Un nou motor BMW. Mai mic, dar mai puternic

BMW a pornit-o bine de tot pe calea downsizing-ului. Micsoreaza motoarele, dar intotdeauna vin cu noi solutii tehnice si performante mai bune. Si cand te gandesti cat de traditionalisti erau la capitolul asta pana acum ceva ani!

Ultima realizare a inginerilor bavarezi consta intr-un motor de 2 litri, turbo, cu tehnologia TwinPower si Valvetronic, care ofera puterea de acum cativa ani a unui propulsor cu 6 cilindri in linie, de 3 litri, aspirat. Noul motor turbo, de 2 litri, ofera insa un consum mult redus, iar performantele dinamice pe care le ofera sunt excelente. Practic, face un clasic 6 in linie sa para exagerat de mare si gurmand.

BMW 2 litri Twin Power 245 CP Un nou motor BMW. Mai mic, dar mai puternicPropulsorul furnizeaza o putere maxima de 245 CP/5.000 rpm, iar valoarea cuplului maxim este de 350 Nm/1.250 rpm. Nu stiu daca realizati ce inseamna asta… o valoare foarte buna de cuplu, la doar 1.250 rpm. Adica extrem de jos, nici macar propulsoarele turbodiesel nu ajung sa dea tot cuplul la asemenea turatii! Vom vedea cand vom conduce masina, dar reprizele ar trebui sa fie foarte-foarte bune la o asemenea turatie de cuplul maxim.

Noul motor a debutat pe SUV-ul X1, mai exact versiunea X1 xDrive28i. Si ofera performante excelente. Acceleratia 0 – 100 km/h este posbila in 6,1 secunde, cu cutia manuala cu 6 trepte si 6,5 secunde cu cea automata, cu 8 trepte (optionala). Asta in conditiile unui consum mediu de 7,9 litri/100 km. Viteza maxima este arhisuficienta – 240 km/h.

Pe mine, acest motor ma duce cu gandul la un alt propulsor, chiar daca apartine unui constructor cu care BMW nu este concurent. Ma refer la motorul de 2 litri, turbo, de 250 CP al lui Megane RS 250. Practic, BMW X1 xDrive28i afiseaza acelasi timp pentru acceleratia 0 – 100 km/h (6,1 secunde), in conditiile in care vorbim de un SUV si un hothatch, acesta din urma fiind mult mai aerodinamic si mai usor. Plus ca motorul BMW consuma si mai putin, chiar daca afiseaza aceleasi performante.

Acest nou motor BMW a debutat pe SUV-ul X1, dar curand in vom vedea si pe alte modele din gama. Va fi prezent pe roadsterul Z4, pe Seria 5, (posibil) pe X3 si probabil si pe noile Seria 1 si Seria 3.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.