Top 10 – Cele mai scumpe masini din lume

Celebra publicatie Forbes a venit cu un nou top al celor mai scumpe 10 masini din lume. E bine, pentru a ane face o idee despre cum isi cheltuie bogatii lumii o parte din averi, dar topul asta are si niste probleme. O sa le vedeti pe parcurs, eu chiar n-am inteles logica unor alegeri din topul Forbes.

Nu veti fi foarte surprinsi de modelele pe care le veti gasi aici (cu cateva exceptii), iar o centralizare de genul asta are meritul de a ne face o idee despre cat costa exclusivismul suprem in materie de masini, cam la ce nivel de pret a ajuns aceasta pasiune costisitoare si niciodata pe deplin satisfacuta.

Gata, nu va mai plictisesc, iata topul:

Rolls Royce Drophead Coupe a Top 10   Cele mai scumpe masini din lume10. Rolls-Royce Drophead Coupe – 447.000 dolari. Este versiunea cabrio a lui Phantom, ba chiar putin mai mult decat atat si ajunge sa coste cam jumatate de miliuon de dolari. Asta in conditiile in care este cumparata asa cum este (incredibil de luxoasa, foarte-foarte bine echipata). Dar multora dintre clienti nu le convine standard-ul si comanda tot felul de finisari si echipamente care sa le faca masina unica, asa ca pretul poate ajunge in cutotul alte zone. Sub capota este un V12 care produce 450 CP, dar asta e mai putin important vis-a-vis de cum arata Drophead Coupe.

Lamborghini Murcielago LP670 4 Super Veloce a Top 10   Cele mai scumpe masini din lume9. Lamborghini Murcielago LP670-4 Super Veloce – 455.400 dolari. Aceasta versiune este apogeul gamei Murcielago si deja a iesit din productie. Nu de alta, dar trebuie sa faca loc unei noi generatii Murcielago, despre care v-am mai spus. Oricum, chiar si iesita din productie ramane una dintre cele mai rapide masini din lume. Motorul V12 de 6,5 litri produce 670 CP, duce masina pana la 100 km/h in 3,2 secunde si permite o viteza maxima de 342 km/h. Nu va fi cu mult mai lenta decat noul Murcielago, care ajunge la 100 km/h in 2,9 secunde.

Ferrari SA Aperta a Top 10   Cele mai scumpe masini din lume8. Ferrari SA Aperta – aprox. 520.000 dolari. Bolidul italian reprezinta, de fapt, versiunea cabrio a lui 599 GTO si a fost construit pentru a celebra cei 80 de ani de existenta a casei de design Pininfarina. Nu-i de mirare ca pretul este de peste jumatate de milion de dolati, pentru ca SA Aperta va fi printre cele mai rare masini din lume, doar 80 de exemplare fiind construite. Toate au fost vandute inaintea debutului oficial al masinii, toamana trecuta, la Paris. Motorul este acelasi de la 599 GTO – V12, 670 CP, 0 – 100 km/h in 3,5 secunde.

LeBlanc Mirabeau a1 Top 10   Cele mai scumpe masini din lume7. LeBlanc Mirabeau – 728.000 dolari. Deja o saritura saritura de pret, pentru o masina de care eu nu auzisem. Constructorul insa are curajul sa ceara peste 700.000 de dolari pentru un model fara pedigree, dar cu performante incredibile. Mirabeau este practic o masina de curse, omologata si pentru drumurile publice. La 700 CP si 850 Nm, milionarul care o cumpara ar fi bine sa fie si un bun pilot, nu doar un maniac al vitezei, cu bani.

SSC Ultimate Aero a Top 10   Cele mai scumpe masini din lume6. SSC Ultimate Aero – 750.000 dolari. Toti am auzit de supercarul american, Shelby Supercars facandu-si o adevarata campanie de imagine cu dorinta lor de a bate viteza maxima a lui Bugatti Veyron. Ultimate Aero a si reusit sa fie cea mai rapida masina din lume, pana sa fie detronat de cea mai noua versiune a lui Veyron. Chiar si asa, un V8 cu 1.280 CP, care duce pana la 412 km/h, merita o suma mare de bani.

Ferrari FXX a Top 10   Cele mai scumpe masini din lume5. Ferrari F70 – aprox. 870.000 dolari. Ei, aici intervine prima ciudatenie de care va spuneam la inceput. Nu stiti modelul F70 de la Ferrari?! Pai e normal, nici nu exista. F70 va fi inlocuitorul lui Enzo, dar este asteptat peste cel putin un an si nimeni nu stie cum arata [in poza e un Enzo FXX]. In conditiile astea, nu stiu de unde au scos cei de la Forbes pretul asta. Ma indoiesc ca le-a spus Ferrari, care are tot interesul sa ascunda la acest moment detaliile inlocuitorului lui Enzo. Un lucru e sigur, va fi ceva extrem de rapid, pentru ca rivalii de la Lamborghini au avansat in performante.

Pagani Zonda R a Top 10   Cele mai scumpe masini din lume4. Pagani Zonda C9 – aprox. 1,3 milioane dolari. Iarasi o chestie cu care nu sunt de acord. Masina este foarte aproape de lansare, dar inca n-a fost lansata oficial. In aceste conditii, pretul nu reprezinta decat o estimare mai mult sau mai putin exacta. Evident, nu exista inca poze cu masina, dar se stie ca va avea portiere gullwing, caroserie din fibra de carbon si un motor Mercedes AMG de cam 700 CP. Pretul imens este justificat de faptul ca doar 40 de exemplare vor fi produse.

Maybach Landaulet a Top 10   Cele mai scumpe masini din lume3. Maybach Landaulet – 1,405 milioane dolari. Da, este o masina frumoasa, mai luxoasa de atat nu se poate, este si foarte scumpa, dar mai nimeni nu se inghesuie sa cumpere una. Poate doar cativa seici, dar in nici un caz cati ar vrea Mercedes. Landaulet este o versiune cabrio (pentru locurile din spate, cele mai importante) a lui Maybach 62S. Motorul este un V12 de 6 litri, twin turbo, care produce 612 CP si 1.000 Nm, astfel incat Maybach Landaulet poate accelera pana la 100 km/h in 5,2 secunde, chiar daca are aproape 3 tone.

Koenigsegg Agera a Top 10   Cele mai scumpe masini din lume2. Koenigsegg Agera – aprox. 1,5 milioane dolari. Un bolid deja intrat in atentia colectionarilor de raritati care nu se poarta sigla Ferrari sau Lamborghini si care ajunge la un pret imens, dar nu neaparat nejustificat. Motorul este un V8 de 4,7 litri, supraalimentat cu doua turbocompresoare, care produce 910 CP si 1.000 Nm. Viteza de 100 km/h este atinsa in 3,1 secunde, iar viteza maxima este undeva la peste 390 km/h.

Bugatti Veyron Super Sport a Top 10   Cele mai scumpe masini din lume1. Bugatti Veyron Super Sport – 2,6 milioane dolari. Probabil va asteptati ca masina asta sa fie pe primul loc, nu? Daca tot este cea mai rapida din lume (431 km/h, omologat de Cartea Recordurilor), de ce n-ar fi si cea mai scumpa? Oricum, modelul initial, cu 1.001 CP este incredibil de rapid, dar Bugatti a vrut mai mult. Veyron Super Sport ofera 1.200 CP si daca inginerii lor se incordeaza putin, mai surubaresc la cele 4 turbine si te trezesti ca anunta 1.400 CP. In orice caz, Veyron Super Sport ramane standardul si este atat de sus, incat nu va putea fi atins prea curand.

Sursa: Forbes via Carscoop

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.