o masina rara, cam 31.000 de exemplare au fost produse, multe poate au fost distruse complet in accidente, iar in Romania sunt extrem de putine.

Ramane una dintre masinile pe care visez sa le am in colectie, in cazul in care voi ajunge vreodata sa-mi permit asa ceva icon smile Masini rare   BMW Seria 8

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.