OFICIAL: Noul Ferrari FF, primul Ferrari cu tractiune integrala!

O supriza de proportii de la Ferrari, atat la nivel conceptual, cat si la nivel tehnic. Fac italienii ce fac si se reinventeaza fara sa renunte la valorile traditionale.

Masina pe care o vedeti este una de serie si se numeste Ferrari FF. Un nume/acronim pentru Ferrari Four, adica masina are 4 locuri, dar si 4 roti motorice. Da, ati citit bine, acesta este primul Ferrari cu tractiune integrala! Italienii au facut pasul catre aceasta solutie, ceruta se pare de potentialii clienti de Ferrari.

Sistemul 4×4 este unul dezvoltat de Ferrari, iar constructorul italian sustine ca acesta cantareste cu 50% mai putin decat sistemele similare utilizate de alti constructori. Functionarea acestuia este integrata in sistemele electronice de la bord, iar motricitatea este mult imbunatatita pe toate tipurile de suprafete (asfaltate).

Ferrari FF1 OFICIAL: Noul Ferrari FF, primul Ferrari cu tractiune integrala!

Sa vorbim putin si despre design. Unul iarasi neconventional, FF fiind conceput ca un shooting brake. Nu-l confundati cu un break, este altceva, mult mai dinamic vizual. Arata senzational din lateral, cu capota lunga si habitaclul mult impins in spate! Normal, designul este semnat de Pininfarina, iar partea frontala mi se pare o combinatie foarte inspirata in raceala si agresivitate. Este o idee regasita si la 458 Italia si ii da o imagine foarte high tech.

Ferrari FF b1 OFICIAL: Noul Ferrari FF, primul Ferrari cu tractiune integrala!

Nu credeati ca vom vorbi vreodata despre capacitatea portbagajului unui Ferrari, nu?! Ei bine, acum o putem face, Ferrari FF are un portbagaj de 400 de litri, o valoare incredibila pentru o masina supersport italiana, iar aceasta valoare ajunge la 800 de litri, daca se renunta la cei 2 pasageri ce pot lua loc pe bancheta spate.

Ferrari FF a1 OFICIAL: Noul Ferrari FF, primul Ferrari cu tractiune integrala!

Ferrari FF are sub capota un propulsor V12, de 6,2 litri, care produce 660 CP/8.000 rpm si 683 Nm/6.000 rpm, cuplat la o cutie F1, cu dublu ambreiaj. Ajutat si de motricitatea mult mai buna a tractiunii integrale, FF accelereaza pana la 100 km/h in 3,7 secunde si atinge o viteza maxima de 335 km/h.

Ca o curizitate care nu conteaza pentru clientii de Ferrari, FF are un consum mediu oficial de 15,4 litri/100 km.

Este o noutate importanta, un model absolut deosebit si sunt foarte curios cum vi se pare! Deci, comentati! icon smile OFICIAL: Noul Ferrari FF, primul Ferrari cu tractiune integrala!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.