Noua Kia Picanto – E cu totul altceva!

Nu e un secret faptul ca admir foarte mult modul in care Kia a evoluat rapid de la o gama de masini absolut banale, cu miros patrunzator de plastic ieftin, la o serie de modele care se pot bate de la egal la egal cu cele consacrate, in conditiile unui pret sensibil mai mic.

In ultimii (5) ani, Kia si-a revizuit complet gama, cu modele noi. Ramasese insa neatins (ma rog, a fost un facelift, care a facut mai mult rau) cel mai mic model – Picanto. O masina din vechea garda, care nu mi-a placut niciodata (nu cred ca placut nimanui) si care cred ca nici nu s-a prea vandut pe la noi, judecand dupa raritatea modelului prin traficul bucurestean.

Noua Kia Picanto Noua Kia Picanto   E cu totul altceva!

Dar, gata cu prima generatie Picanto! Iata noul model, unul care, asa cum ma asteptam, arata incomparabil mai bine si mai interesant. Este mai “plin”, vrea sa dea senzatia ca este mai mare decat in realitate, iar spoilerul masiv, cu grile mari, parca a fost pus acolo de un tuner, nu de constructor.

Spatele nu mi se pare la fel de inspirat, dar nu arata deloc rau. Mie imi amiteste de posteriorul unui Punto vechi. Oricum, s-a anuntat o lungime si un ampatament mai mare, asa ca ar trebui sa se fi rezolvat problemele legate de spatiu.

Noua Kia Picanto 2 Noua Kia Picanto   E cu totul altceva!

O alta noutate, noua Picanto va avea versiune globala in 5 usi, dar pentru Europa va exista si o versiune (mai sportiva dpdv vizual) in 3 usi.

Deocamdata nu exista poze de interior, sunt foarte curios ce au facut coreenii acolo, dar vom avea ocazia sa vedem curand, pentru ca masina va debuta oficial la Salonul Auto de la Geneva, in luna martie.

Sunt anuntate motoarele de un litru si 1,2 litri, pe benzina, in cate doua versiuni de putere fiecare. Nu se spune nimic despre un diesel mic, dar mie parca nu-mi vine sa cred ca Kia nu va oferi asa ceva, in conditiile in care europenii sunt mari fani diesel.

Cam atat deocamdata, vom sti si vom vedea mai multe (poze) probabil luna viitoare.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.